Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Samen met klanten bouwen aan de nieuwe My Vodafone app

*update dd 10-7-2014*

Hallo allemaal,

We hebben een nieuwe release van de MyVodafone app in de app store gezet. We hebben in deze release de volgende dingen veranderd en toegevoegd:


  • Je kunt het tegoed van je buitenland BloX nu direct op je tegoed scherm en het buitenland scherm zien
  • We hebben de Alles-in-1 op Reis XL BloX toegevoegd
  • In het buitenland tonen we (als je locatievoorzieningen hebt toegestaan in de app) alleen de BloX die van toepassing zijn in dat land
  • Vanaf nu is het mogelijk om buitenland producten van andere providers af te sluiten en te activeren in de app
  • We hebben het tegoed scherm veranderd, zodat het duidelijker is wanneer je tegoed voor het laatst geüpdatet is

=====================================================
Hallo allemaal,

Na de lancering van onze nieuwe My Vodafone app kregen we van zowel klanten als andere experts een enorme hoeveelheid commentaar, tips en suggesties. Ik vind het ontzettend positief om te zien dat zoveel mensen zoveel waarde hechten aan onze app dat ze er hun tijd in willen steken. Bedankt daarvoor! Jullie feedback maakt zowel ons als onze app steeds beter.

Nu is een app als de My Vodafone app nooit helemaal klaar. Er zullen altijd updates blijven komen met verbeteringen naar aanleiding van jullie feedback en met nieuwe functionaliteit. De eerste release die we recent gedaan hebben bevat de basis hiervoor: de gebruikersinterface, het visuele design en een aantal basisfuncties. Dit zijn allemaal noodzakelijke onderdelen waarbinnen we nieuwe functies kunnen gaan toevoegen.

Met die nieuwe functies zal de app steeds breder, maar ook steeds persoonlijker worden. Wat we daar mee bedoelen is dat de app steeds meer informatie zal laten zien op het moment dat het relevant voor je is. Vodafone Hybrideklanten kunnen bijvoorbeeld naar wens bundels activeren en deactiveren. Maar de app zal ook herkennen in welk land je bent. Hij laat je dan automatisch de juiste tarieven zien, in plaats van een lijst met alle tarieven.

Met die “we laten je zien wat je nodig hebt, op het moment dat je het nodig hebt” gedachte in het achterhoofd gaan we nog heel veel functies toevoegen in de toekomst. En op die toekomst kun jij als klant veel invloed hebben! Naar aanleiding van jullie feedback in het oude topic, en het commentaar dat we telefonisch en elders online ontvingen, zitten er in deze update van de app al de diverse verbeteringen:


  • Niet iedereen vond de swipe-beweging bij het navigeren van de app erg gebruiksvriendelijk. Daarom is de iconen aanklikken nu ook mogelijk
  • We kregen vaak het commentaar dat het te lang duurde om je tegoed te zien. Daarom staan nu al je reguliere tegoeden en de tegoeden van maximaal 2 actieve BloX in één scherm, en zijn alle animaties in dat scherm ruim 2x zo snel geworden.
  • Veel mensen vonden dat het onnodig veel tijd kostte om in te loggen in de app. Als je één account hebt en de optie “wachtwoord onthouden” aanvinkt kom je daarom nu direct in het hoofdscherm van de app. Zo ben je na openen van de app maar één klik weg van de informatie die je zoekt
  • Het icoon voor de buitenlandtarieven werd door velen als onduidelijk gezien. Daarom hebben we dat icoon aangepast naar een duidelijkere versie
Daarnaast zijn er in deze release nog een aantal nieuwe functies beschikbaar, namelijk:


  • Integratie met het Vodafone Forum; de “hot topics” hier op ons forum zullen worden opgenomen in de help-sectie van de app. Zo kun je zelf makkelijker het antwoord vinden op je vragen en gebruik maken van de schat van kennis die jullie als forumgebruikers hier verzameld hebben
  • Klanten met een RED Plus of Super abonnement kunnen via de app rechtstreeks bellen met een collega van de klantenservice. Je hoeft dus tijdens het bellen niet meer door een keuzemenu. Zo kun je sneller en makkelijker contact met ons opnemen
Zoals jullie kunnen zien zijn er door jullie, ondanks uitgebreide tests voor we de app lanceerden, nog heel wat verbeterpunten gevonden. Om er voor te zorgen dat jullie tips in de toekomst zo goed mogelijk worden meegenomen, zijn we druk bezig om een officieel proces in te richten voor het verwerken van die tips. Want wij hebben natuurlijk allerlei ideeën, maar wie weet nou beter wat je nodig hebt dan jijzelf? Zodra dat af is zullen we jullie daarover in meer detail informeren.

Zoals gezegd, deze eerste update is nog maar het begin. Heb je commentaar op deze of toekomstige updates? Dat is en blijft welkom! En heb je suggesties voor nieuwe functies? Ook die worden erg gewaardeerd en nu is het moment om ze te laten horen. Elk goed idee nemen we mee in onze overwegingen. Ik wil iedereen daarom bij deze nogmaals van harte uitnodigen al zijn commentaar, ideeën en tips hier te melden!
117 Reacties 117
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! @Spekkoek ,

Heb je al eens geprobeerd de app opnieuw te installeren? En krijg je en bepaalde foutmelding te zien?
Mocht je alle tips al hebben gebruikt uit dit topic om ervoor te zorgen om MyVodafone te laten werken raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice.
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
zolang de app rotzooi bevat waar je nooit gebruik van maakt kun je em beter vetlinks laten liggen.
wanneer begrijpen ze nou eens bij Voda dat het eigenlijk alleen maar handig is om alleen de verbruiksdata te laten zien en vanuit daar daaraan gelieerde zaken inzichtelijk/downloadable te maken.
En voordat er weer een mod komt met het smoesje dat er "veel mensen zijn die gamen via de app" : laat eerst maar eens de cijfers zien. Niemand gelooft het namelijk. Ikzelf heb de app overboord gegooid. Tis rotzooi en rotzooi hoort in de kliko.
Spekkoek

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Recentelijk nog opnieuw geinstalleerd. Toen deed hij het en nu ineens niet meer.

De app was voor de laatste grote update zoveel beter...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Spekkoek , op dit moment vinden er vernieuwingen plaats. Hierdoor is My Vodafone en de My Vodafone app beperkt beschikbaar. Kijk voor meer informatie op ​https://vodafone.nl/vernieuwing.
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
@Spekkoek
Gewoon verwijderen. Niet meer naar omkijken. Scheelt irritaties. Want bij Voda hebben ze echt voor alles een smoesje. Nu zijn het weer "vernieuwingen" en de volgende keer "werkzaamheden".
BeRei

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kan sinds een paar dagen in de My Vodafone-app de rekeningen niet meer inzien. Ik kom niet verder dan het scherm met uiterste betaaldatum, totaalbedrag, openstaand bedrag en status, terwijl er voorheen een (dacht ik) blauwe knop was waarmee je de specifieke rekening kon openen.
Anonymous
Niet van toepassing
Het@BeRei,

Zover ik weet kan dit alleen via de website.
In de app kun je alleen zien wanneer iets betaald is of wordt en een aantal facturen daarvoor.

Groetjes Stevied86
BeRei

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee hoor, voorheen kon dat via de app. Ik citeer uit de update van 12 augustus 2014 (versie 3.5.0):

Je kunt vanaf nu de details van je rekening, in PDF vorm, bekijken in de app!

Ik doe het al maanden via de app, maar de blauwe knop om de daadwerkelijke rekening te openen is foetsie.
BeRei

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier nog ter aanvulling de functie zoals ie destijds verscheen:

http://www.iculture.nl/my-vodafone-laat-facturen-inzien-op-pdf/
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Ik heb dit even voor je nagevraagd. Op dit moment is deze optie inderdaad niet meer beschikbaar. We zijn sinds kort druk bezig met een aantal vernieuwingen en verbeteringen. Het kan dus goed zijn dat dat deze functionaliteit in de toekomst weer terug komt. Maar daarover kan ik op dit moment nog geen uitsluitsel over geven.
BeRei

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik mag het hopen, want het was erg handig en iets waar ik destijds op heb zitten wachten.

En nog iets: ik heb dit al gemeld via Twitter en ze hebben het zelf ook al ondervonden, maar het is echt heel erg storend dat je 65% van de keren dat je je tegoed bekijkt, de vraag rechtsboven krijgt 'Mag ik je wat vragen?'. Elke keer weer diezelfde vragenlijst wekt echt irritatie op. Ik heb mijn mening al een keer gegeven, dus waarom telkens weer opnieuw vragen? Als ik feedback wil achterlaten doe ik dat zelf wel, maar elke keer die melding in beeld is frustrerend.
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo

Sinds de nieuwe site heb ik al vele fouten op de site aangetroffen. Diverse meldingen via twitter ingediend maar misschien is dit een betere plek voor alle fouten. Misschien lopen meer mensen tegen exact dezelfde fouten aan. In volgende reactie(s) zal ik fout(en) melden

Zo ie zo reageerd de site overdag slechter dan op nachtelijke uren. Onder andere te merken aan de vele foutmeldingen of missende Blox en extra's onder Mijn abonnement
raceduck

Stamgast
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Voicemail instellen

Als je via deze link https://www.vodafone.nl/my/profiel/instellingen/ naar Voicemail instellen (https://www.vodafone.nl/my/profiel/instellingen/voicemail.shtml) gaat krijg je altijd onderstaande melding

Oeps
https://www.vodafone.nl/_assets/img/pagina-niet-beschikbaar-illu-m.png
Er is iets misgegaan op deze pagina
We gaan ermee aan de slag. Probeer het later nog eens.
caroden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Via de website kan ik inloggen in Myvodafone maar via de app lukt dat niet meer. Ik kreeg de melding dat ik moest omzetten naar inloggen met mailadres i.p.v. telefoonnummer. Dat heb ik gedaan maar als ik nu inlog krijg ik steeds de melding dat mijn wachtwoord niet klopt?!?

Hoort dit ook bij de 'vernieuwingen'?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej @caroden ,

Weet je zeker dat je het wachtwoord goed invult? Geen spaties ergens extra zetten of hoofdletters die er niet horen te staan? Je kunt anders eens kijken of en nieuw wachtwoord dit probleem zal verhelpen?
caroden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Hej@SamsungExpert,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het goede wachtwoord gebruikt. Wel 10x geprobeerd. Een nieuw wachtwoord aanvragen kan ik inderdaad wel even proberen. Thanks!


caroden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Helaas, het herkent mijn mailadres niet (meer). Kan geen nieuw wachtwoord aanvragen...zucht...vreemd want op de website versie lukt het wel.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai @caroden ,

Oh vreemd dat je dan wel kunt inloggen op MyVodafone Web. Op dit moment kun je via de live chat en oplossing vragen en anders kun je morgen bellen naar de klantenservice. Via het forum is het niet mogelijk om wijzigingen te maken, helaas!

Dan kijkt en ander het graag voor je na en zo nodig en aantal wijzingen maakt met je MyVodafone account.
caroden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Super, ga ik doen!

Nogmaals bedankt @SamsungExpert
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Graag gedaan!
Laat je het ons weten @caroden of het nog is gelukt :)?

Fijne avond verder.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic