pvn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Samsung GT-S7562 Galaxy S Duos reboot zeer regelmatig

Probleem omschrijving:
 
Ik ben in het bezit van een GT-S7562 dual sim toestel, omdat ik niet continue met een zakelijk en een prive mobieltje rond wil lopen. Op zich een mooi toestel, maar met één nare eigenschap. Hij herstart zichzelf met enige regelmaat.
 
Gegevens toestel:
Model GT-S7562
Android versie 4.0.4
Baseband versie S7562XXLH5
Kernel versie 3.0.8-1034323
dpi@DELL151 #1
Sat Aug 25 22:15:14 KST2012
Buildnummer IMM76I.S6562XXALHB
 
____________________________________________________________________
Op advies van Samsung:
eerst een factory reset gedaan. --> Geen resultaat
Vervolgens SD-card verwijderd ivm mogelijk slechte contacten --> Zonder SD-card nog steeds problemen
Nieuwe SIMS bij Vodafone en Telfort besteld aangezien de SIMS al wat ouder waren en ook hier slechte contacten zouden kunnen zijn --> Geen resultaat. Met nieuwe SIMS nog steeds reboots.
 
Alles zonder resultaat dus. Samsung adviseerde op te sturen, maar gezien het feit dat ik hem dan enkele weken kwijt zou zijn, voorlopig nog niet gedaan. Mijn vrouw gebruikt exact het zelfde toestel, maar dan zonder problemen (met Telfort en KPN als combinatie). Het leek mij een goede test om dan maar eens mijn SIMs in haar toestel te stoppen en haar SIMs in mijn toestel. En jawel --> Haar toestel gaat spontaan rebooten met mijn SIMs. Vervolgens getest door alleen de Vodafone SIM en de KPN sim nog eens om te wisselen. En ja, eea lijkt aan de Vodafone SIM te liggen. Zodra de Vodafone SIM in een van de toestellen zit, gaat dat toestel spontaan rebooten.
 
Het lijkt me niet zinnig om wederom nieuwe SIMs te bestellen, aangezien de reboot problemen bij zowel de oude als de nieuwe SIMS op lijken te treden. Rara, waar kan dit aan liggen?
 
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pvn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Allen,
 
Als Topic Starter al een hele tijd niets van me laten horen
 
Probleem wordt niet verholpen door nieuwe sim kaarten, of slots wisselen, maar ik heb een tijdelijke workaround gevonden voor het probleem.
 
Ben er eindelijk achter dat het probleem wordt veroorzaakt door de stand "Automatisch voorkeursnetwerk selecteren". Wanneer ik voor beide sims in plaats van "Automatisch voorkeursnetwerk selecteren" handmatig de juiste netwerk provider selecteer, dus voor mijn Vodafone SIM "Vodafone NL" en voor Telfort "NL KPN" dan treedt het probleem niet weer op.
 
In tegenstelling tot de oplossing van krisrock hierboven kan je met bovenstaande oplossing ook gewoon je mobiele data blijven aanspreken.
 
In het buitenland (of elders waar je moet roamen) zal je dan vervolgens wel handmatig een nieuwe netwerk provider moeten zoeken of het toestel op Automatisch zoeken moeten zetten. Dit heb ik verder niet getest.

Bekijk in context

25 Reacties 25
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
pvn schreef:
Probleem omschrijving:

Ik ben in het bezit van een GT-S7562 dual sim toestel, omdat ik niet continue met een zakelijk en een prive mobieltje rond wil lopen. Op zich een mooi toestel, maar met één nare eigenschap. Hij herstart zichzelf met enige regelmaat.

Gegevens toestel:
Model GT-S7562
Android versie 4.0.4
Baseband versie S7562XXLH5
Kernel versie 3.0.8-1034323
dpi@DELL151 #1
Sat Aug 25 22:15:14 KST2012
Buildnummer IMM76I.S6562XXALHB

____________________________________________________________________
Op advies van Samsung:
eerst een factory reset gedaan. --> Geen resultaat
Vervolgens SD-card verwijderd ivm mogelijk slechte contacten --> Zonder SD-card nog steeds problemen
Nieuwe SIMS bij Vodafone en Telfort besteld aangezien de SIMS al wat ouder waren en ook hier slechte contacten zouden kunnen zijn --> Geen resultaat. Met nieuwe SIMS nog steeds reboots.

Alles zonder resultaat dus. Samsung adviseerde op te sturen, maar gezien het feit dat ik hem dan enkele weken kwijt zou zijn, voorlopig nog niet gedaan. Mijn vrouw gebruikt exact het zelfde toestel, maar dan zonder problemen (met Telfort en KPN als combinatie). Het leek mij een goede test om dan maar eens mijn SIMs in haar toestel te stoppen en haar SIMs in mijn toestel. En jawel --> Haar toestel gaat spontaan rebooten met mijn SIMs. Vervolgens getest door alleen de Vodafone SIM en de KPN sim nog eens om te wisselen. En ja, eea lijkt aan de Vodafone SIM te liggen. Zodra de Vodafone SIM in een van de toestellen zit, gaat dat toestel spontaan rebooten.

Het lijkt me niet zinnig om wederom nieuwe SIMs te bestellen, aangezien de reboot problemen bij zowel de oude als de nieuwe SIMS op lijken te treden. Rara, waar kan dit aan liggen?


Hoi Pvn, welkom op het Vodafone Forum.
Wat een verhaal zeg en zeker niet fijn, ik heb dit probleem ook nog niet eerder gehoord. Ben je met het toestel al een keer in de Vodafone winkel geweest ? Ik zal mijn navraag gaan doen bij collega's. Hopelijk kunnen we het probleem oplossen :--)

baseballjim

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zit hier met hetzelfde probleem. Ook de GT-S7562 Galaxy S Duos met combinatie telfort Vodafone sims erin en regelmatige reboot. Is er al iets bekend over dit probleem? Ik ga nog even testen ook met telfort lebara of t-mobile combinatie.
Baito

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb precies hetzelfde.
 
Er zit Vodafone & Telfort in mijn nieuwe Samsung Galaxy S Duos GT-S7562.
Ik heb het toestel nu 3 weken in mijn bezit en vanaf dag 1 valt hij regelmatig uit en start hij zichzelf opnieuw op.
Ook ik heb beide simkaartjes omgewisseld voor splinter nieuwe maar ook bij mij bleek dit niet de oplossing.
 
Blijkbaar accepteert ons toestel de combinatie vodafone/telfort niet.
 
Het uitvallen is bij mij heel onregelmatig.
Soms 2x op een dag en soms wel 10x op een dag.
 
Dit is echt en zware tegenvaller en waarschijnlijk erg lastig op te lossen.
Ook ik zit niet te wachten om me telefoon op te sturen en hem vervolgens ma lange tijd terug te krijgen met een nieuwe installatie in de hoop dat dat de oplossing maar zou moeten zijn.
 
Mvg Baito
Climatonio

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste lezers,
 
Ik ben ook in het bezit van een Samsung GT-S7562 duos sinds december 2012. En lees hier een gelijk soort probleem.
Alleen heb ik geen SIM van Vodafone maar in slot-1 KPN en in slot-2 T-Mobile, Android-versie 4.04. Dit lijkt er dus op dat het niet perse aan de SIM kaart hoeft te liggen.
 
Bij mij gaat het de laaste week als volgt, ik bel een nummer en gaat 1 keer over dan trilt hij en start opnieuw op. Dat is natuurlijk heel vervelend als je net een klant belt.
 
Ik ga dit nog even strak in de gaten houden wanneer dit precies gebeurd om zodoende zo veel mogelijk informatie te verzamelen voor ik hem terug stuur. Als jullie ook zo veel moglijke informatie geven kunnen we het probleem in ieder geval goed neerleggen bij Samsung. Uiteindelijk willen we gewoon een goed toestel.
 
Bedankt voor jullie info.
 
met vriendelijk groet,
 
Climatonio
 
10-3-2013 Update.
Beste allen,
 
Ik bleef nog steeds het zelfde probleem houden en heb toen de volgend e acties gedaan met tot nu toe een positief resultaat. 27-2-2013 heb ik alleen de SIM kaart van KPN in slot1 gebruikt en slot2 leeg gelaten, geen uitval meer gehad. 1-3-2013 beide SIM kaarten geplaatst maar nu T-mobile in slot1 en KPN in slot2, geen uitval van telefoon meer gehad. 3-3-2013 's-avonds SIM kaarten weer omgedraaid zoals oorspronkelijk geïnstalleerd. 4-3-2013 's-morgens 2x reboot, 1x aan lader batterij vol en 1x op tafel zonder lader.'s-middags beide SIM kaarten weer gedraaid en tot nu toen geen problemen meer.
 
Hoe kan dat nou!Man Verrast
Mij idee is nu afgezien van het feit dat het eerst goed gewerkt heeft dat de SIM kaart met het data abonnement in slot1 moet zitten en zonder data in slot2. Hoe dan ook tot nu toe werkt het.
 
graag hoor ik jullie reacties en testen.Man Vrolijk
 
groeten, Climatonio
stefanbrussel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag mensen,
 
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Ik ben in het bezit van een tele2 en vodafone sim. Hiervoor 2x vodafone en geen problemen. De eerste maand ook geen problemen met de nieuwe combinatie. Nu ineens spontane reset bij het bellen via de vodafone sim.
 
Ik hoop dat dit probleem snel opgelost kan worden anders heeft de duo modus ook geen nut.
 
mvg Stefan Brussel
 
 
jkasteleijn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, als ik zo op internet kijk zijn er wel meer mensen met dit probleem (ook buiten Vodafone forum). Ik heb Telfort in slot 1 en Vodafone in slot 2. Heb de simkaarten nu gewisseld van slot, ben benieuwd...
 
Wisseling was nu bijna 24h geleden en dit lijkt het probleem op te lossen!! Heb sinds de wisseling geen spontane reboot meer gehad, hopen dat dit zo blijft.
 
Email aan Samsung gestuurd: 'Ik zit met een probleem met mijn dual sim telefoon. Ik heb Telfort en Vodafone. Als ik Telfort in slot 1 doe en Vodafone in slot 2, doet de telefoon meerdere keren per dag spontaan een reboot. Als ik de simkaarten van slot verwissel is het probleem opgelost. Mooi zou je denken maar dit is niet wat ik wil. Mijn databundel heb ik bij Telfort, en als deze in slot 2 zit kan ik niet op 3G omdat dit slot dat niet ondersteunt. Kunnen jullie mij verder helpen?'
eijsenga

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je al onder "instellingen>meer instellingen>mobiele netwerken" de instelling zo veranderd dat slot 2 niet enkel op GSM staat?
 
Ik heb dus ook het reboot probleem. Simkaart van Telfort en een Duitse aanbieder. Wisselen heeft niet geholpen. Iemand nog tips?
Trines

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met vodafone en tele2 simkaart. Omwisselen al geprobeerd maar probleem blijft bestaan.
Ik heb mijn telefoon gisteren ontvangen en aangeschaft omdat er 2 simkaarten in kunnen.
Maar is al een keer of 10 vanzelf gaan rebooten. Vaak als ik iemand bel, dan gaat hij 1 keer over, waarna hij trilt en dan vanzelf opnieuw opstart. Zoals ik het hier lees ligt het aan de vodafone kaart. Is hier een oplossing voor vodafone?
krisrock

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,
 
Na al lang klant te zijn bij vodafone me toch nog maar even aangemeld op het forum.
 
Ik heb sinds 1,5 maand een Samsung Galaxy S duos en jullie raden het al ook met het probleem dat deze regelmatig spoontaan reboot.
Ik heb 2 simkaarten van Vodafone.
Ik heb het gevoel dat het probleem begonnen is toen de 2e simkaart er bij in gekomen is.(ook Vodafone)
Heb vanavond (10-04-2013) de kaarten gewisseld jullie horen mijn bevinding zo snel mogelijk!
Toch heb ik het gevoel dat dit probleem wat wij allemaal hebben een software probleem is en niet echt te maken heeft met wat voor kaart je er in stopt. (maar nog maals dit zegt mijn gevoel:D)
 
Gr Krisrock
 
UPDATE 11-04-2013: Probleem niet verholpen door wissel SIMS.
 
 
 
d_vertegaal

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier nog iemand met hetzelfde probleem. Ik heb op pos 1 Tele2/tmobile met data en op pos 2 Vodafone. Het is iets van de laatste weken bij mij, maar ik had ook al een tijd niet gesynchroniseerd, het lijkt me een softwareprobleem. Bij bellen 1 x overgaan en rebooten. 
Wie gaat dit voor ons oplossen? Het lijkt me dat de bal bij Samsung ligt, omdat de problemen zich ook voordoen zonder Vodafone Sim in de vergelijking.....
 
cookie5

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Samsung Galaxy Y Duos (GT-S6102) met Android 2.3.6. Begon een paar weken geleden ook ineens spontaan te rebooten. Tot wel 8 keer per dag. Dat was ik beu en wilde dus een Galaxy S Duos aanschaffen maar zie nu dus dat die hetzelfde euvel heeft.
Ook ik heb een VodafoneSim en een Tele2 sim erin. De Tele2 zat in slot 1 en van Vodafone in slot 2. En dat is al een jaar goed gegaan tot een paar weken geleden dus. Ik heb gisteren de VodafoneSim in slot 1 gedaan heb en tot op heden geen last meer gehad van een reboot.
pompidommin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een Galaxy Y.
 
Onverklaarbaar. Sinds een aantal dagen reboot de telefoon zichzelf regelmatig. Gaat uit en start uit zichzelf weer op.
 
heeft iemand al een duidelijke verklaring?
sssachaaa

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
 
Combinatie 1: simkaart slot 1 "Simyo" (kpn) en KPN datacard in slot 2 geen probleem, geen reboot.
 
Comibnatie 2: simkaart slot 1 "Simyo" en Vodafone slot 2, meedere reboots per dag
 
He vreemde is, wanneer ik op mijn werk ben in een stad, ik zelden een reboot heb met combinatie 2. Wanneer ik thuis ben in mijn dorp met superslecht Vodafone bereik en regelmatig contact met Duitsland Vodafone, heb ik meerdere reboots per dag.
 
Binnenkort is Signaalplus (fermtocell) van Vodafone bij mij actief, en ben ik benieuwd of de reboots gaan stoppen.
 
mvg,
Sacha
 
 
 
Louw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb zo'n reboot probleem. Komt toch wel heel erg vaak voor. Contact met Samsung resulteerde negatief. Nee ze wisten het zo niet. Ik kon het toestel opsturen. Slechte service. Dit probleem moet men toch kennen.
Ik heb overigens in sim 1 TELE2 en sim 2 KPN.
 
Nog steeds niemand een succesverhaal in het oplossen van dit probleem?
sukiluki

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelden een spontane reboot, maar mijn toestel reboot op het moment dat ik iemand wil bellen.
Heb combinatie van tele2 met zakelijk vaodafone abbonement.
Ook al van alles geprobeerd met de instellingen.
Niks helpt.
 
Hoop dat samung of vodafone hier snel wat op gaat vinden
krisrock

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update:
 
Hele tijd geleden (ongeveer 2 maand) heb ik de instelling alleen gsm voor beide simkaarten in gezet.
dit gedaan door bij instellingen > meer instellingen > mobiele netwerken > netwerkmodus > alleen GSM.
Het probleem is hierdoor verholpen! 
het nadeel is echter wel dat je met deze instelling geen mobiel internet hebt.
 
Gr Krisrock
 
Lsp

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook hetzelfde probleem. Toestel gekocht bij Phoneshop.nl deze wilt het toestel niet retourneren en heeft hem ter reparatie aangebracht. Reparatie heeft het probleem ook in mijn geval niet verholpen. Lees hier o.a. dat nieuwe  Sim-kaarten ook geen oplossing bieden. Overigens zijn meer sim-kaarten recent en werken deze wel op andere toestellen (ook dual). Word van het kastje naar de muur gestuurd, probleem ligt zo te zien bij Samsung en in mijn geval dus bij Phoneshop.nl. Heb wel zowel Samsung als Telfort als Vodafone gemaild over dit probleem. Meer kan ik er niet aan doen, phoneshop moet gewoon een deugdelijk toestel leveren. Voorlopig een toestel gekocht wat niet functioneert.
pvn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Allen,
 
Als Topic Starter al een hele tijd niets van me laten horen
 
Probleem wordt niet verholpen door nieuwe sim kaarten, of slots wisselen, maar ik heb een tijdelijke workaround gevonden voor het probleem.
 
Ben er eindelijk achter dat het probleem wordt veroorzaakt door de stand "Automatisch voorkeursnetwerk selecteren". Wanneer ik voor beide sims in plaats van "Automatisch voorkeursnetwerk selecteren" handmatig de juiste netwerk provider selecteer, dus voor mijn Vodafone SIM "Vodafone NL" en voor Telfort "NL KPN" dan treedt het probleem niet weer op.
 
In tegenstelling tot de oplossing van krisrock hierboven kan je met bovenstaande oplossing ook gewoon je mobiele data blijven aanspreken.
 
In het buitenland (of elders waar je moet roamen) zal je dan vervolgens wel handmatig een nieuwe netwerk provider moeten zoeken of het toestel op Automatisch zoeken moeten zetten. Dit heb ik verder niet getest.
Paulito

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks PVN

Tot nu toe is het een uitstekende oplossing gebleken. Heb er al twee weken geen last meer van. Werkt dus echt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic