Bente

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SPAM / Fishing / oplichtings-emails / malware en nog meer oplichting

Hallo,
Ik ben de afgelopen twee weken elke dag gebeld door een anoniem nummer. Toen ik gister opnam kreeg ik iemand van de Vodafone aan de telefoon. Hij zei dat hij voor mij een speciale aanbieding had. Omdat ik al 5 jaar klant was enzo. Ik ben er op ingegaan en hij kwam heel betrouwbaar over aangezien hij ook aardig wat gegevens van mij wist. Hij zou mij een mail sturen met extra gegevens over de aanbieding. Daarvoor moest ik eerst even wat gegevens van mij zelf geven. Ik weet niet of ik nu heel dom ben geweest maar ik heb het gedaan. In de mail zou ook komen te staan dat als ik akkoorden ging met de actie van 10€ in de maand 2 jaar lang onbeperkt data en sms en 150 min bellen dat ik dan een simkaart toegestuurd zou krijgen. Echter heb ik geen mail gehad. En twijfel nu heel erg of dit telefoontje wel van Vodafone was. Daarna heb ik ook nog een sms gekregen van het nr: 310000505 met daarin een link.

Mijn allergrootste vraag is of mijn gegevens veilig zijn en of die actie echt van Vodafone komt?!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Bente,

Heb je inmiddels al wel het mailtje ontvangen welke je zou moeten ontvangen? Check ook even of wellicht de mail in je spambox staat. Of controleer even of deze eventueel ergens anders staat.

Met betrekking tot het nummer 310000505 dit is een nummer van Vodafone, deze worden na een gesprek gestuurd (de mail zal waarschijnlijk een enquête zijn over je tevredenheid met de service). Ook op de website staat meer informatie over dit sms bericht, klik hier voor de website (klik dan op het kopje Twijfel over een e-mail of sms namens Vodafone). Kan het toevallig zo zijn dat in de link Medallia staat?

Bij twijfel kan altijd naar 1201 worden gebeld.

Groet,

(Met 29 seconden was Sietske eerder :p)

Bekijk in context

8 Reacties 8
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Bente,

Ik snap dat dit nogal verwarrend is. Ik raad je aan om even contact op te nemen met de klanenservice via 0800-0560 of via Facebook of Twitter. Zij kunnen kijken of er een order is geplaatst met de actie die jou aangeboden is.
Het nummer waar jij een SMS van hebt gekregen is wel een nummer van Vodafone, dus het kan goed zijn dat er niks aan de hand is. Maar check het wel even!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Bente,

Heb je inmiddels al wel het mailtje ontvangen welke je zou moeten ontvangen? Check ook even of wellicht de mail in je spambox staat. Of controleer even of deze eventueel ergens anders staat.

Met betrekking tot het nummer 310000505 dit is een nummer van Vodafone, deze worden na een gesprek gestuurd (de mail zal waarschijnlijk een enquête zijn over je tevredenheid met de service). Ook op de website staat meer informatie over dit sms bericht, klik hier voor de website (klik dan op het kopje Twijfel over een e-mail of sms namens Vodafone). Kan het toevallig zo zijn dat in de link Medallia staat?

Bij twijfel kan altijd naar 1201 worden gebeld.

Groet,

(Met 29 seconden was Sietske eerder :p)
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hahaha we zitten elkaar op de hielen@SamsunExpert! 😉
Bente
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heel erg bedankt voor uw antwoord!
Bente
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Sietske, heel erg bedankt voor uw antwoord! Ik ga zeker even checken! Bedankt!
Bente
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heel erg bedankt voor uw antwoord! Ik ga het voor de zekerheid even checken maar wel fijn dat het nummer sowieso van Vodafone komt!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Geen dank!
Het is zeker prettig dat het nummer een Vodafone nummer betreft :).
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic