Nitroglycerine

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S6 gebruikt erg veel RAM

Hallo iedereen,

Ik heb Vorige week een Galaxy s6 toestel ontvangen en ik heb er wat problemen mee.
Als ik mijn toestel opstart neemt hij gelijk al rond de 75% RAM van de 3 GB in gebruik.
Erg vervelend en het zorgt er ook voor dat spelletjes soms vastlopen.
als ik alle taken verwijder heb ik eventjes 60% maar 1 minuut later zit hij alweer rond de 75%.

ERG VERVELEND

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, en/of heeft er iemand hier ook last van?

Gegroet
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
als het goed is worden de updates in juni beschikbaar in nederland en belgie dus nog even geduld hebben en dan moet het ram probleem opgelost zijn als het goed is 🙂

Bekijk in context

6 Reacties 6
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! Nitroglycerine,

Android apps blijven draaien op de achtergrond (en nadeel van Android helaas..). Daarom is het belangrijk dat je deze ook uitschakelt. En sowieso draait Touchwiz op je toestel wat al heel wat meebrengt zoals apps en overige. Lager dan 60% kom je niet echt dat lijkt standaard te zijn.

Kijk onder actieve apps welke apps daar staan en stop deze (Google Play Music kan eronder staan waar alle Android gebruikers over klagen). Maak ook geen gebruik van en Live Wallpaper gaat je batterij minder langer mee en kost ook gebied in het RAM geheugen. Verwijder ook onnodige apps bijna iedereen heeft deze kan ook wat schelen ;).
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
dit is idd een bekend probleem bij de s6 heb het zelf ook maar merk niet echt dat me tel er langzamer van word
ik heb laast wel gelezen op androidworld dat er een update aan zit te komen die dit probleem moet oplossen momenteel word die uitgerold in de uk dus moet we nog even geduld hebben

ook komt er een update aan die de vingerafdruk scanner moet verbeteren al moet ik zeggen dat deze echt al prima werkt bij mij
Rob-op-6

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Allen,

Ik heb ook de Galaxy S6, en ik stel vast dat deze (véél) meer geheugen gebruikt dan mijn HTC One M7, met Lolypop. Op de M7 hield ik vaak rond 1 GB over, en dat haal ik maar nauwelijks met de S6 die 1 GB méér heeft. Dat is dus 2 keer zoveel geheugengebruik door de S6!
Het is in mijn optiek in dit geval niet zozeer het Androïd besturingssysteem waarin apps blijven draaien, maar de TouchWizz schil die Samsung er omheen bouwt en de Samsung Bloadware die ze je opdringen. Ondanks de 1GB méér RAM die je beschikbaar krijgt zie ik nog altijd dat de S6 vaak hapert. Iets wat ik op de HTC nooit zag.
Ik vind in de huidige situatie de S6 géén aanrader!! Mijn advies als je wachten kunt, doe dat dan tot er een patch is die dit oplost, of laat de S6 ondanks dat deze zo veel belovend is, links liggen. Deze machine kàn veel meer, maar dan moet Samsung eerst nog aan het werk.
Ik begrijp dat Vodafone elders al een patch beschikbaar stelt, en ik adviseer om, als ze de naam van de S6 (Edge) niet te grabbel willen gooien, ze die ook verder uitrollen.


patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
als het goed is worden de updates in juni beschikbaar in nederland en belgie dus nog even geduld hebben en dan moet het ram probleem opgelost zijn als het goed is 🙂
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
ik heb zojuist een software update ontvangen op me s6 en zoals nu lijkt gebruikt de tel 15 tot 20 % minder ram geheugen 🙂 nu afwachten of dit de komende dagen ook zo blijft
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dat linux ( android) veel geheugen gebruikt is normaal en juist goed. Het is alleen een probleem als de oom-killer actief wordt of je gaat swappen. Het linux geheugenbeheer probeert zoveel mogelijk caches in het geheugen te houden voor snelheid en als applicaties geheugen nodig hebben wordt het vanzelf vrijgegeven.

Installeer eens een terminal emulator uit de playstore en type dan
cat /proc/meminfo

om te zien waarvoor het geheugen echt wordt gebruikt (slapende apps en caches dus...)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic