MaxSIMe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SMSen versturen lukt bij abonnement niet meer

Hoi Vodafone-team!

Ik had een vraagje over het abonnement Scherp S 2 jaar.

SMSen versturen lukt namelijk niet meer terwijl dat met pre paid eerst wel prima ging. (SMS ontvangen lukt wel en ook telefoneren.)

Het nummer van de SMS centrale (+316540881000) is correct ingeprogrammeerd (en volgens mij is dat nummer ook hetzelfde voor pre paid en abonnee, toch?)

Toch raar dat als je van pre paid naar abonnee overgaat je ineens niet meer kan SMSen...

Jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat dank!

MaxSIMe
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is zeker te doen, namelijk via backup+ (contacten en sms'jes)
Zie voor meer informatie http://www.androidplanet.nl/tips/backup-maken-van-je-sms-berichten/ waar het wordt uitgelegd. Doe dit als eerste voordat de nieuwe simkaart wordt geactiveerd.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Anonymous
Niet van toepassing
Het is inderdaad hetzelfde nummer
Om wat voor een telefoon gaat het?
Je kunt een kruistest uitvoeren om te zien of het simkaartje in een ander toestel wel werkt.
Wat je ook kunt doen is contact opnemen met de klantenservice om te zien hoe het simkaartje aangemeld staat en of er een blokkade op staat etc.
MaxSIMe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Aanvulling: als ik een SIMkaart uit een ander toestel in het toestel waarmee ik geen SMSen kan versturen stop, kan ik met dat toestel wèl gewoon SMSen versturen. Daarom denk ik dat het probleem bij Vodafone ligt...



Dank voor je suggestie, Steven.

Ik heb de kruistest twee keer uitgevoerd.

Ik heb de SIMkaart in een oude Nokia gestopt (die ik nog had liggen) en in een Samsung (die vrij nieuw is).

Met *beide* toestellen krijg ik de SMSen niet verstuurd. Bellen gaat wel probleemloos. Ja, raar maar waar...

Paar vraagjes:
1) Wat bedoel je precies met "zien hoe het simkaartje aangemeld staat"?

2) Kan het zijn dat een SIMkaart geblokkeerd is voor SMS (maar niet voor bellen)?

3) Heb je misschien het nummer van de klantenservice voor me?

4) De SIMkaart is al een tijdje oud (ik meen van 2006). Kan dit de oorzaak van het probleem zijn? Maar waarom treedt het dan nu op (bij een abonnement) en niet bij pre paid?

Iedere opmerking welkom!

Thanks!

MaxSIMe
anniekje123

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 38Likes
Hoi MaxSI

Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Ik ben toen naar een Vodafone winkel gegaan en heb de simkaart om laten ruilen voor een nieuwe, het probleem was meteen opgelost. Mij werd verteld dat het aan de veroudere simkaart lag. Misschien is dit bij jou ook het geval en is het alleen een kwestie van een nieuw simkaartje halen.


Anonymous
Niet van toepassing
Een simkaart kan een verouderde aanmelding hebben op het netwerk. De klantenservice kan dit zien en tevens ook meteen checken of bij hun alles correct staat. Je kunt bellen met 1201 of 0800-0094
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@MaxSIMe,

Ik ben benieuwd of je nog contact op hebt genomen met de klantenservice en of je inmiddels wel weer kunt smsen. Laat je ons iets weten?
MaxSIMe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
anniekje123, steven, Kyra

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik heb inmiddels een nieuwe SIMkaart. Maar of ik hiermee weer wel kan SMSen heb ik nog niet getest.

Punt is dat als ik de nieuwe SIMkaart in mijn toestel stop de gegevens (bijvoorbeeld verstuurde en ontvangen SMS berichten) die op de oude SIMkaart staan onbereikbaar zijn. Ik zou die gegevens graag naar de nieuwe SIMkaart willen kopiëren.

Ik heb even op Internet gekeken en het lijkt erop dat met een SIMkaart reader deze gegevens op zich zijn te redden.

Of zijn er nog andere oplossingen? Mochten jullie hier iets over weten, dan is jullie feedback bijzonder welkom!

(En als ik hiervoor eigenlijk een nieuw topic moet openen, hoor ik het ook graag.)

Thanks!

MaxSIMe
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is zeker te doen, namelijk via backup+ (contacten en sms'jes)
Zie voor meer informatie http://www.androidplanet.nl/tips/backup-maken-van-je-sms-berichten/ waar het wordt uitgelegd. Doe dit als eerste voordat de nieuwe simkaart wordt geactiveerd.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic