johnnyboy

Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S6 Mobiele hotspot

Mijn Mobiele hotspot van mijn Samsung Galaxy S6 werkt niet ik kan niet met een tablet op internet terwijl hij hem wel herkent . Wie kan mij hierbij helpen ik heb al intenet instellingen herstelt maar het werkt nog steeds niet .
Johnnyboy

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Heb je misschien recent een update gehad? Er is namelijk een hele tijd geleden een update geweest waarbij de mobiele hotspot niet meer werkte. Dit was op andriod versie 6.0.1 en volgensmij is dit ook de huidige versie van de meeste Samsung Galaxy S6 toestellen.

1. Ga naar instellingen.
2. Klik op mobiele netwerken.
3. Klik op namen toegangspunten.
4. Selecteer/bewerk het toeganspunt wat aan staat.
5. Scroll een stuk naar beneden en verander type toegangspunt naar een * (er moet dus alleen een sterretje staan).

Ik verneem graag van je of dit de oplossing was voor je probleem of dat er toch iets anders aan de hand is.

Bekijk in context

21 Reacties 21
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi johnnyboy,

Je kunt het toestel ook handmatig verbinden met de mobiele hotspot :). Misschien dat het dan wel werkt?

Elk toestel heeft zijn eigen unieke MAC adres (deze kun je terugvinden bij toestel info bij de instellingen). Als je bij mobiele hotspot klikt op meer en dan toegestane apparaten en dan klikt op toevoegen vul dan het MAC adres in van de tablet en de naam van de tablet.

Kun je bevestigen of je dan nog steeds problemen ondervindt?
Anonymous
Niet van toepassing
Is het gelukt met de tip van SamsungExpert?
johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SamsungExpert
Ik ben nog aan het zoeken naar het MAC adres op mijn Navigatie systeem van mijn auto daar heb ik namelijk de Mobiele Hotspot van mijn telefoon voor nodig .
Johnnyboy
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi johnnyboy,

Klopt het dat je bedoelde dat je Galaxy S6 niet met een tablet kon verbinden? Ik hoor nu van je dat dit een navigatie systeem betreft die is ingebouwd in je auto? Een mega tablet scherm vindt je wel in de Tesla auto ;).
johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste SamsungExpert
Mijn Mobiele Hotspot werkt niet op de tablet en op mijn navigatiesysteem hij herkent hem wel maar de verbinding mislukt en ik heb een Volkswagen Golf daar heb ik de Hotspot nodig voor Car-Net . Wat betreft de Tablet dat heb ik geprobeert met iemand anders die wel een tablet heeft .
Johnnyboy
johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het geprobeert met het MAC adres maar het werkt nog steeds niet .
Johnnyboy
Anonymous
Niet van toepassing
Om even uit te sluiten dat het niet aan de tablet ligt: kan de tablet wel verbinden met andere wifi netwerken en hotspots?

johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja je kan de tablet wel verbinden met andere wifi netwerken en hotspots .
Johnnyboy
johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja je kan de tablet wel verbinden met een andere smartphone van iemand anders hebben we het geprobeert je kan hem dan wel verbinden met andere wifi netwerken en andere hotspots .
Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn .
Johnnyboy

Anonymous
Niet van toepassing
Heb je al eens een back-up gemaakt van het toestel en eens terug gezet naar fabriensinstellingen? wacht dan even met het terug zetten van de back-up en kijk eerst of de hotspot met de tablet en navi wel werkt.
Werkt het dan nog moet dan zou je een hard reset kunnen proberen.
johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja ik heb mijn smartphone terug gezet naar fabrieksinstellingen maar de hotspot werkte toen ook niet . Hoe moet ik een hard reset uitvoeren .
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
johnnyboy, dit staat beschreven op deze site. Maak wel eerst een back-up.
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Heb je misschien recent een update gehad? Er is namelijk een hele tijd geleden een update geweest waarbij de mobiele hotspot niet meer werkte. Dit was op andriod versie 6.0.1 en volgensmij is dit ook de huidige versie van de meeste Samsung Galaxy S6 toestellen.

1. Ga naar instellingen.
2. Klik op mobiele netwerken.
3. Klik op namen toegangspunten.
4. Selecteer/bewerk het toeganspunt wat aan staat.
5. Scroll een stuk naar beneden en verander type toegangspunt naar een * (er moet dus alleen een sterretje staan).

Ik verneem graag van je of dit de oplossing was voor je probleem of dat er toch iets anders aan de hand is.
johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MrMister
Gedaan maar zonder resultaat bij mij staat er nu de versie android 6.0.1 op hij geeft op het display netwerkverbinding mislukt aan als hij hem wilt verbinden weet jij wanneer er een andere software update uitkomt .
Johnnyboy

johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc
Heb ik gedaan maar zonder resultaat met een andere telefoon een iPhone 5 S doet hij het wel dus het ligt niet aan de simkaart lijkt me toch .
Ik heb er de android software update 6.0.1 op staan ik denk dat het daar aan ligt . Ik heb de hotspot nodig voor mijn navigatiesysteem in mijn auto hij geeft op het display aan netwerkverbinding mislukt .
Johnnyboy
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Jammer dat het niet de oplossing was. Omdat het niet geholpen heeft betekend dit misschien dat het toch niet aan de software ligt aangezien ik het ook met een Samsung Galaxy S6 die ook op versie 6.0.1 staat geprobeerd en hiermee lukte het wel.

Ik hoop dat iemand anders nog tips voor je heeft en anders kan je altijd nog met Samsung bellen, twitteren of chatten via facebook messenger (http://www.samsung.com/nl/info/contactus.html). Met alle handelingen die je al geprobeerd hebt begin ik te denken dat het een hardware probleem is.

Het is mij niet bekend of er binnekort een nieuwe update komt voor dit toestel.
johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MrMister
Ik heb het toestel al terug gestuurt naar Samsung en die zeggen dat er niks mee aan de hand was ze hebben die software update uitgevoerd en de rest . Het zou misschien aan mijn simkaart liggen zeggen ze maar met een andere telefoon een iPhone 5 S werkt het wel dus lijkt het me stug dat het de simkaart is .
johnnyboy
johnnyboy
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Forumleden
Ik heb mijn iPhone 5 S verbonden met mijn Samsung Galaxy S6 via mobiele hotspot als ik nu met mijn iPhone 5 S op internet wil geeft hij deze melding (safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is ) zie foto's .
Johnnyboy
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
johnnyboy, helaas weet ik ook niet wat de oorzaak kan zijn. Mogelijk helpt het als je een compleet nieuw toegangspunt aanmaakt en deze gebruikt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic