Bandi

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SMS vanuit Hongarije komt niet binnen

SMS jes van verschillende providers uit Hongarije komen niet binnen op telefoon in Nederland met Nederlandse Vodafone SIM Kaart. Zouden jullie willen kijken of jullie wat hebben aangepast wat dit veroorzaakt? Ligt niet aan de telefoon, SIM kaart al in meerdere telefoons gehad.  Erg vervelend want verificatie sms’jes komen dus ook niet binnen. Alvast heel erg bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, dan ligt het aan Vodafone. 
Dan zou ik de klantenservice contacten en overleggen wat ze kunnen doen. Misschien moeten ze een onderzoekje doen om te zien of meer mensen er last van hebben en dan op moeten lossen ?

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Bandi 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je dan ook al getest vanuit Hongarije naar een ander Vodafone nummer? Ligt het alleen aan je eigen nummer of kunnen die sms'jes naar niemand anders toegezonden worden zoals andere gebruikers van Vodafone en/of gebruikers van andere providers?

Misschien dat je dit ook eens zou kunnen testen want dan weet je waar het aan ligt. Je zou bij de klantenservice je nummer een reset kunnen laten geven, maar ik verwacht niet dat dit het probleem zal oplossen. Vragen kan je het natuurlijk altijd   - doe dit via de klantenservice door te bellen of een chat te starten. Vraag dan om een reset van je nummer op het netwerk, misschien dat het helpt! Maar test ook of het mogelijk is naar anderen te sms’en (vanuit Hongarije).

Bandi
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goede tip!! Ga ik doen!!

Bandi
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas komt SMS bij ander Vodafone gebruiker niet binnen bij T-Mobile wel. Ligt dus niet aan telefoon of specifiek nummer maar aan Vodafone. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, dan ligt het aan Vodafone. 
Dan zou ik de klantenservice contacten en overleggen wat ze kunnen doen. Misschien moeten ze een onderzoekje doen om te zien of meer mensen er last van hebben en dan op moeten lossen ?

Bandi
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt! Gedaan, ze gaan technisch onderzoek starten.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Bandi . Welkom hier! 

Ik begrijp dat je inmiddels contact met ons gehad hebt en dat er een onderzoek gestart is. Top! Hou je ons hier op de hoogte? 🙂 

ÁRPI13

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hello Everyone, 

My wife and myself have the same problem. I am just back from the Vodafone shop. The assistant was helpful, but had no any idea what is wrong. He just directed me to this Link, hoping Vodafone Central Office is helping us…

 We also aproached Telekom Hungary, where the cutomer service stated the problem is not at there side, so recomended us turning to Vodafon NL. We have done it and as far as I can see there is no serious inspection going on despite "Bandi" already started to trigger that. Strange.. 

It would be nice to know what is going on by Vodafone and when can we see a result. BTW we are paying for this service…

Best Regards.

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @ÁRPI13 
Fortunately @Lycke Vodafone is already present on this topic to see what is going on.

Handy to report from Hungary that it is not their fault and to immediately indicate that Vodafone must solve this. I'm not saying it's not, but I always have a little trouble pointing fingers. Both countries must solve this problem together and must therefore look for a solution together.

At the moment the problem has been indicated and Vodafone, together with the provider in Hungary, will have to deal with it.

Of course everyone just wants to use their subscription because they have to pay for it. But with technology, something can always happen that one cannot foresee. Understand that you therefore want a quick solution, but that will already be worked on. If I read all of the above from the previous reporter. And the more people indicate this, the more information they have at Vodafone to see what it can be and in this way perhaps solve it faster.

HU bank

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Energyboy, ik heb hetzelfde probleem sinds een week. Ik krijg de sms verificatie codes van een Hongaarse bank niet binnen sinds 22 juni binnen. Daarvoor had ik geen probleem. Sinds ook anderen met een NL Vodafone-nummer problemen hebben, ik neem aan dat het aan Vodafone ligt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @HU bank 
Dat kan natuurlijk, maar het kan ook iets anders zijn. Ik wijs liever niet direct naar een bedrijf voor het zeker is wat er nu aan de hand is. Techniek kan van a tot z problemen geven en je weet nooit waar het ligt en wat dan de oplossing is. Maar dat nu meer mensen via Vodafone het meest last hebben, dat valt dan op. Al hoewel ik andere provider topics niet volg, misschien hebben die er ook last van?

Maar goed, je kan via de klantenservice een klacht indienen, hoe meer mensen daar ook een melding maken, hoe sneller Vodafone weet dat er veel mensen gebruik maken van Hongaarse sms berichten. Wel een heel eind weg om daar een bank te hebben    - hebben ze daar een betere rente dan hier? Want dan stap ik ook graag over (sorry, ik dwaal af).

Maak zo ie zo ook een gesprek met de klantenservice, dan kunnen ze de klachten bundelen en misschien komt er dan ook sneller een oplossing. 

ÁRPI13

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Everyone,

Do you have any news in the subject?

Can you please share that, if available.

Thanks in advance.

Regards.

 

 

HU bank

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

No news, still the same issue

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

I don’t know, I'm not working for Vodafone!
So, if there is any answer, @Lycke Vodafone is the only one who can help 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes
Bandi wrote:

Bedankt! Gedaan, ze gaan technisch onderzoek starten.

Hey Bandi. Heb je hier al iets van een update over ontvangen? Ik kan niet nakijken wat er precies gestart is, omdat ik geen klantgegevens van je heb. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic