jasperpaap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S5 headset fout

Mijn s5 geeft sinds vandaag soms zomaar aan dat de headset isaangesloten terwijl dit niet het geval is. Hij geeft daardoor ook geen geluid meer omdat hij denkt dat er dus een headset in zit, kan dus eigenlijk niet meer bellen nu....
Iemand met hetzelfde probleem of iemand met een oplossing?
33 Reacties 33
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Niet dat ik zo snel 1 2 3 zou weten hoor... Die Galaxy S5 is net pas uit. Gaat het om de originele oortjes of van en andere partij? Het werkte niet om en paar keer deze erin te doen en eruit te halen?

Je zou natuurlijk even en reset kunnen maken van het toestel en back up maken kan via Samsung Kies worden gedaan.
jasperpaap
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee er zitten helemaal geen oortjes in, dat is juist het probleem, dus niet van Samsung en niet van een ander merk. En toch verschijnt dan bovenin beeld soms plotseling dat de headset is aangesloten.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

En wat als je even en oortje in het toestel stopt en eruit haalt?
Anders heb je waarschijnlijk en software fout. Nu raad ik je wel even aan om en reset te maken van het toestel en via Samsung Kies even en back up te maken van je gegevens als deze al op je toestel staan.
jasperpaap
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oortjes erin en eruit werkt tijdelijk, later verschijnt het gewoon weer.
Maar dus gewoon mn hele mobiel resetten en grote kans dat de fout dan weg is?
jasperpaap
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Moet er trouwens niet een klepje zitten op de ingang van de headset ivm waterdichtheid?? Waarom zit dit wel op de usb ingang maar niet bij de headset?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dit is normaal ook andere toestellen hebben geen klepje daarop alleen op de USB poort geldt dit.

Ja dat raad ik je wel aan de kans is er wel dat het gefixt is, maak en back up via Samsung Kies van je data.
Bulleteater

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heeft een reset geholpen? Heb de telefoon nu 2 dagen en heb eigenlijk geen zin om deze op te sturen voor reparatie.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Bulleteater ,

Dat begrijp ik zeker! Denk wel dat en reset hierbij zal helpen want deze fout heeft met de software te maken deze kan dus ook gefixt worden tijdens de reset. Als je al data op het toestel hebt staan maak dan een back up ervan via Samsung Kies, belangrijk!

Fijn Pasen!
jasperpaap
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
reset heeft bij mij geholpen, heb daarna geen last meer van de foutmelding gehad!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @jasperpaap ,

Dat is fijn om van je te horen! Gelukkig werkte me tip :).
Overkomt het je weer laat het ons weten.

In ieder geval en fijne Pasen verder.

Sorry maar dit moet toch even,Woehoe! Me 1000e post op het Forum :D!
En dat op Pasen en eitje om erop te toosten.

liizzy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn S5 doet sinds gister hetzelfde, nadat ik hem onder water had gedaan. Hij blijft steeds aangeven dat er een headset is aangesloten terwijl dat niet het geval is en geeft dan ook inderdaad geen geluid. De headset erin en eruit doen helpt vrijwel niet. Hoe kan ik mijn toestel resetten zonder Kies en om mijn bestanden te behouden? Ik ben benieuwd naar een oplossing. Heeft iemand dit gedaan en werkt het na een reset ook? Of komt het na enkele dagen weer terug?

Mvg,

Lizzy Verboor
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@liizzy ,

HAHAHAHAHA jij hebt gedaan wat ik nooit zou durven met mijn s5! Je galaxy s5 is namelijk niet zo waterdicht als beloofd wordt. :8

Ik vermoed dat er water in je jackplug zit (aansluiting van je oortjes). Die voor een geleiding zorgen, waardoor je toestel denkt dat er een jackplug inzit. Leg je telefoon is een nacht, met de oortelefoon naar beneden in een bak met rijst.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @liizzy ,

Tot nu toe heb ik de mensen die hier last van hadden en een reset deden niet meer gehoord.
.... Dat zal niet gaan bij en reset, het is of en back up maken van je data op je PC via Samsung Kies of alle data te verwijderen tijdens je reset.

Durf je het echt niet aan dan kan er water ergens vastzitten misschien even laten uitdrogen en goed nadenken voordat je deze weer volledig onderwater pusht... niet meer doen. MAX 1 M diep (30 min).

Tip: met rijst krijg je het water er snel uit!
Werkte het toch niet gaat mijn advies uit naar en reset. Net zoals de rest deed en bij hun verholpen was.
liizzy

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste mensen,

Ja het was gewoon in de wasbak thuis kijken wat ie deed dus niet diep ofzo. Het is gewoon mogelijk werkt perfect verder en Samsung heeft laten weten dat het toestel dat moet kunnen dus ja. Mijn toestel geeft nu al niets meer aan gelukkig. Waarschijnlijk inderdaad water maar wel stom dat het toestel daar niet tegen kan dan zoals gezegd wordt... 😞
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @liizzy ,

Je bent mijn heldin ! Zware respect. Gelukkig doet die het weer, aub doe dit niet nog een keer :') Samsung heeft iets wat grooot spraak gehad, over de waterdichtheid van de telefoon.

"De telefoon functioneer nog als die onderwater is geweest, daarmee is niks gezegd over de jackplug". Functioneren is dat die aan blijft, en het touchscreen nog werkt.

Maar zware respect !
nol96

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
headset fout komt door water zodra je een mobiel onder water doet loopt je headset ingang vol met water en het water geleid stroom door dat het water in de ingang zit denkt de telefoon dat er water in zit het beste wat je dan kan doen is je tel uit zeten en even met een stukje wc papier er in doen zodat het water in het wc papiertje gaat laat je telefoon drogen ik raad aan om je s5 niet onder water te doen ze zegen dat je mobiel er tegen kan maar je headset gaat raar doen door dat het water dus in de head set ingang gaat.


mvdv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds vandaag heb ik een probleem met mijn s5. Wanneer ik gebeld wordt of zelf bel hoor ik niks. Alleen via speaker of oortelefoon wel.. (is geen headset icoontje te zien)Wie weet hoe dit kan.
joell2001

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Gewoon met een fòhn droog blazen (niet te warm) of gewoon wachten.
Wat ik ook had toen ik me s5 in water gooide 🙂
Dat als ik me tel op sluimeren / standby zetten dat hij automatische weer aan ging na 5 uur is dit overgegaan ie
Weet iemand waardoor dit komt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @joell2001,

Je nieuwe vraag hierover past zo te zien niet bij het huidige onderwerp van dit topic. Klopt dit? Zou in dat geval een nieuw topic hierover willen maken? Zo houden we het beter overzichtelijk. Alvast bedankt!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic