flores

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S2 kan niet meer bellen, smsen of internetten na reparatie door Vodafone

Dag Vodafone,
 
Ik heb een Samsung Galaxy S2, met (op dit moment) Android 2.3.5. Dit toestel kreeg ik twee maanden geleden bij mijn Vodafone-abonnementverlenging. Twee weken geleden kwam ik erachter dat mijn toestel geen SD microcards accepteert (een mechanisch defect). Het SD kaartje kon niet volledig in de SD-slot worden ingebracht. Dit heb ik geverifieerd met drie kaartjes, die het wel deden op andere toestellen. Ik heb het toestel ter reparatie aangeboden aan de Vodafone in Zoetermeer. Ik heb twee weken moeten wachten en daarna kon ik het toestel ophalen. Men heeft een onderdeel vervangen en een software update gedaan (van Android 2.3.4 naar 2.3.5). De reparatie valt onder de garantie.
 
Nou, het SD-kaartje past hoor. Maar ik kan nu niet meer bellen, sms-en of internetten. Het signaal is of helemaal weg (een 'verbod-verkeersbord' ipv de signaalsterkte verschijnt als icoontje) of signaalsterkte wordt getoond (vier balkjes, waarvan geen enkele gevuld). Ik kan iig niet bellen sms of internetten. Ik heb het ding 10x aan en uit gezet, accu verwijderd, sd card verwijderd, sim card verwijderd, opnieuw sim card ingebracht, etc. Als ik de simcard in een ander toestel inbreng, kan ik wel bellen. Het ligt dus aan het toestel.
 
Mijn vraag:
 
Ik heb nu twee weken moeten wachten op een toestel dat na reparatie helemaal niet meer gebruikt kan worden. Ik zal het dus wel weer moeten inleveren bij Vodafone ter reparatie. Ik heb geen 'vervang' verzekering, maar ik zou het nu toch wel netjes vinden als vodafone mij een vervangtoestel geeft. Het begint wat bizar te worden. Wat gaat Vodafone als professionele dienstverlener hier aan doen?
 
Mvg,
 
Flores
1 Reactie 1
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Flores,
 
het forum is dan wel van Vodafone, maar het is bedoelt zodat we als gebruikers onder elkaar de anderen helpen. Een moderator houdt enkel het reilen en zeilen in de gaten, zodat er geen vreemde dingen gebeuren en zal in uitzonderlijke gevallen de helpende hand bieden.
 
Nu kun je dus een week gaan zittenw achten of je een nuttige reactie hier krijgt (waarbij je dus ook weer een week lang met een toestel zit dat je niet kunt gebruiken), of je kunt gewoon meteen vandaag al terug gaan naar de Vodafone-winkel.
 
Daar kunnen ze tenslotte voor je kijken of er iets mis is met je abonnement, of er iets mis is met je SIM-kaart, of dat er toch een toestelprobleem is.
 
Dan nog even mijn mening over een vervangend toestel: Je hebt er zelf voor gekozen om die service niet af te sluiten, jouw keuze. Je loopt daarmee dus het risico dat als er problemen met je eigen toestel ontstaan, je niet vanuit Vodafone een vervangend toestel kunt krijgen en zelf vervanging zult moeten regelen. Dat is een bewuste keuze, je wilde geen 2 euro per maand betalen, je nam het risico.
Nu kom je in een worst case scenario terecht, toestel terug van reparatie maar mogelijk nog niet goed, en nu wil je plots dat risico waar je zelf voor koos, niet meer hebben..... zie je zelf ook dat die reactie van je mogelijk een beetje krom is?
 
Volgens mij kun je heel vriendelijk verzoeken of ze toch niet alsnog iets kunnen regelen voor je, maar je hebt er zeker geen recht op, als je het zou eisen kan ik me goed voorstellen dat men zich gewoon aan de procedure houdt.
 
Ik wens je in ieder geval veel succes met de verdere afwikkeling en hoop dat je ons nog even de afloop laat weten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic