roede

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy s3 gesprek valt weg

Dag,
 
Ik heb een vervelend probleem.
 
Vaak tijdens een gesprek treed er een storing op waardoor de andere kant niets meer hoort.
Geen ruis, geen slechte verbinding geluid, gewoon helemaal niets.
 
Ik hoor de andere kant nog heel goed. Terug bellen is de enige optie.
 
Heel vervelend!!
 
Wie heeft hier ook last van en belangrijker; is er een oplossing??

Groeten,
Martijn
10 Reacties 10
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
En er is voor je het weet geen storing in je buurt? En bel je binnen met 3G verbinding?
roede
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik bel met LTE (auto stand) maar ook wel met alleen GSM.
Vodafone gaf aan dat er wellicht een storing kon plaats vinden door de overstap van 3g naar 4g en dat bellen beter gingn met alleen GSM geselecteerd.

Probleem blijft.

Gr. Martijn
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Vervelend om dat te horen :(. Misschien dat je later dit opnieuw eens kunt proberen. En bel je binnen met het 3G netwerk? 3G is namelijk voor vele huizen te zwak 2G is juist sterker qua bellen en sms'en.

En als ik het goed heb gebruik je de Galaxy SIII maar dan de 4G/LTE versie?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
roede schreef:
Dag,

Ik heb een vervelend probleem.

Vaak tijdens een gesprek treed er een storing op waardoor de andere kant niets meer hoort.
Geen ruis, geen slechte verbinding geluid, gewoon helemaal niets.

Ik hoor de andere kant nog heel goed. Terug bellen is de enige optie.

Heel vervelend!!

Wie heeft hier ook last van en belangrijker; is er een oplossing??

Groeten,
Martijn
Hi Martijn,

Merk je dit overal? Of merk je dit op één bepaalde plek? Als je dit op één bepaalde plek merkt dan zou het aan de dekking kunnen liggen maar als je dit overal merkt dan zou het ook aan je toestel of simkaart kunnen liggen. Zou je de simkaart eens in een ander toestel kunnen testen om te zien of je dan verbetering merkt? Hiervoor kun je eventueel ook langs een Vodafone winkel gaan.
roede
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@samsung expert

Inderdaad de S3 met 4G.

Ik heb er buiten ook last van.

Gr. Martijn
roede
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Maartje,

Als ik langs een Vodafone winkel ga om de simkaart in een ander toestel te testen betekend dit dat ik een ander toestel mee krijg tijdelijk? Of wordt het in de winkel gestest?

Gr. Martijn
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey Martijn,

De test vindt altijd in de winkel plaats. Er kan hierbij een kruistest worden uitgevoerd. Een kruistest is een test waarbij we kunnen achterhalen waar het probleem vandaan komt. Hierbij wordt jouw simkaart in een andere telefoon geprobeerd. Uiteraard een telefoon die normaal wel goed werkt. Daarnaast wordt er een andere simkaart in jouw telefoon geprobeerd. Ook dit betreft een Vodafone simkaart welke normaal wel goed werkt. Op deze manier moet worden achterhaald waar het probleem vandaan komt. Er moeten hierbij ook twee resultaten uit naar voren komen. Eerste resultaat is hoe een andere simkaart dat normaal wel goed werkt functioneert in jouw telefoon. Het tweede resultaat is hoe jouw simkaart functioneert in een telefoon dat normaal wel functioneert zoals het hoort. Afhankelijk van de resultaten zal het nodig zijn om bijvoorbeeld je telefoon verder te onderzoeken of de simkaart te vervangen. Ga bij voorkeur naar een winkel met Smartphone Crew en/of Repairdesk. Kijk hiervoor op http://voda.fo/ne/dmsu3.
roede
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Marc,

Bedankt voor je bericht.

Het probleem is dus niet altijd aanwezig. Is dit met een kruistest te ondervangen? Verder zit de dichtstbijzijnde winkel met smartphone crew 40km van mij vandaan. Kan het niet in de winkel hier in mijn eigen stad? (Harderwijk)

Gr. martijn
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi roede,

Als het probleem niet altijd aanwezig is wordt het wel wat lastiger om het te achterhalen. Maar wellicht dat het toch een oorzaak laat zien. Je kunt uiteraard in elke winkel terecht. Echter kun je in de winkel met Smartphone Crew waarschijnlijk beter geholpen worden. Ik kan me voorstellen dat je niet 40 kilometer hiervoor wil gaan reizen, dus het is geen must.
Geraldine

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Héél irritant.
Soms helpt het even als ik de telefoon even bij mijn oor weghaal, maar meestal is ophangen en opnieuw bellen de enige optie, zelfs al is dat geen garantie dat de andere kant me dan wel hoort. Vooral bij zakelijke gesprekken is het gewoon gênant voor zo'n duur en geavanceerd toestel!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic