Ricarp

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S2 start niet meer op na vastlopen

Ik was vanavond lekker in het zonnetje met men telefoon aan het spelen en opeens liep mijn telefoon vast. Ik wachte ongeveer 10 minuten in de hoop dat hij niet meer vast zou lopen. Helaas bleek dit niet het geval te zijn. Ik haalde de batterij eruit en sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat, Ik heb al verschillende andere batterijen erin gedaan en dat werkt ook niet, Ook heb ik geprobeerd om hem in Recovery Mode te starten maar ook dit lukte niet. Hebben jullie misschien enig idee hoe ik mijn telefoon weer werkend kan krijgen?
 
Met vriendelijke groet,
 
Ricardo van Mazijk
13 Reacties 13
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Ricardo,
 
heb je al geprobeerd het toestel aan de oplader te leggen? Vaak wil dat wel een verschil maken.
Indien dat geen verschil maakt kunt je dit nog proberen:
- Houdt de volume up knop ingedrukt. 
- Houdt de home knop ingedrukt
- Houdt de aan/uit knop 4 seconden ingedrukt. Blijf hierbij de vorige twee knoppen ingedrukt houden
- Indien dat goed gaat zal er wat tekst door het scherm gaan rollen. Vervolgens is er een lijstje met verschillende opties. Kies hierbij NIET voor Wipe Data omdat dat je hele telefoon naar standaard terug zal resetten. Kies in dat schermpje gewoon voor 'reboot' (indien hij daar niet al automatisch op staat kun je dit bereiken door met de pijltjes up/down naar boven/beneden te gaan). Zogauw je op de juiste keuze staat, kun je die keuze maken door de homeknop ingedrukt te houden. Het toestel gaat nu opnieuw opstarten.
 
Indien dit niet werkt, zal je even in de winkel langs moeten gaan. Daar kan even gekeken worden of ze zonder dataverlies het toestel aan kunnen krijgen. Als dat niet mogelijk is zal het toestel via die Wipe Data optie helemaal gereset moeten worden of zelfs opgestuurd naar Samsung
 
groet
Wouter
Ricarp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Wouter,
Ik heb de telefoon al in de lader gelegd ja. Nog steeds doet hij niets. Ook heb ik de stappen gevolgd die je mij vertelde maar ook hierbij gebeurde er niets.
Groet,
Ricardo
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Ricardo,
 
helaas, dan houdt mijn kennis ook op. Ik adviseer dan om morgen even langs de Vodafone winkel te gaan. Daar kan dan ter plekke gekeken worden of zij het probleem kunnen verhelpen
In ieder geval succes ermee!
 
groet
Wouter
Ricarp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Wouter,
 
Oke dan zal ik morgen even naar een vodafone winkel gaan. Heeft u enig idee wat voor stappen hun zullen ondernemen. Stel dat het toestel kapot is, krijg ik dan een nieuwe of wordt hij gerepareerd of doen ze er iets anders mee?
 
Groet,
Ricardo
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Ricardo
 
zij zullen eerst kijken of zij het toestel werkend kunnen krijgen. Indien dat niet kan zijn er twee opties:
- Het is een Vodafone winkel met interne reparateur: Er zijn Vodafone winkels met een reparateur die gewoon in de winkel werkt. Vaak kunnen die Samsung toestellen repareren. Als hem dat niet lukt moet het toestel naar een Samsung reparatiecentrum worden gestuurd (gebeurt door de Vodafone winkel)
- Het is een Vodafone winkel zonder interne reparateur: Het toestel wordt door de Vodafone winkel naar een Samsung reparatiecentrum gestuurd
 
Wil je laten weten zogauw het toestel weer werkt en wat de oplossing was? Is handig voor mensen met dezelfde klachten die hier komen kijken.
 
groet
Wouter
Ricarp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Wouter,
Zal ik zeker doen! Ik hoop dat hij het zo snel mogelijk weer doet. Mis het whatsappen en al eigenlijk nu al haha 😉
Groet,
Ricardo
Ricarp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben vandaag langs de winkel gegaan waar ik mijn telefoon had gekocht. Ik heb hem op laten sturen voor reparatie en heb hem over 2-4 weken terug. Ik zal jullie dan laten weten wat er kapot was.
annebloem

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben benieuwd!
Ik heb sinds gisteren precies hetzelfde probleem. Mijn s2 viel uit en gaat niet meer aan. Hij wordt wel heel erg warm.
Ik heb hem ook nog aan een pc gehangen, maar ook dat had geen effect.
Morgen ook maar even langs de winkel... 😞
Rxprt

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Aangezien ik ook een kapotte S2 heb reageer ik hier even op, mijne liep ook vast tijdens het gebruiken en opnieuw opstarten hielp niet. Ook in download/recovery mode opstarten lukte niet. Er zijn USB jigs waarmee je de S2 in download/recovery mode (weet uit m'n hoofd niet welke) kunt forceren en zodoende de telefoon kunt redden door bijv. een nieuwe kernel/rom te flashen als de voorgaande corrupt is geraakt. Als dit ook niet lukt en het toestel absoluut nergens op reageert heb je een hard bricked toestel. Deze zijn over het algemeen alleen te redden door een JTAG service reparatie waarmee o.a. een nieuwe bootloader op de S2 geladen wordt. Hiervoor moet het toestel uit elkaar gehaald worden en in 9 van de 10 gevallen moet er een connector op het moederbord gesoldeerd worden vooraleer deze aan de computer gehangen kan worden om te repareren, waar ook nog een speciaal apparaat voor nodig is. Deze reparatie kost bij zelfstandige (dus onofficiële) reparateurs vaak zo'n 50 euro.

Ik heb vernomen (weet niet of dit waar is) dat samsung service centra deze reparatie niet uitvoeren en simpelweg een nieuw moederbord in de telefoon zetten waardoor je al je data kwijt bent. Wordt de reparatie wel uitgevoerd zoals ik omschreef is er een grote kans dat in ieder geval de data bewaard blijft (foto's, video's etc).

Ben benieuwd hoe jij je telefoon terug krijgt, heb de mijne nog niet gerepareerd/laten repareren.
annebloem

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben langs geweest bij een zelfstandige reparateur, maar hij heeft mij het toestel ongerepareerd teruggegeven. Hij krijgt hem niet gemaakt. Als iemand een adres regio Utrecht weet of een adres waar ik het naar toe kan sturen die het wel kan repareren, dan hoor ik het graag!
 
Af en toe als ik mijn telefoon in de oplader hang (lang niet altijd) krijg ik op mijn display wel een batterij te zien dat de telefoon wordt opgeladen. Dan heb ik weer een klein sprankje hoop, maar verder blijft het toestel zo dood als een pier 😞
 
Ricarp
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de telefoon 3 weken geleden naar de winkel terug gebracht waar ik mijn abbonement had afgesloten (Saturn Zuidplein). Ik kreeg eergisteren een brief thuisgestuurd dat de telefoon terug is van reparatie. Dus mochten jullie hetzelfde probleem als ik hebben, laat hem dan opsturen. Ik moest 3 weken zonder telefoon maar aangezien mijn abbo op 26 Juni afloopt had ik maar gelijk een nieuw abbonement afgesloten voor een S4. Ik heb dus gelukkig niet zonder telefoon hoeven leven 🙂
Pietvanaartsen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag,
mijn vrouw haar samsung was ook plotseling vast gelopen en met behulp van Wouters advies heb ik hem weer aan de praat gekregen. Er werd geadviseerd niet via wipe cache te gaan,maar omdat de rest niet wilde werken dus toch maar via wipe cache,ik zou dan wel alles kwijt zijn helaas. Maar ik dacht eerst proberen want als we een nieuwe gaan kopen zijn we ook alles kwijt,dus god zegene de greep. Na wat meerdere pogingen slaagde de operatie en tot onze verbazing kwamen na het opnieuw installeren diverse dingen zoals foto`s en wattsup berichten weer terug. Nu nog hopen dat ook weer de contacten terug komen dan valt het verlies toch nog mee.
 Met vriendelijke groeten Piet en Lunet Bruin.
Pietvanaartsen

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry met wipe cache bedoel ik Wipe Data,gr Piet Bruin
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic