jasperpaap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S5 headset fout

Mijn s5 geeft sinds vandaag soms zomaar aan dat de headset isaangesloten terwijl dit niet het geval is. Hij geeft daardoor ook geen geluid meer omdat hij denkt dat er dus een headset in zit, kan dus eigenlijk niet meer bellen nu....
Iemand met hetzelfde probleem of iemand met een oplossing?
33 Reacties 33
joell2001

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
RE: @Marc-
Is wel overgegaan.
Maar zodra ik me telefoon Weer onderwater houd
Krijg ik hetzelfde .
Iemand een oplossing hiervoor?

R0bin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey,

Ik nam mijn mobiel een dagje mee naar het zwembad. Hele mooie onderwaterbeelden gemaakt, ook van de glijbaan geweest. Ik merkte al dat mijn speakers niet echt de volledige geluid produceerde, maar ben gewoon door blijven filmen, ook onderwater.

Aan het eind van de dag had ik een headset fout. Hij gaf aan dat deze was aangesloten, dat was niet zo. en het geluid deed het niet. tegen de avond rond half 7 was het gestopt. Mijn mobiel werkt nu optimaal, geluid werkt nog prima, headset fout is er ook niet meer.

(Rond 11 uur ben ik begonnen met het filmen, ook onderwater, tot 4 uur in de middag. Me mobiel is 8 keer ten water gegaan. Iedere keer 2 minutjes of korter.)

De mensen die het dus ook in het water hebben gehouden, laat je Samsung gewoon eventjes drogen.

Groetjes,

Robin
liinda91

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo
ik heb een probleem
weey iemand wat ik er aan kan doen ik heb een Samsung s5
Nu heeft mijn hond hem in een dweil emmet met water gegooit
Omdat ik hrm even io de verwarming had liggen omdat er op een rare manier vocht in me tel zat maar nu heeft mijn telb2 dagen in de rijst snachts gelegen en overdag in een papiertje op de verwarming alleen echter doet hij het weer maar als ik nu wil bellen dan start hij zich weer opnieuw op ik kan wel muziek luisteren zonder oortjes met oortjes kan ik even 2 min muziek luisteren valt hij weer weg en start opnieuw op en kan ook wel met mijn oortjes bellen dan hoor ik die gene even en hij mijn maar dan valt of me tel uit of ze horen mijn niet meer
nu is dus mijn grootste probleem hoe los ik dit op

kan asjeblieft iemand me helpen of vertellen hoe ik dit weer normaal kan krijgen al vast heel erg bedankt
grt linda
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Hi liinda91.

Uit je verhaal vrees ik op te moeten maken dat je telefoon niet goed gesloten was ten tijde van het vergrijp van je trouwe 4-voeter.
Je toestel is net als die van mij ip67 waardig.
Neemt niet weg dat je goed moet opletten dat niet alleen de achterzijde goed is aangedrukt, maar ook het usb klepje en dat van de headset aansluiting.
Vrees daarom dat er vochtschade opgetreden kan zijn.
Normaal gesproken is je toestel stootvast, stofdicht en kan 30 minuten een meter diep onder water.
Maar is 1 van de '3' niet goed gesloten dan wordt het verhaal anders.
Zelf zul je hier weinig aan kunnen veranderen, het lijkt me verstandig om hem naar een reparatiecentrum te sturen.

Succes

Friesian
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @liinda91 ,

Het antwoordt van @Friesian is het beste om op te volgen.
Zou je volgende keer het toestel niet op de kachel kunnen leggen? Het kan de batterij zwaar beschadigen waarna je toestel door bijvoorbeeld en gelekte batterij ook nog eens in de hens kan staan niet heel prettig... Te warm en het kan er zelfs voor zorgen dat je toestel niet meer aangaat.
Zoals je zelf ook deed gewoon het toestel in en kom rijst bewaren en niet op de kachel ;).

Succes in ieder geval, mocht je nog andere vragen hebben je bent van harte welkom op het Vodafone forum!
osman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2 weken geleden ben ik met mijn s5 in de zwembad gegaan. ik heb mijn telefoon gereset, 1 nacht in rijst gedaan maar geluid doet nog steeds niet
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Hoi @osman

Zoals ik al eerder heb opgemerkt, toestel niet optimaal overal gesloten.
Kans bestaat dat vocht dan naar binnen komt.
Je weet of je 2 jaar garantie hebt.
Persoonlijk zou ik ff binnenwippen in een/de winkel, waarschijnlijk een gevalletje reparatie.
Andere leden van het forum, moderatoren en ik hebben online geen zicht op je foon, we kunnen slechts een adviserende rol spelen.

Groet,
Friesian

Lente2503

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn s5 15 februari in het water laten vallen. Hij deed niets meer totdat ik hem 3 dagen in een bak met rijst had gelegd. Hij doet het weer helemaal goed op 2 puntjes na. Mijn microfoon is kapot en mijn speaker doet het niet. Wat nu mijn probleem is is dat uit mijn speaker een heel raar geluidje komt. Een soort ruis. (Af en toe dan) verder is de speaker ook heel erg warm. Iemand tips wat ik moet doen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Lente2503 ,

Oei, ik ben bang dat je het toestel in het water hebt laten vallen zonder de benodigde poorten te sluiten waardoor dit probleem is ontstaan. Soms kan het werken op bij de microfoon en de speakers deze droog te maken met en theedoek (je zou ook met en wattenstaafje of oorstaafje deze kunnen schoonmaken). Ik kan helaas niet garanderen dat het ook echt zal gaan werken.

Het lijkt er toch sterk op dat water/vocht je toestel is ingedrongen waardoor sommige onderdelen van je toestel zich minder laten functioneren.
Noxxious

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Ook ik heb een probleempje met mn headset. Als ik mn orginele of een andere headset inplug, komt de meldig dat hij ingeplugd is, maar helaas geen geluid. Dit probleem doet zich voor sinds de update naar 5.0.2. Ik heb de telefoon gereset en geprobeer de oude instelling terug te zetten, maar het lukt niet om de oude instelling terug te zetten en ik heb na de reset nogsteeds geen geluid 😞

Iemand een idee? (En nee, geen issue met water)

Groetjes Noxxaz
Anonymous
Niet van toepassing
Als het echt een software issue is en je krijgt het niet opgelost met de fabrieksinstellingen; kun je contact opnemen met samsung en dit voorleggen (via de website of een service center) of eventueel je toestel het reparatie traject inlaten gaan: https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Noxxious heb je een oplossing gevonden? Zo niet, dan raad ik je aan om de tips van steven- op te volgen.
Noxxious

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het geprobeerd. Ik heb nu miniem geluid aan 1 zijde. Dus hij zal op reparatie moeten. Thanks voor de tips guys and girls
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is jammer om te horen dat hij gerepareerd moet worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic