Ieniem

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Samsung Galaxy s3 Wifi status "uit"

Hoi Allemaal,

Ik heb me net suf gezocht op het internet maar dit probleem nog niet kunnen vinden.
Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn vriend heeft zojuist een nieuwe Samsung galaxy 3s gehaald bij de vodafone winkel, echter bij het instellen van het Wifi netwerk wil het niet helemaal lukken.

Het opvoeren van het thuisnetwerk gaat nog goed, dan gaat de telefoonverbinding maken  en krijgt het wifinetwerk de status "uit" mee.
Het lijkt er dus op dat het verifieren wel goed gaat alleen daarna staat hij op "uit" ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpassen of waar dit vandaan komt.

Mijn samsung galaxy s3 mini heeft dit probleem niet die geeft gewoon de status "verbonden". (de andere gekoppelde apparaten geven geen problemen (1 pc, 1 laptop, tablet, printer en mijn telefoon)
De router die ik heb is de sitecom WL-183 wireless network 300n

Wie o Wie weet wat te doen.

Alvast bedankt voor alle tips.

Groet,
Léone
25 Reacties 25
RobbieR

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb dezelfde problemen met mijn samsung galaxy iii.
Bij de meeste netweken krijg ik gewoon verbinding. Thuis en bij vrienden geen enkel probleem.

De problemen met status 'uit' heb ik in de onderstaande situaties gezien:
Bij mijn ouders (experia box) krijg ik de status 'uit' te zien terwijl andere apparaten het wel gewoon doen, op het zelfde moment! bv een ipad werkt wel.
Ik werk op een hogeschool en vandaaruit heb ik een account op eduroam. Op mijn eigen school, op diverse vestigingen krijg ik gewoon verbinding. Ook bij colega hogescholen gaat dat goed. Maar laatst bij de universiteit van Utrecht kreeg ik weer de status 'uit' terwijl anderen in mijn omgeving wel gewoon een verbinding hebben.

Al met al een hele vreemde situatie, soms krijg ik dus een status 'uit' te zien van een accesspoint terwijl anderen daar totaal geen last van hebben en soms krijg ik gewoon verbinding op een accesspoint.

Ik snap het niet meer, wie heeft vergelijkbare problemen EN daar een oplossing voor. (wat ik tot nu toe heb gelezen heeft me in ieder geval niet verder geholpen)
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @RobbieR,

Dat is niet zo fijn. Heb je alle eerdere oplossingen al geprobeerd? Bijvoorbeeld batterij eruit, netwerk verwijderen en opnieuw toevoegen? Je kunt ook eens proberen om op deze locaties het netwerk handmatig in te stellen i.p.v. automatisch. Je geeft dan handmatig de beveiligingsinstellingen van de wifi router op in je telefoon, dat wil in sommige gevallen ook wel eens helpen. Het is ook belangrijk dat je de laatst beschikbare software van je telefoon gebruikt.
LOEVJUH

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb exact het zelfde probleem, al de laptops, tablets en andere mobiele telefoons werken op dezelfde router, met het zelfde wachtwoord. Behalve mijn galaxy s3.

Heb al van alles geprobeerd, ui & aangezet, accu verwijderd, geprobeerd mn thuisnetwerk uit de telefoon te krijgen (wat overigens niet lukt) en nog werkt het niet. Toevallig is mijn telefoon net weg geweest voor reparatie (scheur in mn scherm 😞 ), en op mijn leentoestel deed de wifi het direct!

Graag jullie hulp!

Thanx! Groetjes, Kim

Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Wat vervelend zeg! Heb je je toestel inmiddels wel weer terug? Doet je toestel het wel op andere WiFi netwerken trouwens?
dietert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goedenavond,

bij ons thuis is het stressxD
want de wifi doet het niet meer.
alleen de 2pc's die via een vaste kabel aan internet zitten doen het nogwel
maar alle mobiele telefoons als iphone en galaxy S3 doen het niet meer.

we krijgen steeds inbeeld annuleren-vergeten-verbinden en als je op
verbinden klikt zegt hij weer onjuist wachtwoord.. terwijl die ECHT goed is..

wat te doen?!?!

BvD

groeten dietert
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi diertert,

Maak je hiervoor even een nieuw topic aan op het juiste bord? Dan blijft het overzichtelijk:).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic