RJApon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Samsung Galaxy S] Problemen na update 2.3.6

Laatst (maand geleden) is er een update gekomen voor de samsung galaxy S. Hierdoor is het interface een beetje veranderd (mappen maken is nu mogelijk) en allerlei andere dingen (update 2.3.6). Maar hier zijn ook een aantal problemen mee gekomen, waaronder het volgende:
1. Ik kan geen apps meer updaten
2. Ordening van mijn apps veranderen in het applicatie scherm

Extra uitleg:
1. Dit is uiteraard het hoofdprobleem. Als ik naar de store ga, kan ik alles prima. Als ik klik op installeer download mijn telefoon ook de app, maar installeert alleen niet. De download is klaar, maar er blijft staan dat hij aan het downloaden is. Ik kan geen enkele app updaten en ook geen nieuwe apps installeren.
2. Dit is een minder ernstig probleem, maar toch enigzins vervelend. Ik weet niet precies wanneer het altijd voorkomt, maar vaak na het aansluiten op de computer of het afspelen van video´s (normale .avi bestanden) is het applicatie scherm (dus als je op de blauwe knop klikt) anders geordend. Ik heb zelf alles in 2 pagina's staan, maar opeens staan al mijn apps verspreid over 4 pagina's. Terugzetten heeft geen zin want een dag later is alles toch weer verspreidt (opmerking: de apps staan wel altijd precies hetzelfde na de verspreiding).

Wat heb ik allemaal al gedaan? Aan het 2e probleem kan ik weinig doen, dit heeft weinig prioriteit. Voor het updaten heb ik eerst mijjn ramgeheugen verwijderd, daarna opnieuw geprobeerd. Dit verholp het niet, daarna telefoon opnieuw opgestart. Ook geen effect. Als laatste oplossing heb ik mijn telefoon teruggezet naar factory settings. Dit verhielp beide problemen. Maar het kwam terug. Ik had video's op mijn telefoon gezet (weer een gewone .avi) en apps gedownload. Nadat ik een app had gedownload heb ik 1 serie gekeken. Toen deze klaar was, waren mijn apps weer opnieuw verspreidt en ik kon ook geen apps meer downloaden!? Deze 2 problemen worden dus hoogstwaarschijnlijk door het zelfde veroorzaakt, maar wat weet ik niet. Ik vermoed de update.

Toen k de laatste update via Samsung Kies heb gedownload zijn de problemen zich voor gaan doen. Ik dacht misschien zet ik een vorige versie van het OS erop, maar ik heb niet kunnen vinden hoe ik dit moet doen. Hieronder de technische informatie. Bij voorbaat dank.

Samsung Galaxy S, Model: GT-I9901
Firmware: 2.3.6
Kernel: 2.6.35.7-perf
Buildnummer: GINGERBREAD.XXKQE
Samsung Kies Update naam: PDA:KQE / PHONE: KPL / CSC:KP2 (XEN)

1 Reactie 1
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Apon,
 
Je probleem lijkt vaker voor te komen op verschillende forums. Wat je kan proberen en blijkt goed te helpen is de Google Play Store geforceerd te stoppen. Dit kan je doen via de volgende methode wat ik heb gevonden.
 
- Instellingen> Applicaties> Applicaties Beheren> Google Play Store selecteren> Dan forceer je hem te stoppen en wat je ook kan doen is updates verwijderen. Het kan namelijk zijn dat je toestel gewoon vast hangt.
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic