Ellen92

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung GT-S5830i denkt dat hij oplaadt

Sinds gisteren doet mijn telefoon (Samsung GT-S5830i Galaxy Ace) gek. Nadat ik hem 's ochtends uit de oplader haalde, bleef hij maar aangeven dat hij aan het opladen was. Het percentage wat je dan op het vergrendelscherm ziet klopte niet: de hele ochtend en middag bleef hij aangeven dat hij 92% opgeladen was. Aan het einde van de middag schoot hij ineens toch wel op ontladen en bleek ik nog maar 50% batterij te hebben. Ook toen gaf hij meteen daarna weer aan dat hij aan de oplader lag. Dit gebeurde 's avonds nog een keer. 's Avonds bleef het scherm dat de batterij bijna leeg was ook steeds terugkeren nadat je op sluiten had gedrukt, terwijl dit normaal maar 1x gebeurt.

Inmiddels had ik de telefoon al een paar keer aan en uit gezet, de oplader er een paar keer opnieuw in en uit gedaan en de accu er een keer uit gehaald. Dit werkte allemaal niet. Ik heb hem vannacht maar gewoon aan de oplader gelegd en dit werkt ook nog, alleen raakt de telefoon van streek op het moment dat je de oplader eruit haalt. Hij denkt nu weer dat hij aan het opladen is en geeft ook daadwerkelijk een steeds hoger percentage aan (van 82 naar 89 % in 20 minuten) terwijl dit onmogelijk zou moeten zijn omdat hij niet aan de oplader ligt.

Ik baal hier heel erg van, want ik weet dus niet of mijn telefoon nou bijna leeg is of niet, want dat pecentage klopt niet. Hebben jullie hier vaker van gehoord en hebben jullie hier een oplossing voor?

Alvast bedankt,
Ellen
10 Reacties 10
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Ellen,

Dit probleem is bij mij nog niet bekend, wat ik zou doen is de batterij er eens uit halen. Staat deze misschien bol? Zo ja dan zou ik hem niet meer gebruiken en in een Vodafone winkel een nieuwe halen.
Mocht dat het geval niet zijn zou het kunnen dat hij er misschien niet goed in zat.
Is ook dat het probleem niet dan zou ik al mijn gegevens backuppen via Kies en ook mijn contacten. Dan een fabrieksreset doen, wie weet of het helpt. Heb je de laatste software updates?
Femke32

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi ik heb een samsung s3 mini

ik heb dus het zelfde probleem hij geeft soms aan dat ie aan de oplader zit terwijl dat niet zo is

ook geeft mijn procenten dingentje niet het goeie aan zegt dat ie 100 procent is maar dat is nu niet zo accu er uit gehaald pinnetjes schoon gemaakt er weer in gedaan dan geeft wel dat ie een stuk leger is

ben nu een update aan het uitvoeren lukt dat niet ga ik denk ik volgende week nog even naar de winkel waar ik heb vandaan hem met abo van telfort en misschien moet er nu al na bijna 5 maanden een nieuwe accu in
heel irritant

en ik heb van telfort ook gehoord om het terug te zetten naar fabrieks instellelingen maar daar wacht ik liever nog even mee want ik wil niet mijn telefoon nummers kwijt raken
en verder ben ik ook aan het rond zoeken voor dit probleem maar je komt weinig dingen tegen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Femke32 ,

Ik heb en handige stap voor je en hopelijk dat deze ook zal werken! Haal de stekker van het stopcontact maar laat de USB aan je telefoon zitten dan zou het icoontje weg moeten zijn. En laat hem dan en paar uurtjes zitten loskoppelen en hopelijk is het gefixt! En is je batterij verouderd stinkt je batterij of staat ie en beetje opgebold?

Laat je het me weten?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @Femke32
Leuk dat je ook de weg naar ons forum gevonden hebt.
Laat je dadelijk nog even weten of de tip van @SamsungExpert geholpen heeft?
Femke32

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
nee me batterij is staat niet bol stinkt niet
heb nu een accu widget die laat zien hoe heet ie is enzo
en nu een android updat gedaan dus hopelijk is het probleem nu opgelost
het toestel is nu bijna 4maanden oud
ik ga dat proberen als het dit niet heeft geholpen
bedankt voor de tip ! al geloof ik er niet zo in dat het helpt want mijn toestel geeft het niet continu dat ie vol is nu geeft ie gewoon de procent aan hoeveel er nog in zit en staat nu op de 50 procent vanaf een uurtje of 11 dat ik hem van de lader gehaald heb en heb er heel veel mee zitten spelen dus vandaar dat ie nog op de helft zit
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Dit klinkt als een dode batterij.... ik zou hier niet te lang mee rond blijven lopen.
op uw batterij heeft u namelijk 6 maanden garantie
Femke32

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb net phonehous gesproken en mijn probleem dan moet even langs komen dan kunnen hun het even zien en dan word ie opgestuurd en gaan ze kijken of het aan de accu ligt en zo ja dan krijg ik een nieuwe
maar eerst maar is kijken of het probleem weg is hahah

ik kan verloopig toch de deur niet uit vanwege gekneusde enkel hahaha
of was die vorige antwoord niet voor mij bedoeld ??
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@Femke32
Dat vorige antwoord was inderdaad voor jou bedoeld.
Fijn dat dit zo opgelost kan worden.
doe het wel binnen 6 maand, anders zit er geen garantie op de batterij:D
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Femke32
Beterschap hoor, met je enkel!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Femke32 ,

Dat is inderdaad vervelend zo en genkeusde enkel. Naja hopelijk komt dit probleem in orde en heb je er hopelijk later niet meer last van.

Als je nog vragen hebt kun je deze achterlaten op het Vodafone Forum.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic