jelleruben

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Samsung Galaxy Tab 10.1 geen 3G verbinding

Hallo,
 
Ik ben sinds een tijdje bezit van een Galaxy Tab 10.1. Nu kan ik niet meer via 3G op internet komen.
Als recht onder op het klokje klik, dan zie ik onder de datum wel Vodafone NL staan met volbereik.
 
Echter als ik op Internet klik, krijg ik de melding
 
"Geen netwerkverbinding"
 
Pakketgegevens gebruiken staat aangevinkt
 
En bij Toegangspunt staat
 
Naam
Vodafone Internet
 
APN
live.vodafone.com
 
Proxy
Niet ingesteld
 
Poort
Niet ingesteld
 
Gebruikersnaam
vodafone
 
Wachtwoord
Vodafone (wel in sterretjes)
 
Server
Niet ingesteld
 
MMCS
http://mmsc.mms.vodafone.nl
 
MMS-proxy
192.168.251.150
 
MMS-poort
8799
 
MCC
204
 
MNC
04
 
Verificatietype
PAP
 
Type toegangspunt
Internet
 
APN-protocol
IPv4
 
APN in-/uitschakelen
APN ingeschakeld
 
Drager
Niet-gespecificeerd

Overging heeft mijn tablet nu Android 4.0.4
 
Weet iemand hiervoor een oplossing zodat ik weer mij g3 kan gaan gebruiken?
6 Reacties 6
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Zet die APN eens op office.vodafone.nl in plaats van live.vodafone.com? Overige gegevens mag je hetzelfde laten.
 
Dan je tab even herstarten en laat ons dan weten of het nu wel lukt alsjeblieft.
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb de APN ingesteld op office.vodafone.nl. Maar helaas heeft dit niet geholpen.

Simkaart is wel goed, want ik kan wel berichten naar mijn telefoon sturen. En anders om ook. Dus dat ik berichten van mijn telefoon naar de tablet stuur.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik zie nog een foutje tussen de instellingen, sorry dat ik dat de eerste keer niet meteen zag.
 
Je hebt nu bij wachtwoord "Vodafone" staan, dat moet "vodafone' zijn.
 
Pas die nog eens aan en dan weer even herstarten.
jelleruben
topicstarter
Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb het wachtwoord aangepast en opgeslagen en gereset. Maar nog geen verbinding.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi jelleruben,

Vreemd dat het nog steeds niet lukt om verbinding te maken. Zou je het internetprofiel eens helemaal kunnen verwijderen? Laat de tablet vervolgens zelf naar nieuwe instellingen zoeken. Dit doe je door op de menutoets te drukken in het scherm "Namen Toegangspunten" en vervolgens te kiezen voor "Instellingen Herstellen". Er wordt nu gezocht naar nieuwe instellingen en je krijgt als het goed is de vraag of je de nieuwe instellingen wilt opslaan. Als het niet direct werkt, start de tablet dan even opnieuw op. Mocht het echt niet lukken, dan kun je het beste even contact opnemen met onze telefonische klantenservice of met onze Web Crew via Social Media. Mijn collega's kunnen dan voor de zekerheid je nummer even nakijken.
skymagic

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Jelleruben,

Je moet niet alleen het ap wijzigen op de galaxy tab maar ook opslaan nadat je het gewijzigd hebt via het menu rechts bovenin het scherm. Kies daar "Opslaan".

Dus apn is office.vodafone.nl
Username is vodafone
Password is vodafone

Kijk maar even of het zo wel lukt.

Arno Dorst
Androidgalaxy.nl
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic