Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Samsung Galaxy Tab 7.7 p6800 G3 + Wifi

Beste Vodafone,
Ik weet niet of dit onderwerp hier de juiste plek heeft maar goed...het is een tab waar je mee kunt bellen dus ik denk het wel.
 
U als mede verstrekker van de Samsung Galaxy Tab 7.7 p6800 (G3) + Wifi wil ik de volgende vraag stellen omdat ik
inmiddels alle kast naar muur frustraties achter de rug heb.
Vele fora puilen uit van gefrustreerde Samsung Galaxy Tab 7.7 p6800 (G3) + Wifi gebruikers.
Dit is de duurste tab van Samsung geweest welke sinds het verlies van de lawsuit tegen apple niet meer onderhouden of geupdate word.
Ik kocht mijn 7.7 bij Vodafone vandaar dat mijn vraag nu hier terecht komt.
Samsung smijt de deur in mijn gezicht en zegt de meest voorkomende zin in Nederland de laaste jaren "meneer we begrijpen dat het vervelende is maar we kunnen niets voor u betekenen".
Ik heb echter geen boodschap aan de maker van mijn tablet, noch de lawsuits die ze her en der over de werle voeren.
Ik sluit mijn deal met de winkel waar ik het apparaat aanschaf...en daar doe ik de nazorg mee.
Daar geef ik ook mijn tablet af als er een reparatie nodig mocht zijn.
 
Ik hoef me als klant van Vodafone toch zeker geen zorgen te maken over het product wat ik er koop en of dit wel eens "uit de schappen gehaald zou kunnen gaan worden a.g.v. een rechtszaak".
Het staat vlgs mij ook los van de rechtszaak, onderhoud aan verkochte producten moet je respecteren evenals updates, dit is onderdeel van de overeenkomst die je als klant sluit.
Smart Glass waar ik onderandere teze tab voor wil gebruiken heeft minimaal android 4 of hoger nodig.
De verkoper zei dat deze update in augustus 2012 zou worden uitgerold...maar dit gebeurde nooit.
 
Samsung ontving dus wel de inkomsten uit de verkoop tot op het moment van het verkoopverbod maar hoefde geen kosten meer uit te trekken voor het onderhoud ervan.
Dit lijken me de juiste ingredienten om met alle 7.7 eigenaren een rechtszaak te starten...het grote aantal gedupeerden zort er immers voor dat de kosten van een goede advocaat nihil zullen zijn aangezien we allemaal het zelfde doel hebben.
Dit kan zijn een android update of een financiele compensatie of het retourneren van het volledige aankoopbedrag wegens het eenzijdig niet nakomen van de verkoopovereeenkomst.
Op dit moment begint dit behoorlijk vorm te krijgen....vraag is alleen IS DIT NODIG?
 
Wat kan Vodafone hier in betekenen voor mij?
EN a.u.b. geen antwoord als "heel vervelend meneer, maar ik kan niets voor u betekenen".....
 
 
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Wat betreft de garantie heb je volkomen gelijk. Wij als verkoper regelen de garantie op technische, fysieke defecten aan je product voor je. Daarvoor kun je te allen tijde bij ons aankloppen. Als je product kapot gaat binnen de garantie(voorwaarden), niet te repareren is en niet meer in de schappen ligt, dan zorgen wij voor een vervangend product. Hoe, dat regelen wij wel met de fabrikant. Jij krijgt dan gewoon een vervangend exemplaar. Ik weet zeker dat Samsung op reeds verkochte Tabs ook altijd zal voldoen aan de garantievoorwaarden.

Vodafone kan je echter niet helpen als het gaat om software-updates. Dat valt niet onder het gedeelte van de service waar wij verantwoordelijk voor zijn.

De discussie over in hoeverre software-updates iets zijn waar je als consument recht op hebt vind ik persoonlijk overigens een erg interessante. Je kunt je afvragen of een uitbreiding van de functionaliteit van een product iets is waar je (in de juridische zin) aanspraak op kunt maken. Dat zal van enorm veel factoren afhankelijk zijn.

Maar hoe interessant ik die discussie persoonlijk ook vind, het is niet een discussie waarin wij als Vodafone partij zijn.
Johnbob
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Uiteraard is het krijgen van software updates een logische aanname, iets dat je mag verwachten.
 
Los daarvan is er iets anders aan de hand...
Punt is namelijk dat in andere landen voorafgaande aan de uitspraak Apple vs Samsung de 4.X versie wel is aangeboden via het netwerk.
 
Als de reden is dat de 7.7 android 4.X niet zou aankunnen dan is dit de juiste reden om hem niet aan te bieden.
Maar als het a.g.v. een verloren rechtzaak niet meer aangeboden word dan word het een ander verhaal.
 
Feit blijft een dat bijvoorbeeld Oostenrijk de update wel gehad heeft voor de P6800....
http://www.tabletsmagazine.nl/2012/07/samsung-begint-uitrol-android-4-0-ics-update-voor-de-galaxy-ta...
Conclusie is dus dat wij hem niet krijgen als direct gevolg van de rechtszaak tegen apple.
Dit maakt dat wij als klant benadeeld worden over de rug van rechtszittingen door toedoen van een bedrijf die
tablets in de schappen legt waarvan ze weten dat er rechtszittingen liepen die ze wel eens konden verliezen.
Waarom niet wachten met uitbrengen tot na de uitspraak? Moet ik me als klant daar ook al in gaan verdiepen bij elk ding wat ik koop?
 
Dat IK, als gevolg daarvan als klant bij VODAFONE het risico loop, dat ik een artikel koop dat later niet legetiem blijk te zijn was voor mij ondenkbaar.....
Waar is Vodafone met haar reactie want ook Vodafone krijgt hier door een slechte naam...
Het klantvertrouwen in Vodafone kan hier door ook schade oplopen?
 
Dus Vodafone, Samsung...wie gaat mij (ons) de updates verzorgen waar we even veel recht op hebben als klanten in andere landen?
Tis wel erg gemakkelijk om te zeggen dat Android 3.2 de versie voor Nederland is.
NEEEEE 3.2 is de laatste versie die er op stond voor men de rechtszitting verloor...
 
 
Johnbob
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Android 4.04 staat er inmiddels op via Kies van Samsung.
 
Smartglass kan ik echter nog steeds niet installeren.
De android versie is oke denk ik, maar de tablet zegt dat Smartglass niet compatible is met de P6800
 
Weet iemand hier de oplossing?
Smartglassj zou het eigenlijk moeten doen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic