JoeyErdogan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S4 gesprekken geven geen geluid

Beste,

Sinds een week of twee heb ik problemen met mijn Samsung Galaxy S4.
Als ik iemand bel of wordt gebeld hoor ik zelf geen geluid en de ander hoort mij (vaak) ook niet.
Het enige wat er aan de andere kant van de lijn (de persoon die ik bel of die mij belt) uitkomt is geruis alsof ik in een tunnel sta. Als ik zachtjes tik op de achterkant van mijn telefoon verandert de toon van dit geruis en ook de sterkte.
Na een factory reset slaagde ik erin om weer een normaal gesprek te hebben maar een uur later was het weer raak.
De tijd daartussen in (1 uur) heb ik mijn telefoon niet aangeraakt. Ik vind het daarom aardig vreemd dat uit het niets mijn telefoon ineens niet meer kan bellen.

Als ik op dit moment een reset doe werkt het nogsteeds niet, het is echt willekeurig of het wel of niet werkt na een reset. Als ik een gesprek via skype voer hoor ik echter wel alles correct en de andere mij ook. Ook spraak recorder en muziek afspelen werkt gewoon correct maar het bellen werkt niet. Wat de andere wel hoort is het geluid wanneer ik het gesprek in de wacht zet of wanneer ik de toetsen in druk (1 t/m 9 etc.) er wordt dus wel iets van geluid door gestuurd maar niet mijn spraak.

Ik ben bang dat als ik hem opstuur voor reparatie er gewoon een reset wordt gedaan waarna mij wordt verteld dat de telefoon het weer doet, en als ik hem dan terug krijg ik een uur later weer niet kan bellen. Hier wilde ik dus nog even mee wachten.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, ik heb namelijk van alles geprobeerd wat in eerste instantie werkte maar na een tijdje toch weer tegenviel.

Met vriendelijke groet,
Joey Erdogan
38 Reacties 38
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @JoeyErdogan

Dat is wel erg raar! Er zijn wel een aantal dingetjes die je zelf kunt testen. Je zou bijvoorbeeld eens een andere simkaart in het toestel kunnen stoppen zodat je eens kunt testen of je het dan ook merkt. Het beste zou zijn als je ook eens een simkaart van een andere provider test om helemaal uit te sluiten of het aan het toestel ligt. Als je dit namelijk met een Vodafone sim wel merkt en met de simkaart van een andere provider niet dan kun je er vanuit gaan dat het probleem aan onze kant zit. Als je het echter alleen met jouw sim merkt en met een andere Vodafone sim niet, dan ligt het misschien wel aan jouw simkaart. Op die manier komen we al een stuk verder!

Laat je ons ook even weten of je dit hebt getest?
JoeyErdogan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Maartje,

Dit heb ik getest, mijn SIM werkt bij een ander toestel wel maar als ik iemand anders zijn SIM er bij mij in doe dan werkt het niet, het ligt dus aan mijn toestel alleen is het echt willekeurig. De ene keer werkt het wel voor een tijdje en dan weer niet tot ik een reset uit voer (Werkt minimaal 1 keer (niet altijd) en daarna weer niet).


Met vriendelijke groet,
Joey Erdogan
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hmm.. Dan lijkt het inderdaad erop dat het aan het toestel ligt. Heb je de nieuwste software-update al erop geïnstalleerd?
JoeyErdogan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste,

De laatste updates staan er op, het leek er ook op dat het pas ontstond na deze update maar dat weet ik niet zeker meer.


Met vriendelijke groet,
Joey Erdogan
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Misschien kan ik eens de hulp van @SamsungExpert inschakelen. 😉

Klinkt dit probleem jou bekend in de oren? Ik heb deze melding nog niet eerder voorbij zien komen namelijk, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

dat je de nieuwste software versie hebt dat klinkt me nu al fout in de oren! Namelijk ondervinden vele mensen last van de Android 4.3 Update maar ik heb nog niet iemand over de bel functie horen klagen. Samsung is nu wel bezig om opnieuw de Android 4.3 Update uit te rollen maar dat kan nog even duren voor Nederland want de Update speelt zich nu af in onze buurlanden.

Ik begrijp wel dat je het toestel niet wilt laten opsturen want misschien doen zij ook alleen maar en reset.

Heb je al gekeken bij de oproep instellingen bij de telefoon. En kijk anders tussen dat lijstje daar zou je ''Extra instellingen'' moeten vinden. Je zult dan ook de optie ruisonderdrukking vinden en die kun je even aanvinken.

Zou je mij en de rest even kunnen vertellen of de instellingen daarbij hielpen?
JoeyErdogan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste,


Ik heb elke optie al geprobeerd, ook dit van ruis onderdrukking. Het gekke is dat het geluid van mijn toetsen (1 t/m 9) wel doorkomt. Want als ik deze intoets tijdens een gesprek hoor ik wel de toetstonen.

Met vriendelijke groet,
Joey Erdogan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @JoeyErdogan,

De geluiden van de toonkiezen (ook wel DTMF genoemd) worden gemaakt door een ander gedeelte van de software/hardware en doorgestuurd naar de luidspreker. Kun je aangeven of het probleem ook aanwezig is wanneer je een headset gebruikt? Zo kun je nog uitsluiten of het te maken heeft de ingebouwde microfoon en/of speaker.
JoeyErdogan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste @Marc- ,

Als ik een headset (officiëele) erin stop werkt het ook niet, ook als ik mijn gesprek op bluetooth of luidspreker zet krijg ik geen geluid.

Met vriendelijke groet,
Joey Erdogan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @JoeyErdogan,

Dan is in ieder geval uitgesloten dat het aan de speaker en/of microfoon van je telefoon zelf ligt. Gebruik je inderdaad Android 4.3? Sinds wanneer heb je deze versie erop staan? Is dit tevens de originele versie of gebruik je een aangepaste versie?

Je kunt nog controleren of er toch niet een nieuwe update is. Er zijn namelijk twee versies van Android 4.3 voor de Samsung Galaxy S4. De eerste versie is gestopt met uitrollen nadat er problemen mee zijn geconstateerd. Sinds kort is gestart met de uitrol van een verbeterde versie van Android 4.3. Wanneer je telefoon aangeeft dat er geen update is kun je je telefoon ook koppelen aan Samsung Kies, dit kan via een pc of laptop.

Mocht dit allemaal geen verbetering opleveren dan raad ik je aan om je telefoon ter reparatie te sturen. Kijk voor meer informatie hierover op http://vodafone.nl/reparatie.
JoeyErdogan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste,

Ik heb de nieuwste versie er op staan, deze heb ik denk een week of 2 / 3 geleden erop gezet.
Dit heb ik destijds gedaan via Samsung KIES. Ik vind het echter raar dat het aan mijn speaker / microfoon ligt.
Als ik namelijk muziek o.i.d. luister werkt dit wel, ook via headset.

Nu weet ik dat er twee speakers zitten, eentje boven het beeldscherm (oor) en eentje aan de achterkant. als ik mijn telefoon gesprek normaal gesproken op luid zet dan komt het geluid er via de achterkant uit. Dit gebeurt echter ook niet meer maar muziek afspelen werkt dan weer wel. Ik wacht nog even met reparatie. Dit heb ik namelijk al een keer laten doen voor mijn scherm en dat was 3 maanden geleden. Ik krijg hier echter nu pas de kosten van waarvan ik nog niks wist, en deze kosten zijn ook gekomen door een fout van DynaLogic.
Zodra ik dit bedrag niet meer hoef te betalen en alles correct verloopt ga ik overwegen om een reparatie te doen.

Met vriendelijke groet,
Joey Erdogan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @JoeyErdogan,

Ik denk dat je mijn bericht verkeerd gelezen hebt 😉 Ik gaf namelijk aan: "Dan is in ieder geval uitgesloten dat het aan de speaker en/of microfoon van je telefoon zelf ligt." Hiermee bedoelde ik te zeggen dat ik niet verwacht dat het aan je spreaker/microfoon ligt. Kun je voor de zekerheid je telefoon opnieuw koppelen aan Samsung Kies? Het is me namelijk niet duidelijk of je de eerste Android 4.3 versie hebt (waarmee problemen bekend zijn) of de tweede, verbeterde variant die is uitgebracht.

Wat betreft de kosten raad ik je aan om contact op te nemen met Dynafix. Mocht je er samen met Dynafix niet uitkomen, neem dan even contact op met onze klantenservice. Via het Forum is het niet mogelijk om je hierbij te helpen. Hiervoor zijn namelijk je gegevens nodig.
JoeyErdogan
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste @Marc- ,

Ik ben op de laatste firmware, een collega van mij denkt dat het aan de "radio" o.i.d. ligt.
Dit is het onderdeel dat het versturen en ontvangen van de gesprekken regels volgens hem en zit op het moederbord van de telefoon. Als dit het geval is dan moet ik hem denk toch even opsturen voor reparatie.

Met vriendelijke groet,
Joey Erdogan
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @JoeyErdogan,

Dat klinkt inderdaad wel aannemelijk. Een van onze monteurs zou dat kunnen achterhalen.
Hansoli

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung S3. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets werkt. Tig keer (via een andere telefoon) de helpdesk gebeld, nieuwe sim kaart gekregen, fabrieksinstellingen hersteld, Android 4.3 geïnstalleerd.
Mijn sim in een andere telefoon werkt prima. Ook in een heel oude Nokia.
Soms doet ie het even een paar minuten, maar dan weer weken niet.
Hij heeft het anderhalf jaar lang wel goed gedaan.
Er is niets gebeurd van vallen of water of andere beschadiging.
Als ik naar een andere telefoon bel of gebeld wordt, krijg je wel het nummer te zien, maar je hoort niets. Ook de andere kant niet.
Internet bellen (via mijn router) gaat wel goed. Dus de microfoon en speaker zijn in orde.
Ik heb het op een locatie in de binnenstad geprobeerd, vanwege het bereik. Maar dat maakt niets uit.
Internetten gaat wel goed, ook in het buitenland en ook zonder wifi.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Hansoli, ik denk ik eerste instantie dat het in je toestel zit, maar voor alle zekerheid toch nog een paar vragen:

- hoe vaak merk je dat je de ander niet kunt horen? Is dat één keer per dag, één keer per week, één keer per maand, etc?
- heb je het andere toestel langere tijd in gebruik gehad? Als je bv een paar dagen een ander toestel gebruikt hebt terwijl het normaal dagelijks gebeurd, dan moet het je toestel zijn. Heb je hem iets minder lang getest en gebeurt het normaal één keer per week, dan kunnen we dat nog niet zeggen.

Ik kan namelijk nog wel een scenario verzinnen waarin het ook aan onze kant kan zitten. Maar het is zoals gezegd niet het eerste waar ik aan denk.
Hansoli

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Dank je voor je reactie. Ik kan al twee maanden lang niemand meer horen via mijn telefoon.
Ik heb de helpdesk gebeld en die vroegen me een paar dingen te doen, waaronder via een ander toestel. Dat heb ik één keer gedaan op mijn oude Nokia en dat ging goed.
Ik moest toen mijn Samsung afzetten en de sim eruit en in de centrale hebben ze e.e.a. gereset. Toen dat na een kwartier wachten ook niet hielp hen ik een nieuwe simkaart gekregen. Dat lostte het probleem ook niet op.
Ik heb al drie keer fabrieksinstellingen hersteld en was toen een dag bezig alle apps weer te installeren en te configureren, dus dat is niet fijn.
Ik heb het drie keer gehad in de afgelopen twee maanden dat alles het weer deed, maar die pret duurde maar 5 minuten. Toen weer geen gehoor bij bellen, wel het nummer zichtbaar en registratie op de factuur. (ik bel steeds 1200 om te checken).
Tot die tijd had ik een jaar lang nooit problemen met bellen, ook niet in het buitenland. Half oktober deed ie ineens vervelend, zonder aanleiding.
Zoals je begrijpt gebruik ik mijn telefoon weinig om te bellen, ik watsapp alles. Toch lijkt het me wel handig om af en toe wel een gesprek te kunnen voeren.
Er moeten bij de helpdesk inmiddels een flink aantal tickets zijn aangemaakt over mijn probleem. Ik ben inmiddels gestopt met bellen. Als jij me wel kunt helpen, graag.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, ja en nee 😉 Als je standaard niet kunt bellen, dan ligt het aan je toestel, zeker als ook softwareproblemen al zijn uitgesloten. Het scenario dat ik kan verzinnen waarbij het aan ons ligt, daarbij merk je zeer sporadisch dat je iemand belt en de één de ander niet hoort. Maar dat gebeurt echt maar zeer sporadisch en als je nog een keer belt is het probleem ook weer weg.

Dus ik kan het niet direct voor je oplossen, ik kan je alleen in zoverre helpen dat we zeker weten dat tickets aan onze kant geen zin hebben ;). Opsturen en laten repareren lijkt me de juiste optie 🙂
jjnoordegraaf

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde met mijn s3. Factory, reset, nieuwste update android, alles geprobeerd wat hier ook staat. Skype werkt wel, gewoon bellen niet. Lees op internet dat dit een klacht is die vaker voorkomt. Weten jullie al wat het is? Heb mn telefoon inmiddels op laten sturen naar dynafix, nu zie ik dat reparatie is afgebroken en teruggestuurd naar interne reparatiedienst. Daar is ie 5 dagen geleden heengestuurd, waar kan ik nu mn status verder zien??

MvG
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic