rvaneekeren

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Samsung Galaxy SII] Android 4.0 bugs

Hallo.,

Graag zou ik wat kwijt willen over een probleem op mijn s2. Ik heb een branded toestel van vodafone met android 4.0. soms heb ik spontane reboots. tel zit in m'n zak en ineens hoor ik dat hij uitgaat of opnieuw opstart. terwijl hij echt op vergrendeling zit. ook mijn batterij is binnen een halve dag leeg. terwijl ik niks aan heb staan. alleen mobiel internet en thuis gewoon wifi. hij synchroniseert niks automatisch en heb alles incl. mail, facebook etc op handmatig staan. komt voor vodafone ook nog een nieuwe versie? want voor andere landen etc. zag ik dat er al een nieuwe update uitgegeven was. wel gewoon android 4.0.3, maar dan met bugfixes.

Met vriendelijke groet,

Robert van Eekeren
7 Reacties 7
arjanhagg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem en dezelfde vraag. Ik heb ook het een en ander gelezen over deze bugfix, maar ik kan hem niet downloaden. Via mijn telefoon (OTA) maar ook via de software (Kies) krijg ik de melding dat er geen updates zijn. Ook heb ik Kies al verwijderd en opnieuw gedownload en geinstalleerd.
 
Iemand een oplossing?
WilbyS

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo,

Heel vervelend om te lezen dat jullie problemen ondervinden met android 4.0 op jullie Samsung Galaxy S2.
Wanneer een nieuwe update beschikbaar komt voor branded toestellen, wordt deze eerst gecontroleerd door Vodafone voordat deze wordt vrijgegeven. Wanneer de update in orde is, zal deze spoedig beschikbaar worden gesteld. Helaas kan ik zelf geen indicatie geven hoe lang het duurt tussen het controleren van de update en het vrijgeven van de update. Het is daarom ook mogelijk dat jullie informatie vinden erover op internet, maar deze zelf nog niet kunnen downloaden. Ik zou heel even afwachten.
Mochten jullie er erg veel last van hebben, dan raad ik jullie aan om even langs een Vodafone winkel te gaan, of te laten controleren of het niet aan het toestel zelf ligt.

Thorgar

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hey,
 
mss dat de mods hier niet zo blij mee zijn maar je kunt hem ook rooten en er een custom ROM op zetten.
je bent dan over het algemeen alleen wel je garantie dan kwijt.
 
Andre

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als mod wil ik rooten wel echt afraden.

Op het moment dat je dat doet ben je niet alleen de garantie kwijt, maar kun je ook geen ondersteuning meer krijgen als er een probleem is.

Zeker als je niet geheel weet wat rooten is, raad ik je af om hiermee aan de slag te gaan. Het is beter om even op de Vodafone update te wachten.

rvaneekeren
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo.,
 
Ik ben met mijn s2 naar de vodafone (service)winkel gegaan en ze hebben me goed geholpen.. ze gaan ervoor zorgen dat er alsnog een xen versie dus open markt versie erop komt ipv de VDF versie:) hopen dat de bugs dan verholpen zijn.
 
Met vriendelijke groet,
 
Robert 
Roald1963

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Die bugs had ik ook. En wachten op een update gaat nog wel even op zich laten wachten.
 
De update heb ik maar weer verwijderd. Heb mijn telefoon nu geroot en werkt alleemaal veel fijner.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
@Roald, rooten van je toestel is eigenlijk het toestel gebruiken daar waar het voor bedoeld is ( dat staat wat krom)

Nja, Google vind rooten dus niet erg..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic