JDR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S Plus - Wifi werkt niet goed

Hallo,

Ik heb nu mijn Samsung Galaxy S Plus 1,5 jaar en sinds zondagmiddag/avond heb ik een probleem.
Ik heb thuis geen goede verbinding met Wifi.

Verloop van wat er gebeurt:
1. Er is geen verbinding
2. Dan wordt er verbonden
3. Er lijkt verbinding te zijn (dit is het enige moment wanneer ik even snel whatsappberichten kan ontvangen/emails)
4. De verbinding valt weer weg
Deze hele korte verbinding is net genoeg voor whatsapp, maar bijv Facebook bijwerken / Outlook bijwerken lukt niet.

Ik heb van alles geprobeerd: batterij eruit (ook voor langere periode), simkaart eruit, wifi 'vergeten' en code opnieuw invoeren, Wifi fixer app.

Het gekke is dat mijn wifi overal anders, behalve thuis, het wel doet. Zoals in de trein of op school werkt het prima, geen problemen gehad.

Ook heb ik een beveiligingsteken (met die grote stippen een figuur maken), daar zie ik geen groene lijnen als ik unlock. En als ik mijn oplader aansluit op mijn telefoon krijg ik een lange tril, eerst kreeg ik geen tril. Verder krijg ik bij meldingen, bijv whatsappjes een lange tril, eerst was dit een korte tril. Ook heb ik sinds een paar weken een totaal andere toetsenbordindeling, die ik nog nooit eerder gezien had. Deze instellingen heb ik zelf niet verandert (!)..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben in ieder geval van plan om komend weekend langs de Belcompany te gaan, waar ik mijn toestel gekocht heb. Hij is verzekerd.

Groeten JDR.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey JDR, interessante vraag. Vooral het punt dat op je toestel wifi overal prima werkt behalve thuis maakt het vreemd.

Is er niet toevallig thuis bij jullie iets verandert in de wifi? Hebben jullie die bijvoorbeeld op een ander kanaal geschakeld, is er iets in de beveiliging veranderd, heb je hem op wirelss N ipv A/B/G geschakeld of iets anders?
Reset sowieso je router eens (dwz: kort stroom er af)?

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey JDR, interessante vraag. Vooral het punt dat op je toestel wifi overal prima werkt behalve thuis maakt het vreemd.

Is er niet toevallig thuis bij jullie iets verandert in de wifi? Hebben jullie die bijvoorbeeld op een ander kanaal geschakeld, is er iets in de beveiliging veranderd, heb je hem op wirelss N ipv A/B/G geschakeld of iets anders?
Reset sowieso je router eens (dwz: kort stroom er af)?
JDR
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Dank voor uw hulp.
De wifi router aan en uit hielp inderdaad.
De instellingen heb ik uiteindelijk ook weer goed gekregen.

Mijn telefoon is dus weer helemaal in orde.

Groet.
sdenisse

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer een bericht op dit forum te plaatsen maar dat lukt niet echt dus doe ik het maar zo. Mijn dochter heeft een Samsung galaxy mini 2 en de wifi doet het ineens niet meer. Als je de wifi aan wil zetten wordt de knop heel even groen en gaat dan weer uit. De telefoon maakt dus geen verbinding en geeft ook aan: fout (bij instellingen: wifi) Ik heb geen idee wat voor fout dat apparaat bedoeld. De overige samsung telefoons in huis hebben geen problemen met wifi dus het ligt niet aan de router of modem volgens mij. Wat kan ik nou nog meer proberen om die wifi weer aan te krijgen ? Moet ik soms de fabrieksinstellingen terugzetten ? Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven want mijn dochter is erg verdrietig nu ze geen wifi meer heeft....
sdenisse

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De wifi op het toestel van mijn dochter doet het ineens niet meer. Ze heeft een samsung galaxy mini 2. Je kunt wel op de wifi knop klikken en dan wordt de knop heel even groen maar gaat dan weer uit. Als je via instellingen naar wif gaat dan lijkt het alsof ze de wifi in gaat schakelen maar dat gebeurt dus niet en zegt dan: fout. De router en modem thuis zijn verder in orde want andere toestellen dan het wel gewoon. Wat kan er mis zijn op het toestel zelf ? Moet ik misschien de fabrieksinstellingen terugzetten ?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, de simpele dingen eerst 🙂

- zet de router kort uit en weer aan
- start het toestel opnieuw op (liefst door de batterij eruit te halen terwijl het nog aan staat)
- ga naar de wifi-instellingen en klik hier op wachtwoord vergeten. Verbind nu weer door opnieuw het wachtwoord in te geven.
Helpt dat? Zo niet, dan zoeken we verder. Resetten naar de fabrieksinstellingen kan altijd nog dan 🙂
jobeekers

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn telefoon geeft wel het netwerk weer waar ik contact mee wil maken maar als hij contact maakt wordt de verbinding meteen weer verbroken. wat doe ik verkeerd?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hey @jobeekers Heb je de tips van Bas gelezen? Net boven jouw vraag. Helpen die niet?
jobeekers

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit alles gedaan maar het helpt niet terwijl het toestel wel contact blijft maken met andere open wifi aanbieders.Het enige wat voor mij dan nog over blijft is het resetten naar fabrieksinstellingen maar ik wil toch nog vragen of er geen betere oplossing is.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @jobeekers,

Jammer dat de eerste stappen het niet oplossen! Controleer voor de zekerheid eerst nog of er een update voor je telefoon beschikbaar is. Je kunt ook proberen om het wifi-netwerk handmatig in te voeren, waarbij je zelf het SSID-nummer en beveiliging (WEP/WPA etc.) moet opgeven.

Mocht er geen update zijn en een handmatige invoer ook niet helpen dan kan ik geen andere opties meer bedenken, behalve de fabrieksinstellingen. Vergeet niet om vooraf een back-up te maken.

Wellicht dat er wel nog andere Forum-gebruikers zijn met een oplossing?
brands

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem als hierboven is beschreven, maar de stappen die hier zijn beschreven werken in mijn geval niet. Welke stappen kan ik nog meer nemen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @brands,

Welke stappen heb je precies al allemaal geprobeerd?
brands

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc,

Het probleem concreet was dat hij bij het maken met verbinding via wifi al eenf fout gaf en al dus geen WIFI-netwerk kon selecteren. Dus de eerste stap was om de router van het stroom te halen en dit in combinatie met telefoon uitzetten en later ook weer aanzetten. Beide activiteiten hebben geen positieve gebeurtenis opgeleverd.

Vervolgens gegoogled om op te sporen wat het probleem zou hebben kunnen hebben veroorzaakt, maar allles wat er geprobeerd is heeft niet tot een oplossing geleid. Daarna een back-up gemaakt van mijn telefoon zodat de gegevens toch bewaart zouden blijven als het wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Nadat we dat hebben gedaan, het terug gezet naar de fabrieksinstelling. Hopelijk was daarmee het probleem opgelost, maar nee, dezelfde fout bleef bestaan.

Uiteindelijk via een vodafone winkel achterhaald wat het probleem is en hoe deze moest worden opgelost. Het probleem lag niet aan het netwerk of terugzetten naar de fabrieksinstelling. Conclusie was dat het moederbordje wat deze wifi maakt/creeërt stuk is, en deze alleen via reparatie bij Samsung Nederland gemaakt kan worden. Dus mijn telefoon gaat ter reparatie naar Samsung Nederland.

En nu is het hopen dat deze reparatie zin heeft en dat ik nog een tijdje met mijn telefoon vooruit kan, nieuwe kopen is wel weer een investering aangezien mijn huidige telefoon nog maar 1,5 jaar oud is. Vind het wel snel dat er al iets aan mankeert en valt waarschijnlijk onder de garantie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic