Adeb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy Ace kapot - niet verzekerd

Hallo,

Ik heb een vraagje betreft mijn Samsung Galaxy Ace.
Ik heb een 2-jarig abonnement afgesloten en heb hem inmiddels net een jaar. Helaas heb ik hem niet verzekerd.

Gister kreeg ik namelijk last van foutmeldingen bij de app "Whatsapp." De melding gaf aan: geforceerd sluiten of rapport verzenden. Dit bleef mijn telefoon constant aangeven. Vervolgens heb ik hem een uurtje uitgezet en opnieuw opgestart, helaas kreeg ik meteen dezelfde melding weer. Ik probeerde nog te bellen met mijn telefoon en dit ging ook niet meer. Toen viel mijn telefoon constant uit en op een gegeven moment startte hij helemaal niet meer op. Als ik de aan/uit knop indruk zie ik zeg maar eerst samsung in beeld komen, daarna galaxy ace en dan samsung met de sterretjes van galaxy. Verder komt hij niet dus ik krijg niet de kans mijn pincode in te toetsen. Hij herhaalt het opstartscherm constant. Ik kan hem niet meer uit zetten met de aan/uit knop, ik moet de batterij er helemaal uit halen.

Ook wil ik aangeven dat mijn telefoon nooit is gevallen en niet in contact is gekomen met water. Hij deed het heel de dag gewoon goed tot dat die meldingen kwamen.

Wat kan dit zijn? En wat is het beste om te doen?

Verder las ik op de site dat vodafone garantie biedt voor de volle 2 jaar alleen lees ik veel op forums terug dat dit uiteindelijk niet gebeurd en de reparatiedienst het vaak op waterschade gooit (ook bij mijn zus en een vriendin gebeurd die er allebei zeker van zijn dat dit niet klopt), waardoor de kosten voor jouw rekening zijn. Kan dit kloppen?

Bedankt,

mvg
1 Reactie 1
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Adeb,

Wat rot zeg dat je steeds problemen ervaart met je telefoon! Ik lees in je berichtje dat je telefoon constant uitvalt en dat je deze niet meer aan krijgt door middel van de aan/uit knop. Kun je me vertellen of je al eens hebt nagekeken of de laatste software-versie op het toestel geïnstalleerd is? Heel veel problemen zijn namelijk vaak al te verhelpen door een update uit te voeren. Als dit gebeurd is dan kun je ook nog eens proberen of het helpt als je het toestel helemaal terugzet naar de fabrieksinstellingen. Een fout in de software kan er namelijk voor zorgen dat je telefoon niet meer goed opstart of afsluit.

Ook geef je aan dat je nog een vraag hebt over waterschade. In je toestel zit een sticker die verkleurt als het toestel in aanraking is geweest met water of vocht. Dit kan al gebeuren, als je jouw toestel in de badkamer legt terwijl je gaat douchen. Op het moment dat die sticker verkleurd is dan valt de reparatie inderdaad niet meer onder de fabrieksgarantie en dan wordt dit alleen vergoed als je een verzekering hebt afgesloten. Als je toestel echter nooit met vocht in aanraking is geweest dan hoef je je hierover geen zorgen te maken. Als je toestel kapot is terwijl dit niet door jouw eigen toedoen is gebeurd dan valt het defect waarschijnlijk gewoon onder de fabrieksgarantie.

Ik denk dat je in ieder geval het beste even langs de Vodafone winkel kunt gaan om je telefoon te laten controleren. De medewerkers in de winkel kunnen dan ook meteen even met je meekijken!

Laat je ons even weten wat er uiteindelijk is uitgekomen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic