Bram1975

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Samsung Galaxy S plus vindt geen netwerk

Sinds een paar dagen heeft mijn samsung galaxy S plus moeite met opstarten, na een paar keer uitvallen start hij toch nog op. Daarna kan ik wel gebruik maken van WIFI, maar het netwerk van vodafone vindt ie niet meer. Iemand een idee hoe dat kan. Ik heb alle gebruikelijke stappen genomen, maar kom nu niet verder...help!
2 Reacties 2
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Vervelend zeg. En welke stappen heb je al voor gedaan?
Kijk ook even of je opnieuw het netwerk kunt instellen, onder dit bericht staat en link naar de handleidingen daarbij heb ik alvast netwerk geselecteerd zodat je kunt kijken of dat werkt. Als je wilt (het hoeft nog niet) kun je natuurlijk en reset maken van je toestel doe je dit zorg er dan wel voor dat je en back up hebt gemaakt via Samsung Kies zodat je geen data verliest.

We horen nog graag van je!

Link: http://handleidingen.vodafone.nl/web/samsung-galaxy-s/overview/basisfuncties/netwerk/kies-een-netwer...
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Het is erg vervelend dat u geen bereik heeft op u adres. Allereerst wil ik u alle informatie over uw dekking aanbieden.

Om te zien in wat voor dekking gebied u adres valt, kan u terecht op de dekkingskaart:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Om te zien of er storing op u adres is, kan u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen

Om te kijken of er momenteel verbeteringen aan u antenne wordt doorgevoerd, kunt u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Als dit allemaal niet het geval is, kan ik u het volgende aanraden:
1. Start u telefoon opnieuw op. Het liefst door het uitzetten van de telefoon, het verwijderen van de batterij en het verwijderen van de simkaart.

2. Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. Hierdoor controleer je of het probleem niet in de simkaart of telefoon zit.

3. U kunt u telefoon op 2G zetten, om te kijken of dit het probleem oplost.

4. Controleer of uw de mobiele data wel aan heeft staan:
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Gegevens toegang aan.

5. Controleer de APN instellingen
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Mobiel data netwerk)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Namen toegangspunten
Controleer of hier het vodafone profiel de volgende instellingen heeft:
Office.vodafone.nl / live.vodafone.com . Zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

Als er geen storing is op uw locatie, en u heeft alle volgende instellingen goed staan. U heeft op andere locaties wel gewoon internet met uw telefoon, dan betekent dit dat u helaas op u adres geen goede dekking heeft.

Alleen gelukkig kan nu met de komst van SignaalPlus dit probleem opgelost worden. Dit apparaatje sluit u zelf gemakkelijk aan op uw router / internet thuis. Vervolgens heeft u een eigen Vodafone 3G antenne in uw huis. Deze zorgt voor een optimale 3G dekking. Deze signaalplus is eenvoudig aan te schaffen via de onderstaande link:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml

Hier vindt u ook meer informatie over het product!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic