tomme6

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Samsung Galaxy Note] vlammen bij insteken connector?!

Gisterenavond begonnen de problemen..

Ik kreeg steeds de melding: Opladen mislukt, spanning te hoog.
Keer op keer, ook na diverse reboots. Vervolgens de nacht in gegaan waarbij het probleem verdween.
Detail is dat de oplader niet daadwerkelijk in het toestel zat.

De volgende ochtend begonnen de meldingen weer. Ik werd er ziek van en heb een factory reset gedaan.
Dit hielp echter niet.
Dus ik dacht, laat ik het toestel maar eens opladen, wellicht dat hij niet is opgeladen ofzo.

Ik steek dus de usb connector in de note, en direct komt er rook en vlammen uit de opening?!
Direct de kabel eruit getrokken natuurlijk en het toestel neergelegd. Wonder boven wonder deed het toestel zelf het nog wel, echter is
de opening totaal gesmolten en de pinnetjes verbogen. Ik heb hem er niet verkeerd om in gedaan en de stekker zat ook nog niet in het contact... Morgen maar eens terug naar de winkel denk ik...
7 Reacties 7
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Dat zou ik ook maar eens doen, klinkt toch echt alsof het toestel al defect was o.i.d.
 
Hoe lang heb je het toestel?
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Ik denk niet zo zeer dat het aan het toestel ligt maar aan de stopcontact die een te hoge spanning heeft. Heb je andere stopcontacten geprobeerd in het huis? (Dus dan heb ik het over andere locaties in het netwerk, niet dat hij in het zelfde netwerk zit).
 
Groet
 
WhiteWolf
tomme6
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is nou juist het mooie, de stekker heeft geen enkele keer bij onderstaande in het stopcontact gezeten.
 
Inmiddels de schademelding gedaan via de verzekering en het toestel word opgehaald, ik ben benieuwd!
bvs-12

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klinkt goed, ik heb die meldingen nou al twee dagen en heb hem ook gereset, net zoals bij jou gebeurd er niks.
kan je mischien vertellen wat ik er mee aan moet want ik heb nou geen idee
Dion

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb met mijn Note 1 ook hetzelfde probleem: opladen onderbroken. Spanning te hoog. Deze melding geeft hij als de oplader er NIET! inzit. Wanneer hij er wel inzit heb ik het probleem niet. Diverse opladers, PC's gebruikt. Probleem blijft! Accu probleem van de Note? Dan onder garantie herstellen.
Dion

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voeding stabaliseerd de spanning vanzelf naar 5 V. (110V-240V volgens de opladers).
MH024

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen hetzelfde probleem ervaren. Zoek een dus mesje en buig het pinnetje in je usb poort een klein beetje naar boven/onder. Bij mij was dit de oplossing!

Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic