JoeyErdogan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S4 gesprekken geven geen geluid

Beste,

Sinds een week of twee heb ik problemen met mijn Samsung Galaxy S4.
Als ik iemand bel of wordt gebeld hoor ik zelf geen geluid en de ander hoort mij (vaak) ook niet.
Het enige wat er aan de andere kant van de lijn (de persoon die ik bel of die mij belt) uitkomt is geruis alsof ik in een tunnel sta. Als ik zachtjes tik op de achterkant van mijn telefoon verandert de toon van dit geruis en ook de sterkte.
Na een factory reset slaagde ik erin om weer een normaal gesprek te hebben maar een uur later was het weer raak.
De tijd daartussen in (1 uur) heb ik mijn telefoon niet aangeraakt. Ik vind het daarom aardig vreemd dat uit het niets mijn telefoon ineens niet meer kan bellen.

Als ik op dit moment een reset doe werkt het nogsteeds niet, het is echt willekeurig of het wel of niet werkt na een reset. Als ik een gesprek via skype voer hoor ik echter wel alles correct en de andere mij ook. Ook spraak recorder en muziek afspelen werkt gewoon correct maar het bellen werkt niet. Wat de andere wel hoort is het geluid wanneer ik het gesprek in de wacht zet of wanneer ik de toetsen in druk (1 t/m 9 etc.) er wordt dus wel iets van geluid door gestuurd maar niet mijn spraak.

Ik ben bang dat als ik hem opstuur voor reparatie er gewoon een reset wordt gedaan waarna mij wordt verteld dat de telefoon het weer doet, en als ik hem dan terug krijg ik een uur later weer niet kan bellen. Hier wilde ik dus nog even mee wachten.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, ik heb namelijk van alles geprobeerd wat in eerste instantie werkte maar na een tijdje toch weer tegenviel.

Met vriendelijke groet,
Joey Erdogan
38 Reacties 38
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Normaal kan dit online via het reparatie of claimnummer. Lukt dit je niet?
vtrik

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weet toevallig iemand of dit probleem eenvoudig opgelost kan worden? Sinds 2 weken heeft mijn s4 active er ook last van.
NickBuwalda

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Sinds enkele dagen heeft mijn Galaxy S4 problemen met bellen/gebeld worden. Zodra ik iemand aan de lijn heb, kan ik diegene wel verstaan maar diegene mij niet. Dit gaat over zodra ik mijn telefoon op luidspreker zet en dan kunnen wij elkaar wel verstaan.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Het modelnummer is GT-I9505 en Android-versie 4.3.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg, Nick


Klock

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn s3 is al 2 keer naar de reparatie geweest
Nieuw moederbord en nieuw geheugen maar geen resultaat
Laatste keer was hij "vuil"werd gezegd maar nu 3 dagen later toch weer hezelfde probleem
Een telefoon die alles correct doet maar je kan er niet mee bellen .
Wat nu ??????????????????????????????????????????????
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Klock

Ik zie dat je en Samsung Galaxy SIII hebt en niet een S4 je zou het beste even en nieuw topic kunnen maken of kijken of er en ander topic ook dit soort zelfde probleem heeft.
Klock

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
reeds verplaatst

dennis35

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb het zelfde probleem met mijn s4 als Joey Erdogan. alleen bij mij is het helemaal geen geluid van tegen partij of van mij zelf. niemand hoort mij of ik hoor hen. dit is niet soms maar altijd. dit probleem is al vanaf september 2013. wel kan ik bellen met andere functie's als skype, viber en andere software. wat ook vreemd is dat de telefoon een fout geeft bij de harde reset. dit kan dus ook niet.

met vriendelijke groet,
dennis
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @NickBuwalda,

De kans is groot dat een onderdeel van je telefoon defect is. Voordat je je telefoon ter reparatie gaat aanbieden kun je nog het volgende proberen.


  • Zet je telefoon terug naar de fabrieksinstellingen en test of het hiermee is opgelost.
  • Test je simkaart in een andere telefoon, in sommige gevallen ligt het namelijk aan de simkaart zelf. Test bij voorkeur ook een andere simkaart in jouw telefoon. Je kunt ook een van onze winkels bezoeken om een andere simkaart te testen.
Kijk op deze site voor alle informatie over de reparatieprocedure.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @NickBuwalda ,

Wat spijtig om te horen dat je problemen met een Samsung toestel hebt.

De Samsung Galaxy S4 heeft zijn microphone aan de onderkant zitten voor als die niet op speaker staat. Dit is het ronde gaatje aan de onderkant dat je ziet ter grote van een speld. Het komt vaak voor dat mensen hier ongemerkt hun vinger voor houden. Hierdoor ben je onverstaanbaar.

De Samsung Galaxy s4 heeft zijn speaker microfoon aan de bovenkant van de telefoon zitten. Dit is het ronde gaatje aan de bovenkant dat je ziet ter grote van een speld.

Zou je aan de onderkant waar de microfoon is met je duim en wijsvinger je telefoon stevig op elkaar willen drukken en dan nog is bellen. Als je nu wel verstaanbaar bent kan je hem naar de reparatie brengen en zeggen dat de speaker niet goed vast gesoldeert zit aan de onderkant van de telefoon.

Het idee hierboven dat het aan de software zou kunnen liggen lijkt me een beetje sterk...

Je zou wel kunnen kijken wat er gebeurt als je noise canceling uitzet. Dit doe je door tijdens het bellen op je menu toetst te drukken en te kiezen voor: Noise canceling off / Ruis onderdrukking uit.


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @NickBuwalda en @NetwerkFreak

Ik heb jullie berichten even samengevoegd met dit bestaande topic. Dit gaat namelijk ook over geluidsproblemen tijdens het bellen met een Samsung Galaxy S4. Ik zag de tip van Netwerkfreak voorbij komen over de speaker en dacht dat dit ook een goede aanvulling zou zijn op dit topic. Dan staat in ieder geval alles bij elkaar!
FritsE

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds twee weken precies hetzelfde probleem. Dus oplossing gewenst!
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @FritsE

Lees 2 reacties omhoog, heeft u dat al geprobeerd?

1. Bel met uw huistelefoon uw mobiel.
2. Leg uw mobiel op tafel, zo kan u niet de vinger voor u microofon houden
3. Kijk of u verstaanbaar bent
4. Kijk wat er gebeurt als je hard drukt op de microfoon zoals beschreven 2 reacties omhoog
5. Zet de telefoon op speaker
6. Kijk of u nu wel verstaanbaar bent
vtrik

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
Alles al geprobeerd, factory reset, ruisonderdrukkingen aan en uit, geluid harder/zachter, de telefoon op speaker gezet, etc etc. Normaliter als de microfoon of de speaker afgedekt zouden zijn dan moet er in ieder geval iets van gerommel, ruis te horen zijn, of een kiestoon als er een nummer gekozen word. Niets van dat alles.De simkaart nu in mijn oude, prima werkende HTC, geen problemen met bellen en gebeld worden meer, dus het is niet de sim. Ook Samsung al gebeld en er zou een nieuwe batterij gestuurd worden. Volgens de mevrouw die ik aan de lijn kreeg was de kans groot dat dan alle problemen voorbij zouden zijn (dit lijkt me overigens sterk, maar goed, ik ben geen expert). Hier moet ik wéér achteraan omdat die batterij binnen 10 dagen geleverd zou worden en dit is nu al 3 weken geleden, maar nog niets ontvangen.
Als iemand een oplossing heeft dan hou ik me aanbevolen!



nikita98

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,

Ik heb ook precies het zelfde probleem als ik wil bellen of gebeld word hoor ik niks . De ander hoort mij wel. het punt is via whatsapp skype viber etc. kan ik wel gewoon normaal bellen het is echt pas na de laatste update inderdaad.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi nikita98 , ik zie dat niemand meer heeft gereageerd. Ervaar je nog altijd problemen? Kun je ook wat meer details geven? Welk merk en type telefoon gebruik je, werkt het wel in een andere telefoon, heb je dit op een bepaalde locatie, etc?
Alsuweza

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn S4 sinds de voorlaatste update.
Als ik opneem hoor ik niets en als ik bel hoort men mij niet.
Als ik dan direkt ophang (wat nu al standaard is geworden) en gelijk terugbel, dan krijg ik wel een verbinding waarbij ik de mensen hoor en men mij ook hoort.
Ik heb echt van alles al geprobeerd, maar niets helpt. Dit is echt een ellende! Meestal kan ik gelijk terugbellen, maar als het een onbekend nummer is kan ik dat dus niet.


Anonymous
Niet van toepassing
Hey Alsuweza
Ik raad je als eerste aan om je instellingen te controleren tijdens een oproep om te zien of daar iets uitgevinkt staat of niet correct staat.
Daarba dient het toestel het reparatietraject in te gaan : https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Alsuweza heb je nog een update voor ons? Ligt het aan je instellingen of heb je het toestel ter reparatie aangeboden?
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic