dejeroen

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy Gio s5660 SD kaartje

Samsung Galaxy Gio s5660
android 2.3.3
buildnummer gingerbread xxkps
 
met deze telefoon heb ik het probleem dat hij waarschijnlijk sd kaartjes kapot maakt (2 stuks in 1 maand).
 
1e kaartje (12 -12 -2012)
kaart werd niet herkent door android, melding was dat de sd kaart kapot was en moest worden vervangen (de telefoon gaf deze melding bovenin waar ook de smsjes binnenkomen).
sd kaart werd ook niet in de computer herkent.
 
hiervoor heb ik toen een nieuwe sd kaart gekregen.
 
het 2e sd kaartje (vandaag 11-1-1012)
 
omschrijving:
het SD kaartje word wel gezien door de telefon maar moet geformateerd worden.
 
wat ik al heb geprobeerd:
na de melding eerst de telefoon afgesloten, accu eruit. 5 seconden later accu er weer in en weer opstarten. dit werkte niet.
 
sd kaart in een adapter gestopt en op de computer geprobeerd te openen de computer gaf het logo van het sd kaartje weer in verkenner maar na het klikken hierop gebeurt er niks.
windows schijfbeheer geeft het sd kaartje niet weer.
 
geprobeerd met recuva (gegevens terughalen van geformateerde opslagmedia), dit programma kon het sd kaartje ook niet vinden.
 
sd kaart weer in de telefoon gestopt. na het scannen van de media een melding van een blanco sd kaart en dat deze geformateerd moet worden. maar geklikt op formateren maar geen resultaat, de melding blijft bestaan.
 
toen heb ik dus een sd kaartje van iemand anders in mijn telefoon gestopt. en deze gegevens kon ik wel gewoon benaderen.
 
mijn mijn 2 kapotte kaartjes werden in andere telefoons ook niet herkend  (samsung diva,  lg optimus 2).
 
gegevens die op de sd kaartjes stonden:
ebooks
fotos (genomen met de camera van de gio)
apps (angry birds, viber, barcode scanner)
muziek (mp3 files)
 
sd kaartjes :
16 GB klasse 4 samsung (eerste)
16 GB klasse 2 maxflash (tweede)
 
voordat ik een nieuwe sd kaart koop wil ik weten of deze dus weer binnen een maand kapot zal gaan en waarom deze fout dus word veroorzaakt.
3 Reacties 3
dejeroen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen zaterdag ben ik dus naar een samsung service punt gegaan. daar werd verteld dat ondanks dat de gio tot 32 gig zou moeten ondersteunen 8 gig de max was en dat de rest kapot zou gaan omdat de telefoon er niet mee om kan gaan.

ik heb het vermoeden dat dit gewoon onzin is tenzij iemand het kan bevestigen dat de gio inderdaad niet meer dan 8 gig ondersteund voor langere tijd.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Hoi Jeroen,

Ik kan het niet bevestigen, maar volgens GSM Arena zou 32 GB ondersteund moeten worden.

Specificaties Galaxy Gio
dejeroen
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ik heb er nu een 2 GB kaartje ingestopt, hopelijk houd deze het langer dan een maand uit. zo niet, dan denk ik echt dat het toestel SD kaartjes kapot maakt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic