robertweyn

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S5 Marshmallow

Ik heb de Samsung Galaxy S5 Plus SM-G901F en lees dat de update van Marshmallow er aan komt. Wanneer kunnen we hem verwachten voor de S5?
32 Reacties 32
Anonymous
Niet van toepassing
Persoonlijk zou ik hem terug zetten door middel van een hard reset en dan wachten met updaten.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
terugzetten met een harde reset? Daarmee ga je niet terug naar een vorige versie van Android. Daar heb je echt Odin voor nodig en de juiste Rom.
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt idd een stap verder doen door hem te flashen. Echter is dit niet iets wat wij aanraden en ondersteunen omdat het geheel op eigen risico is en de garantie van het toestel vervalt hiermee.
Jij hebt hier ervaring in, daar twijfel ik niet over maar voor iemand die daar geen ervaring in heeft kan het ook mis gaan
Ik meen zelfs dat we hier al een keer eerder over hebben gehad.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Steven- Ja, ik snap dat niet iedereen wil of kan flashen, maar wat bedoel jij dan met "terugzetten dmv een harde reset en wachten op een update"? Terug van 6 naar 5 gaat zo niet lukken.
Anonymous
Niet van toepassing
Wat ik daarmee wilde zeggen is eigenlijk: niet meteen updaten zodra er een update is.
Anonymous
Niet van toepassing


Opties Het enige wat ik hierin nog kan vragen is om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen een onderzoek plaatsen voor jullie zodat dit geescalleerd kan worden naar Samsung vanuit Vodafone.
Let er wel op dat terug zetten naar fabrieksinstellingen al uitgevoerd moet zijn.
Het geen wat we dan daarbij nodig hebben is het volgende:

  • type toestel
  • software versie
  • baseband versie
  • kernel versie
  • probleemomschrijvin
    g
gbbijl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij exact hetzelfde probleem.

Ik heb een Samsung Galaxy S5 4G+, uit de Vodafone Webshop (dus Vodafone-branded, hoewel dat aan de buitenkant niet te zien is). Gekregen in augustus 2015.
Begin vorige week de update naar 6.0.1 ontvangen, en sindsdien is mijn telefoon nagenoeg onbruikbaar door het wegvallen van verbindingen, en plotseling opnieuw vragen om pincode.
Ik heb de telefoon al een factory-reset gegeven (power+home+vol-up, wipe data/factory reset). Dit verhielp niets. Daarna opnieuw de firmware geflashed via Smart Switch Emergency Recovery. Ook dit verhielp niets.

Type toestel: SM-G901F
Android-versie: 6.0.1
Niv. Android-beveiligingspatch: 1 mei 2016
Baseband-versie: G901FXXU1CPE1
Kernelversie: 3.10.40-7582628 dpi@SWDD5606 #1 Tue May 3 20:06:57 KST 2016
Buildnummer: MMB29M,G901FXXU1CPE1
Status SE for Android: Enforcing, SEPF_SECMOBILE_6.0.1_0008, Tue May 03 20:10:49 2016
Beveiliging softwarever.: MDF v.1.1 Release 6, VPN v1.4 Release 6.1
KNOX-versie: KNOX 2.6, Standard SDK 5.6.0, Premium SDK 2.6.0, Customization SDK 2.6.0, Container 2.6.0, CEP 2.0.1, Enterprise Billing 1.2.0, OTP 2.6.0, SE for Android 2.4.0, SSO 2.5.0, Shared Devices 2.6.0, TIMA 3.2.002, VPN 2.2.4

Probleem:
Bij het gebruik van internet valt de verbinding regelmatig weg (een 'verbodsteken' (rondje met schuine streep er door ipv de bereik-balkjes), en bij navigatie valt ook tegelijk de GPS-ontvangst weg. Normaal navigeren met bijvoorbeeld Waze is hiermee onmogelijk geworden. Bellen gaat gewoon goed, en wanneer internet over WiFi verloopt blijft verbinding ook gewoon werken.
Daarnaast wordt de telefoon bij veel gebruik steeds trager, om uiteindelijk uit zichzelf te herstarten, waarna de pincode opnieuw wordt gevraagd. Hiermee ben ik dus op onberekenbare tijden ineens onbereikbaar.

Uitschaken van SMS-meldingen, SMS-infoberichten, GPS, NFC verhelpt het probleem niet.
In 2G/3G-modus zetten lijkt vooralsnog wel te werken, maar ik betaal voor 4G, en dat wil ik ook wel kunnen gebruiken. We leven tenslotte niet meer in 2014.

Nog wat info uit SammMobile Info-app:
Model: SM-G901F
Device type: kccat6
Product name: kccat6xx
Manufacturing date: 2015.07.15
Mobile operator: vodafone NL
KNOX warranty bit: 0x0


Product Code: SM-G901FZKAVDF
PDA: G901FXXU1CPE1
CSC: G901FVFG1CPE3
Baseband: G901FXXU1CPE1
Bootloader: G901FXXU1CPE1


Changelist: 7582628
Buildnumber: MMB29M.G901FXXU1CPE1
Build date: Tue May 3 20:05:48 KST 2016
Build fingerprint: samsung/kccat6xx/kccat6:6.0.1/MMB29M/G901FXXU1CPE1:user/release-keys
Build description: kccat6xx-user 6.0.1 MMB29M G901FXXU1CPE1 release-keys
Android version: 6.0.1
Kernel version: 3.10.40-7582628

Manufacturer: samsung
Internal storage: 14,68 GB
Board: APQ8084
Chip name: APQ8084
Platform: apq8084
Modem: MDM9235
Total RAM: 1,72 GB
Max CPU frequency: 2457 MHz
Sound chip: apq8084-tomtom-snd-card
GPU: Qualcomm Adreno (TM) 420
Screen: 5,2" (1080x1920)


Invensense: MPU6500 Acceleration Sensor
Invensense: MPU6500 Gyroscope Sensor
Invensense: MPU6500 Uncalibrated Gyroscope Sensor
Yamaha Corporation: YAS532 Magnetic Sensor
Yamaha Corporation: YAS532 Uncalibrated Magnetic Sensor
STMicroelectronics: LPS25H Barometer Sensor
MAXIM, Inc.: MAX88922 Proximity Sensor
MAXIM, Inc.: MAX88922 RGB Sensor
Samsung Inc.: SAMSUNG Step Detector Sensor
Samsung Inc.: SAMSUNG Step Counter Sensor
Samsung Inc.: SAMSUNG Significant Motion Sensor
Invensense: Game Rotation Vector
Invensense: Rotation Vector
Samsung Electronics: Screen Orientation Sensor
Samsung Electronics: Orientation Sensor
Samsung Electronics: Gravity Sensor
Samsung Electronics: Linear Acceleration Sensor


Anonymous
Niet van toepassing
Top dat je het hier post
Ik raad je aan (zoals hierboven beschreven) dit kenbaar te maken bij de klantenservice. Ik kan dit niet voor je doorspelen.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Voor het gemak maar even een linkje naar de klantenservice email pagina: https://www.vodafone.nl/e-mail/

😉
dennis_n

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb niet eens H+, ik heb regelmatig helemaal geen verbinding op plekken waar ik 4G+ zou moeten hebben.

Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
dennis_n dat is inderdaad een van de symptomen, zoals in dit topic beschreven. Een tijdelijke workaround is je verbinding op 2G/3G te zetten in je netwerk instellingen, dan valt hij niet meer weg, maar heb je ook geen 4G natuurlijk, het hele issue van dit topic.
wihakayda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld mij ook even hier, ervaar helaas precies dezelfde problemen als meerdere mensen in dit topic: Vooral tijdens het navigeren verlies ik telkens mijn netwerkverbinding. Hij valt dan helemaal weg. Ik zal de workaround van de 2g/3g verbinding eens proberen maar het zou toch inderdaad erg fijn zijn wanneer dit wordt opgelost!


  • Type toestel: Samsung Galaxy S5+ SM-G901F
  • Software versie: Android 6.0.1
  • Baseband versie: G901FXXU1CPE1
  • Kernel versie: 3.10.40-7582628
  • Probleemomschrijvig: Zie hierboven
wihakayda

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic