nielskattenpoel

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S3: klok is gestopt

Goedemorgen,

sinds ik vanmorgen wakker werd krijg ik om de dertig seconden een melding op het scherm van mijn Samsung Galaxy S3 met de tekst "klok is gestopt". Ik heb Android versie 4.3.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg,
Niels
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Dit is niet de meest effectieve manier.

het beste is:

  • Zet de telefoon uit.
  • Druk de Volume up + power + home knop tegelijk in tot de telefoon trilt
  • Laat de knoppen nu los wanneer je het android logo ziet
  • Scroll met de volume up en down door dit menu en kies wipe data / factory reset (power knop selecteer je mee)
  • Kies : yes delete all user data
  • Na de format, selecteer reboot system now. (dit kan even duren)

Bekijk in context

18 Reacties 18
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Goedemorgen,

In Android is alles opgebouwd uit "apps" dus ook je klok. Als die helemaal niet meer reageert kun je je toestel rebooten. Zou het probleem moeten oplossen.

Gr
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@nielskattenpoel

Allereerst welkom op het forum ! 😄
Ik ben@netwerkfreak , net als jou een klant van Vodafone. Ik heb dus geen inzage in jou persoonlijke gegevens. Maar zou je zo goed mogelijk proberen te helpen.

Mijn antwoord op dit probleem hebben betrekking tot:

  • 'Force close'
  • 'Clock.Alarm isn’t responding'
  • Alarm gaat niet af
  • Alarm slaat de wekker niet op
  • Alarm veranderd niet van tijd
Verwijder elke potentiele app die dit kan verstoren

  • Verwijderd alle widgets van thirthparty clocks of thirthparty klokken
  • Verwijder alle externe task manager of applicatiebeheerders. Geen thirthparty task manager of applicatiebeheerders gebruiken, ze kunnen er voor zorgen dat de alarm app niet werkt .
  • Verwijder alle batterij management software of andere systeembeheerders / taskkillers.
Als het probleem blijft bestaan, verwijder de klok data

    • Ga naar settings Settings.
    • Ga naar app
    • Ga naar All (links rechts schuiven).
    • Ga naar Clock / Klok.
    • Druk op Clear data om de clock data te resetten.
Reset de telefoon.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@nielskattenpoel ,

Inmiddels al gelukt?
Als mijn oplossing antwoord heeft geboden, zou je hem dan willen markeren als oplossing?

nielskattenpoel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo NetwerkFreak,

excuses voor de late reactie. Dacht dat het opgelost was, maar dit is dus niet zo.

Allereerst moet ik zeggen dat ik je oplossing niet heb gebruikt. Ik had voor je hulp al besloten om mijn mobiel een factory reset te geven. Na de factory reset heb ik alleen de contacten er weer opgezet en ben verder vanaf nul begonnen. Heb er weer een aantal apps opgezet (bijv. Whatsapp, Facebook, Twitter) maar verder geen aparte/bijzondere.

Vanmiddag kreeg ik echter weer een rare melding. Ik krijg weer een melding op mijn scherm, deze keer zelfs twee achter elkaar, namelijk: "het proces com.google.process.gapps is gestopt" en "het proces android.process.media is gestopt".

Enig idee wat dit kan zijn? Begin zelf te denken dat het niet met de software maar met de hardware te maken heeft (zou dit kunnen?)

Met vriendelijke groet,

Niels Kattenpoel Oude Heerink

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @nielskattenpoel ,

Nee dit is echt een software probleem.
Heeft u de telefoon al gecontroleerd op een software update?

Probeer nu de zelfde oplossing als die voor de clock gegeven is. Alleen dan met de google play store.


  • Instellingen
  • Applicatiebeheer
  • Derde tabblad “Alles”
  • Scroll helemaal naar onderen
  • Kies Google Play Store
  • Gegevens wissen onderaan
Als het goed is , is het probleem nu opgelost. af en toen komt het voor dat het probleem terug komt. Hopelijk is dit niet het geval. Mocht het probleem terug komen doe het dan nog en keer en daarna het volgende:


  • Instellingen
  • Applicatiebeheer
  • Derde tabblad “Alles”
  • Scroll helemaal naar onderen
  • Kies Downloadbeheer
  • Kies Aanzetten. Staat de Android downloadmanager al aan, zet deze dan een keer uit en weer aan
Het aanzetten van de Android Downloadmanager is de meest voorkomende oplossing aangezien de foutmelding van Google gapps wordt veroorzaakt door het willen downloaden en of synchroniseren van gegevens. Zoals begrijpelijk zal zijn is voor zowel het synchroniseren als downloaden een actieve downloadmanager nodig.

U kan er voor kiezen de playstore alleen via het wifi te laten bijwerken. Deze informatie kan u vinden in het algemene android topic

Deze vind je hier


Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
HI,

Mocht bovenstaande oplossing van NetwerkFreak niet voor je werken, probeer dan eens het volgende:

Instellingen -> Account & Synchronisatie -> Google -> Klik op je Gmail adres -> Vink Internet Synchroniseren uit

Succes!

Groeten,
Flow


nielskattenpoel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste NetwerkFreak,

De software is volgens de telefoon up to date.

Ik heb de gegevens gewist zoals je zei, maar dit helpt ook niet. De melding blijft maar komen. Daarna heb ik de downloadmanager een keer uit en weer aan gezet, maar dit helpt ook niet. De Playstore werd al alleen via wifi geupdate.

De melding "het proces android.process.media is gestopt" blijft ook maar verschijnen en daarnaast kreeg ik net ook een keer de melding "proces system reageert niet"

Ik hoop u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Niels



nielskattenpoel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Flow,

bedankt voor uw hulp.

De oplossing van NetwerkFreak werkte niet, dus heb ik ook even uw oplossing gecheckt, maar Internet Synchroniseren stond al uitgeschakeld.

Met vriendelijke groet,

Niels
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @nielskattenpoel ,

Als je zoveeel foutmeldingen hebt.
Dan is de factory reset niet goed gegaan, en moet je deze echt opnieuw doen.
Tegen zoveel foutmeldingen kan 1 cache verwijderen niet op 😄
nielskattenpoel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste NetwerkFreak,

dan ga ik dat nog maar een keer proberen en ik houdt u op de hoogte. Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Niels
nielskattenpoel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste @NetwerkFreak ,

de factory reset werkt tot nu toe. Geen meldingen meer van gapps of media.

Echter ging mijn mobiel vanmorgen zomaar uit zichzelf opnieuw opstarten. Na het opstarten verscheen de melding (weet niet meer precies wat er stond, maar volgens mij dit) "System UIDS inconsistent". Ik moest hierna bijvoorbeeld mijn wifi weer opnieuw instellen en ook waren een aantal dingen die ik bij instellingen had gewijzigd weer teruggezet.

Met vriendelijke groet,

@nielskattenpoel

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @nielskattenpoel ,

Mag ik vragen hoe u de reset doet? Hier zijn verschillende methodes voor.
misschien is u oplossing niet helemaal dekkend.

nielskattenpoel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste @NetwerkFreak ,

Instellingen -> Tabblad Accounts -> Back-up maken en terugzetten -> Standaardgegevens herstellen
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Dit is niet de meest effectieve manier.

het beste is:

  • Zet de telefoon uit.
  • Druk de Volume up + power + home knop tegelijk in tot de telefoon trilt
  • Laat de knoppen nu los wanneer je het android logo ziet
  • Scroll met de volume up en down door dit menu en kies wipe data / factory reset (power knop selecteer je mee)
  • Kies : yes delete all user data
  • Na de format, selecteer reboot system now. (dit kan even duren)

nielskattenpoel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De oplossing via instellingen werkte tot vandaag. Mobiel wilde nu opeens niet meer opstarten en bleef hangen op het samsung logo. Heb net jou oplossing geprobeerd en ga kijken of hij het nu langer doet.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@nielskattenpoel

laat het me weten
nielskattenpoel
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@NetwerkFreak,

Heb je bericht van 26 februari als oplossing geaccepteerd. Sinds toen geen problemen meer gehad. Bedankt voor alle hulp!

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@nielskattenpoel
blij om te horen dat het werkt:D
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic