ludiek

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Samsung Galaxy S3] Galaxy s3 heeft om de paar seconden (3G -> H+) waardoor batterij snel leeg is

Ik heb mijn S3 nu een maandje. Tot op heden zeer tevreden, ook over batterij gebruik (60% van de accu in 16 uur).

Sinds gistermiddag is het toestel steeds bezig met het aanmelden? / ophalen? / verzenden? op het netwerk. Steeds (om de paar seconden) zie ik, ook als ik niets doe:
3G zonder datapijltjes aan, vervolgens 3G met datapijltjes, H+ met datapijltjes en vervolgens een paar seconden 3G zonder pijltjes, om dan vervolgens na 5 seconden of zo weer opnieuw te beginnen. Nu is de accu al bijna 20% kwijt in 2 uur!

Wie heeft een idee.

NB ik heb al zoveel mogelijk apps verwijderd.

Groet


11 Reacties 11
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hey ludiek,
 
Denk je dat dat aan het dataverkeer ligt?
Heb namelijk ook de S3 nu sinds 2 weken, en bij mij kan ik een hele dag ermee werken en dan heb ik nog 50% 's avonds. Zelfs als ik muziek luister erop etc.
 
Die pijltjes knipperen bij mij ook, maar heb geen last van issues met de batterij, tenminste tot nu toe nog niet.
Zet hem meestal 's avonds thuis wel op wifi. 
 
Laat je wel je batterij af en toe helemaal leeg lopen?
Of laad je continu bij? (is namelijk niet optimaal voor de batterij dat tweede.)
 
 
ludiek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steef86,
 
Wat jij beschrijft over jouw S3 is ook mijn ervaring, echter tot gistermiddag. Daarna is het bergafwaarts gegaan met het batterijverbruik. Dat kon ik gisteren ook goed zien in de grafiek batterijverbruik.
 
Ik denk haast dat het niet zozeer data is die wordt ontvangen of verstuurd. Er 'draait' ook eigenlijk bijna niets op het toestel. Bovendien duurt het erg kort: een kwestie van een paar seconden en dan eventjes weer niet en dat vervolgens weer:
3G zonder gekleurde pijlen: paar seconden
3G met gekleurde pijlen: halve seconde
H+ met gekleurde pijlen: halve-hele seconde
H+ zonder gekleurde pijlen: halve seconde
En vervolgens weer opnieuw.
 
Tot op heden was mijn oplaadroutine 's-nachts en 's-morgens van de lader, hele dag gebruiken (best intensief: internet, e-mail, twitter, agenda, muziek, fotografie en oh ja ook nog bellen en gebeld worden) en 's-nachts weer op de lader.
 
Groet,
 
ludiek
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Dat knipperen heb ik echter ook van die pijltjes.
Doet ie dat bij jou dan niet misschien ook al vanaf het begin?
 
Check anders eens of je misschien een software updateje kunt doen.
Welke apps heb je nog draaien?
 
Heb je bluetooth aanstaan?
Heb je wifi aanstaan?
En GPS en 3G?
 
Zet hem anders eens op spaarstand?
En verkort te tijd dat het display moet branden.
 
Probeer dat soort dingen eens.
huisboom

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk dat je nieuws en weer app heel veel data verkeer vraagt.Maar dat kun je chekken.Je kunt zowieso chekken op je mobiel hoeveel en welke apps veel data verkeer vraagt.Ik heb dat met mijn Google Nexus ook gehad met de app nieuws en weer.
Succes ermee.
Gr Carlo Huisman.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Je kunt inderdaad de heoveelheid dataverkeer via je mobiel zelf checken, of via een app zoals 3G Watchdog.
 
Daarnaast kan je ook eens controleren of er geen probleem met mail is.
 
Als er een mail is die niet verzonden kan worden zal je toestel steeds opnieuw blijven proberen die te vezenden, als er een mail op de mailserver staat te wachten die bijvoorbeeld te groot is, zal het toestel ook steeds blijven proberen die binnen te halen.
 
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
ludiek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steef86,
 
Ik was even weg, ben er nu weer. Dank weer voor je antwoord.
 
Ik heb mij SG3 nu een maandje, misschien anderhalve maand.
In het begin was het batterijverbruik geweldig goed, beter gezegd: hij verbuikte veel minder dan de SG2 die ik hiervoor had.
 
Echter ongeveer twee weken geleden was het verbruik ongeveer 8% per uur, voorheen ongeveer 3%. Ik ben hem niet anders gaan gebruiken.
 
De tips die je noemt heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niet veel, bovendien deed dat het allemaal gewoon in het verleden.
 
Een week geleden heb ik hem teruggezet naar de fabrieksinstellingen en toen was het probleem verholpen. Echter na een paar dagen begon hij weer energie te slurpen.
 
Groet,
 
Ludiek
ludiek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Carlo,
 
Ik heb eigenlijk niets veranderd aan nieuws en weer. Sterker nog gebruik ik nauwelijks. Ook allerlei extra schermen met widgets maak ik altijd leeg. Geen belang bij. Dus .... eigenlijk draait er behalve mail, niets bijzonders op de achtergrond.
 
Ik heb niet de indruk dat er veel data wordt verbruikt door de automatische acties van de telefoon.
 
Groet,
 
Ludie
ludiek
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Martin,
 
Ik ga in ieder geval Watchdog installeren, alhoewel ik de indruk heb dat er geen data verkeer wordt gebruikt. Ik krijg het idee dat het toestel om de paar seconden contact wil hebben en dan weer 'oplegd'.
 
Ik zal ook even kijken naar mijn e-mail instellingen. Ik had trouwens exchange al op niet synchroniseren gezet, maar dat hielp ook niet. Nou mijn prive accountje maar even uitzetten....
 
Dank voor de tip.
 
Groet,
 
Ludie(k)
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Tip!
 
Om je dataverbruik bij te houden zijn er natuurlijk meerdere apps. Je kunt zoeken naar termen zoals Traffic Counter of Data Counter.
De app die ik zelf al een tijd naar volle tevredenheid gebruik is Trustgo
 
Features van Trustgo:
 

  • Secure App Search
  • Security Scanner
  • Secure Web Browsing
  • System Manager
  • Privacy Guard
  • Data Backup
  • Device Protection
Google Play linkje
Alfred

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben ook een probleem met ons galaxy S3 toestel, de batterij is leeg voor de dag om is. Het toestel wordt bijna niet gebruikt enkel het 3G netwerk staat in verbinding. Het toestel is pas aangekocht ( drie weken geleden) in mediamarkt en daar wilde een verantwoordelijke ons wijsmaken dat dit normaal was met dit toestel. Men wilde daar ons toestel niet wisselen voor een nieuw omdat ze dat enkel kunnen binnen de eerste twee weken. Toen we melden dat we het toestel nog maar pas in gebruik hebben omdat we eerst onze oude Gsm hebben moeten gebruiken. Daar zat nog een betaalkaart in die eerst opgebruikt moest zijn. Hier hadden ze geen boodschap aan, de regels zijn voor iedereen hetzelfde en zij moeten hun aan de twee weken houden. Dus toestel opsturen en wij ondertussen ons verder helpen met een veel minder vervangtoestel. Nu wachten op herstel, Van een aankoop van ongeveer 450 euro verwacht je toch een betere garantie!!!
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Alfed,

Je geeft aan dat je het toestel bij de Mediamarkt hebt aangeschaft. Heb je het toestel ook via de Mediamarkt ter repartie aangeboden of via Vodafone?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic