fifagek

Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy Y contacten

Ik heb vorige week een Samsung Galaxy Y simlockvrij en dus prepaid gekocht.
De simkaart vanuit mijn vorige telefoon, een Samsung E-900 overgeplaatst en de contacten die op mijn simkaart staan zijn niet meegekomen. Ik weet zéker dat ik de afgelopen week inmiddels 2 mensen op de Simkaart heb opgeslagen en zelfs die zijn niet meegekomen.
Ik ben nog totaal niet thuis in het toestel, maar als ik zoek op de contacten krijg ik er maar 2 en dat zijn 2 anderen als voornoemde die ik afgelopen week op mijn oude toestel op de sim geplaatst heb. Jullie mogen best weten dat die 2 mensen van de afgelopen week van het werk waren en de 2 die er nu instaan zijn mijn ouders. Dit omdat we weg zijn geweest het weekend en mochten we elkaar kwijt raken kun je elkaar dan zo bellen. Daarnaast staat er een kopje 'groepen' waar de 2 laatstgenoemde (ouders) in staan. Voor de rest staat er 'geschiedenis' ofwel degene die ik gebeld heb en die mij gebeld hebben evenals sms'jes. En als laatste onder het kopje 'Activiteiten' staat een stukje tekst. Daar staat 'Druk op Menu en tik op Accounts om een account met contacten toe te voegen of te configureren. Daar kan ik ook geen contactpersonen ophalen dus.
Is er iemand bekend met dit probleem en kan die mij verder helpen?
4 Reacties 4
MilanE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo fifagek!

Heb je de contactenpersonen ook geimporteerd op de volgende manier: In de contactenlijst op de menuknop drukken, kiezen voor importeren/exporteren en dan de optie voor sim-contacten kiezen?

Heb je verder ook nog genoeg ruimte op je simkaart?

Groeten,

Milan
Smartphone Crew
fifagek
topicstarter
Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Milan,
 
Die optie kom ik net ook op Internet tegen inderdaad. Dit is mijn eerste smartphone en ik ben gewend dat bij alle andere telefoons waar ik het simkaartje in wisselde het volledig automatisch ging. Dat je bij wijze van 2 minuten nadat je het kaartje gewisseld had al iemand kon bellen vanuit je adresboek. Ik ben er inmiddels achter dat het wat ingewikkelder ligt bij een Smartphone.
Ik heb het net even geprobeerd vanuit de manier die u noemt maar hij geeft aan dat'er 'geen contactpersonen' zijn als ik kies voor Importeren van SIM-kaart. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij ze opslaat op de SD-kaart overigens. Die zit er wel een nieuwe in die bij de telefoon geleverd zat bedenk ik net.
 
Op de simkaart zou nog genoeg ruimte moeten zijn lijkt mij zo omdat ik er vorige week zoals gezegd zonder moeite nog 2 mensen bij heb gezet en ik er nu 46 'kwijt' ben in totaal even snel gekeken.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
fifagek schreef:
Hallo Milan,
 
Die optie kom ik net ook op Internet tegen inderdaad. Dit is mijn eerste smartphone en ik ben gewend dat bij alle andere telefoons waar ik het simkaartje in wisselde het volledig automatisch ging. Dat je bij wijze van 2 minuten nadat je het kaartje gewisseld had al iemand kon bellen vanuit je adresboek. Ik ben er inmiddels achter dat het wat ingewikkelder ligt bij een Smartphone.
Ik heb het net even geprobeerd vanuit de manier die u noemt maar hij geeft aan dat'er 'geen contactpersonen' zijn als ik kies voor Importeren van SIM-kaart. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij ze opslaat op de SD-kaart overigens. Die zit er wel een nieuwe in die bij de telefoon geleverd zat bedenk ik net.
 
Op de simkaart zou nog genoeg ruimte moeten zijn lijkt mij zo omdat ik er vorige week zoals gezegd zonder moeite nog 2 mensen bij heb gezet en ik er nu 46 'kwijt' ben in totaal even snel gekeken.
Loop even met je oude telefoon, je SIMkaart en je nieuwe telefoon binnen bij de Vodafone winkel, daar regelen ze het zo voor je, inclusief een kleine uitleg over het gebruik van je toestel.
 
Succes.
fifagek
topicstarter
Meedenker
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Kan dit ook als je de telefoon niet daar gekocht hebt?
Heb hem namelijk bij een andere winkel waar ook een provider aan vast zit simlockvrij gekocht. De simkaart heb ik echter overgezet en die blijft dus ook van Vodafone. Het zit trouwens allebei redelijk in de buurt dus zou ook zo naar binnen kunnen lopen bij de winkel waar ik hem gekocht heb. Maar die is van T-mobile en mijn simkaart is van Vodafone dus.
 
EDIT: Moet sowieso naar T-mobile terug omdat bij de 20 euro Cashback die je op dit ogenblik krijgt op de betreffende telefoon het IMEI-nummer niet wordt herkend. Dit is ter controle of je wel een postpaid (abonnement) of simlockvrije telefoon hebt gekocht. Anders zou half Nederland kunnen zeggen ik heb een nieuwe telefoon gekocht, mag ik even 20 euro vangen terwijl dat niet het geval is.
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic