Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

SPAM / Fishing / oplichtings-emails / malware en nog meer oplichting

Hallo,

Ik moet even kwijt dat ik mij mateloos erger aan de verschrikkelijk slechte grammatica en spelfouten van de verzenders van SPAM, zogenaamd uit naam van Vodafone. Of andere bekende telecom-providers of banken.

Hier een voorbeeldzin:

Voor u alle e-mails op in afwachting van de status te ontvangen. Gelieve Klik hier om in te loggen en wachten op antwoord van onze e-mail support team met het oog op de op handen zijnde nieuwe berichten te ontvangen.

Tenenkrommend slecht Nederlands toch? Alleen hieraan zou iedereen moeten herkennen dat het om phishing mail gaat. Of SPAM-berichten. Of andere vormen van oplichting, fraude en misleiding. Waarschijnlijk van Nigeriaanse internet-fraudeurs die in Nigeria de meest slechte zinsconstructies kopieren en plakken. Zelfs een kind van twaalf behoort te herkennen dat bovenstaande geciteerde zin niet klopt. En niet van Vodafone Nederland afkomstig kan zijn.

Nergens op klikken. Afzender blokkeren. Emailbericht in digitale prullenbak deponeren. En digitale prullenbak onmiddellijk ledigen.

Iedereen maakt fouten. Maar er is een verschil tussen typefoutjes en tenenkrommend slecht Nederlands.

Dat moest ik even kwijt.

Succes!


Netwerker



1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Langere periode geen reacties. Gesloten + gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic