Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Samen met klanten bouwen aan de nieuwe My Vodafone app

*update dd 10-7-2014*

Hallo allemaal,

We hebben een nieuwe release van de MyVodafone app in de app store gezet. We hebben in deze release de volgende dingen veranderd en toegevoegd:


  • Je kunt het tegoed van je buitenland BloX nu direct op je tegoed scherm en het buitenland scherm zien
  • We hebben de Alles-in-1 op Reis XL BloX toegevoegd
  • In het buitenland tonen we (als je locatievoorzieningen hebt toegestaan in de app) alleen de BloX die van toepassing zijn in dat land
  • Vanaf nu is het mogelijk om buitenland producten van andere providers af te sluiten en te activeren in de app
  • We hebben het tegoed scherm veranderd, zodat het duidelijker is wanneer je tegoed voor het laatst geüpdatet is

=====================================================
Hallo allemaal,

Na de lancering van onze nieuwe My Vodafone app kregen we van zowel klanten als andere experts een enorme hoeveelheid commentaar, tips en suggesties. Ik vind het ontzettend positief om te zien dat zoveel mensen zoveel waarde hechten aan onze app dat ze er hun tijd in willen steken. Bedankt daarvoor! Jullie feedback maakt zowel ons als onze app steeds beter.

Nu is een app als de My Vodafone app nooit helemaal klaar. Er zullen altijd updates blijven komen met verbeteringen naar aanleiding van jullie feedback en met nieuwe functionaliteit. De eerste release die we recent gedaan hebben bevat de basis hiervoor: de gebruikersinterface, het visuele design en een aantal basisfuncties. Dit zijn allemaal noodzakelijke onderdelen waarbinnen we nieuwe functies kunnen gaan toevoegen.

Met die nieuwe functies zal de app steeds breder, maar ook steeds persoonlijker worden. Wat we daar mee bedoelen is dat de app steeds meer informatie zal laten zien op het moment dat het relevant voor je is. Vodafone Hybrideklanten kunnen bijvoorbeeld naar wens bundels activeren en deactiveren. Maar de app zal ook herkennen in welk land je bent. Hij laat je dan automatisch de juiste tarieven zien, in plaats van een lijst met alle tarieven.

Met die “we laten je zien wat je nodig hebt, op het moment dat je het nodig hebt” gedachte in het achterhoofd gaan we nog heel veel functies toevoegen in de toekomst. En op die toekomst kun jij als klant veel invloed hebben! Naar aanleiding van jullie feedback in het oude topic, en het commentaar dat we telefonisch en elders online ontvingen, zitten er in deze update van de app al de diverse verbeteringen:


  • Niet iedereen vond de swipe-beweging bij het navigeren van de app erg gebruiksvriendelijk. Daarom is de iconen aanklikken nu ook mogelijk
  • We kregen vaak het commentaar dat het te lang duurde om je tegoed te zien. Daarom staan nu al je reguliere tegoeden en de tegoeden van maximaal 2 actieve BloX in één scherm, en zijn alle animaties in dat scherm ruim 2x zo snel geworden.
  • Veel mensen vonden dat het onnodig veel tijd kostte om in te loggen in de app. Als je één account hebt en de optie “wachtwoord onthouden” aanvinkt kom je daarom nu direct in het hoofdscherm van de app. Zo ben je na openen van de app maar één klik weg van de informatie die je zoekt
  • Het icoon voor de buitenlandtarieven werd door velen als onduidelijk gezien. Daarom hebben we dat icoon aangepast naar een duidelijkere versie
Daarnaast zijn er in deze release nog een aantal nieuwe functies beschikbaar, namelijk:


  • Integratie met het Vodafone Forum; de “hot topics” hier op ons forum zullen worden opgenomen in de help-sectie van de app. Zo kun je zelf makkelijker het antwoord vinden op je vragen en gebruik maken van de schat van kennis die jullie als forumgebruikers hier verzameld hebben
  • Klanten met een RED Plus of Super abonnement kunnen via de app rechtstreeks bellen met een collega van de klantenservice. Je hoeft dus tijdens het bellen niet meer door een keuzemenu. Zo kun je sneller en makkelijker contact met ons opnemen
Zoals jullie kunnen zien zijn er door jullie, ondanks uitgebreide tests voor we de app lanceerden, nog heel wat verbeterpunten gevonden. Om er voor te zorgen dat jullie tips in de toekomst zo goed mogelijk worden meegenomen, zijn we druk bezig om een officieel proces in te richten voor het verwerken van die tips. Want wij hebben natuurlijk allerlei ideeën, maar wie weet nou beter wat je nodig hebt dan jijzelf? Zodra dat af is zullen we jullie daarover in meer detail informeren.

Zoals gezegd, deze eerste update is nog maar het begin. Heb je commentaar op deze of toekomstige updates? Dat is en blijft welkom! En heb je suggesties voor nieuwe functies? Ook die worden erg gewaardeerd en nu is het moment om ze te laten horen. Elk goed idee nemen we mee in onze overwegingen. Ik wil iedereen daarom bij deze nogmaals van harte uitnodigen al zijn commentaar, ideeën en tips hier te melden!
117 Reacties 117
caroden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@SamsungExpert
Ik heb vandaag telefonisch contact gehad met Vodafone. Kreeg daar te horen dat het een bekend probleem is dat je niet kunt inloggen op de Myvodafone-app. Er hebben veel klanten last van en men is bezig met een oplossing. Afwachten dus. De webversie werkt gelukkig wel.


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Er zijn inderdaad ook andere die last hebben van de inlog problemen, hopelijk is het snel opgelost!
Laat je het weten wanneer het werkend is?

Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben weet je het forum te vinden.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@caroden , als aanvulling op de antwoorden van @SamsungExpert , heb je ook gecontroleerd op een spatie achter het e-mailadres i.p.v. het wachtwoord? De melding: "Het e-mailadres is niet geldig" bij Android of “Het is niet gelukt om verbinding te maken. Probeer het later nog eens.” bij iOS zijn bekend. Controleer in dat geval of er geen spatie voor, in of achter je e-mailadres is geplaatst. Sommige telefoons plaatsen automatisch een spatie achter je e-mailadres. Ik hoor graag of dat het geval is.

Voor dit probleem komt als het goed is binnenkort een update van de app. Dan zouden spaties achter het e-mailadres geen probleem meer mogen zijn.
caroden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Marc,

Geniaal! Inderdaad plakt mijn iPhone6 er een spatie achter. Dit valt niet op. Zonder spatie werkt het allemaal wel.

Heel erg bedankt!


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goed om te horen dat het toch nog allemaal is gelukt :). Dan weet je het in ieder geval voor en volgende keer...

Fijne avond.
mosymuis

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er is er een goede verklaring voor de instabiliteit van deze nieuwe app? Sinds de introductie werkt het ding 50% van de tijd niet, erg vervelend:

http://i.imgur.com/5SrJYct.png
Sanderrrrr

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Sinds de laatste update kan ik juist niet meer inloggen op de Android versie van de My Vodafone App.
Zodra ik inlog krijg ik deze foutmelding in een rode tekstballon:

'Er is een onbekende fout opgetreden(4) Probeer het later nog eens.'

Ik heb al meerdere malen opnieuw geprobeerd, zelfs de app verwijderd om deze vervolgens opnieuw te installeren maar niets helpt helaas.
En voor ik het vergeet : ja, ik voer de juiste inlog gegevens in 😉


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej! Sanderrrrr,

Vervelend om dat van je te vernemen, heb je hierover gesproken met de klantenservice? Er kan ook iets foutjes gaan technisch, dat is natuurlijk zelf lastig op te lossen ;-). Misschien dat de technische dienst dit verder moet bekijken.
Sanderrrrr

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja, het scheen een bekend probleem te zijn bij Vodafone. Het advies was om te wachten tot de bug(?) zou zijn verholpen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi! Sanderrrrr,

Sommige gebruikers ervaren inderdaad problemen met het inloggen. Is dit al opgelost?

Fijne avond.
mosymuis

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik word er ook gek van. 3 van de 4 keer dat ik de app of "My Vodafone" web wil benaderen is er een storing. Nu weer "werkzaamheden". Aardig dat de interface er nu kek uit ziet, maar de stabiliteit van het platform is verschrikkelijk.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey mosymuis,

Het klopt inderdaad dat er werkzaamheden zijn aan my Vodafone. Dit is er om ervoor te zorgen dat het steeds beter gaat werken. Deze werkzaamheden zijn er van zaterdag tot en met vandaag.

mosymuis

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven- schreef:
Hey @mosymuis,

Het klopt inderdaad dat er werkzaamheden zijn aan my Vodafone. Dit is er om ervoor te zorgen dat het steeds beter gaat werken. Deze werkzaamheden zijn er van zaterdag tot en met vandaag.

Dat snap ik, dat stond letterlijk in de melding. Mijn klacht gaat over het feit dat dit zo vaak nodig is. Vaak niet onderbouwd (de app geeft alleen iets als "niet beschikbaar"), en als het al wel zo is ("werkzaamheden"), nog steeds vervelend. Dit moet beter. Stabieler.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
mosymuis, wat versta je precies onder vaak? Er zijn een klein aantal weekenden uitgekozen vanwege grote vernieuwingen. Het gaat relatief gezien om een klein aantal weekenden.
mosymuis

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc- schreef:
@mosymuis, wat versta je precies onder vaak? Er zijn een klein aantal weekenden uitgekozen vanwege grote vernieuwingen. Het gaat relatief gezien om een klein aantal weekenden.
Met vaak bedoel ik een paar keer per maand. Ik check natuurlijk niet elke dag of week periodiek, en ook niet op vaste momenten. Dus soms in het weekend, anders op werkdagen, 's ochtends of 's avonds. Over een periode van de afgelopen maanden heb ik daarbij vaker wel dan niet een storing te pakken. Of dat dan onder "werkzaamheden" valt weet ik niet, want de app geeft daar niet eens een verklaring over.
Anonymous
Niet van toepassing
Normaliter als er werkzaamheden zijn dan wordt het ook van te voren aangegeven in My vodafone.Als je deze melding weer krijgt zou je me een screenshot willen plaatsen hier zodat we erachter aan kunnen gaan en uitzoeken wat dit is?
IrCo69

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag mijn registratie voor de app gewijzigd naar mijn mailadres via de website.
Om volledig "schoon" met de app te beginnen heb ik deze eerst verwijderd en opnieuw geinstalleerd, en vervolgens ben ik ingelogd.
In plaats van binnen de app te kunnen navigeren word ik nu elke keer naar de MyVodafone website geleid. 😞 Dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn van deze (voorheen toch handige) app.
Wat gaat hier verkeerd, en hoe kan ik toch binnen de app blijven (en zoals gezegd hier ook meerdere accounts beheren).
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo IrCo69, gebruik je een abonnement of prepaid? En welk toestel heb je?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic