hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Samsung Galaxy S3 4G Ready blijkt niet 4G Ready te zijn!

Beste,

Ik heb in augustus 2012 een WEB500 abonnement met een Samsung Galaxy S3 4G ready genomen bij Vodafone.
Ondertussen kan ik bijna mijn abonnement verlengen en ben ik aan het kijken voor een RED Super sim only.

Omdat ik me afvroeg hoe ik dan 4G aan moet zetten op mijn toestel, heb ik dit op internet opgezocht.
Al snel kwam ik erachter dat het type toestel dat ik heb (GT-I9300) helemaal niet 4G ready is.

Nu is het dus zo dat Vodafone mij een toestel heeft aangesmeerd, dat 4G ready zou zijn. Maar dit blijkt helemaal niet waar te zijn!

Ik heb dit toestel genomen met het idee om mijn volgende abonnement een sim only te kunnen nemen en zo 4 jaar met 1 toestel te kunnen doen. Maar hierbij ging ik er wel vanuit dat ik in het volgende abonnement gebruik kan maken van 4G.

Hoe kunnen we dit oplossen? Is het mogelijk mijn GT-I9300 kostenloos in te ruilen tegen een GT-I9305? Ik zit namelijk niet te wachten op hoge kosten voor een nieuw toestel dat wel 4G aan kan. Mijn galaxy S3 is nog helemaal super, niet beschadigd en ik heb nog 2 goede accu's. Ik zou hiermee dus nog makkelijk 2 jaar vooruit kunnen.

Ik heb trouwens tegelijk met mijn vriendin het zelfde abonnement afgesloten. Mijn vriendin zit nu ook met het zelfde probleem.

Ik hoop spoedig een reactie te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Hobiiee
4 Reacties 4
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @hobiiee ,

Waarschijnlijk kan er geen ruil komen je hebt tevens het toestel gebruikt en dan is het moeilijk om de volgende klant te vertellen dat dit toestel gebruikt is.
Dat je de Galaxy SIII versie hebt zonder 4G en dat dit je verteld is lijkt dus en miscommunicatie te zijn gemaakt, ik kan je helaas niet vertellen of er iets aangepast kan worden dit kan alleen de klantenservice je vertellen.

Maar dat je en 4G abonnement hebt zonder en 4G toestel is natuurlijk zonde, zeker als je in een 4G regio woont.
hobiiee
topicstarter
Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste SamsungExpert,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat Vodafone met een oplossing gaat komen. Nu ben zowel ik als mijn vriendin opgelicht. Wij hebben niet voor niets gekozen voor een 4G ready abonnement.

Misschien is ruilen niet mogelijk maar ik hoop toch wel dat Vodafone met een oplossing kan komen waardoor ik wel gebruik kan maken van 4G.

Met vriendelijke groet,
Hobiiee
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @hobiiee ,

De kans is klein als je en Galaxy SIII zonder 4G hebt er nog 4G op kan komen dat moet Samsung wel met en grote spreuk komen. Je zult dit dus echter met de klantenservice moeten bespreken.

In ieder geval succes mocht je nog vragen hebben kun je ons altijd bereiken op het Forum.
www.vodafone.nl/support kun je ook terecht met al je vragen!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Hobiiee, algemeen gesproken heeft samsung inderdaad enige tijd de i9300 geproduceerd, een S3 zonder 4G. Bij mijn weten is dat toestel op dat moment ook niet geadverteerd als zijnde 4G-ready, want dat was het niet. Na enige tijd is er door Samsung een vernieuwde variant van de S3 uitgebracht, namelijk de i9305, een variant met LTE-chip.
Vanaf dat moment is er uiteraard ook geadverteerd dat het toestel 4G-ready was.

Hoe het exact met jouw bestelling zit (welk moment, wat er toen gecommuniceerd is, wat er in je orderbevestiging stond, etc) is via het forum niet te controleren. Het beste is om even contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen meer in detail met je nakijken op welk moment je toestel besteld is en of dat in de periode was dat er S3's zonder 4G geadverteerd en verkocht en of we hierin iets voor je kunnen betekenen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic