Sinds gisteren doet mijn telefoon (Samsung GT-S5830i Galaxy Ace) gek. Nadat ik hem 's ochtends uit de oplader haalde, bleef hij maar aangeven dat hij aan het opladen was. Het percentage wat je dan op het vergrendelscherm ziet klopte niet: de hele ochtend en middag bleef hij aangeven dat hij 92% opgeladen was. Aan het einde van de middag schoot hij ineens toch wel op ontladen en bleek ik nog maar 50% batterij te hebben. Ook toen gaf hij meteen daarna weer aan dat hij aan de oplader lag. Dit gebeurde 's avonds nog een keer. 's Avonds bleef het scherm dat de batterij bijna leeg was ook steeds terugkeren nadat je op sluiten had gedrukt, terwijl dit normaal maar 1x gebeurt.
Inmiddels had ik de telefoon al een paar keer aan en uit gezet, de oplader er een paar keer opnieuw in en uit gedaan en de accu er een keer uit gehaald. Dit werkte allemaal niet. Ik heb hem vannacht maar gewoon aan de oplader gelegd en dit werkt ook nog, alleen raakt de telefoon van streek op het moment dat je de oplader eruit haalt. Hij denkt nu weer dat hij aan het opladen is en geeft ook daadwerkelijk een steeds hoger percentage aan (van 82 naar 89 % in 20 minuten) terwijl dit onmogelijk zou moeten zijn omdat hij niet aan de oplader ligt.
Ik baal hier heel erg van, want ik weet dus niet of mijn telefoon nou bijna leeg is of niet, want dat pecentage klopt niet. Hebben jullie hier vaker van gehoord en hebben jullie hier een oplossing voor?
Alvast bedankt,
Ellen