Hoi
GabyR Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Laat ik eerst duidelijk melden, als het Phishing is dan stuurt Vodafone deze NIET!
Vodafone heeft natuurlijk niets met Phishing te maken, dat zijn mensen die proberen je inlog en wachtwoord van je los te krijgen en jij bent zo slim om hier niet in te trappen. Gelukkig zit je bij een andere provider en weet jij dat het dus niet voor jou is. Dat het vervelend is, dat is zeker. Maar zolang je er niets mee doet en jij zeker bent dat je niet achter loopt met rekeningen (ook niet bij Holland Nieuwe), dan is er niets aan de hand en kan je ze gewoon wissen.
Waarom blijf je ze krijgen?
Het is nog altijd zo dat als je een sms binnen krijgt de ander een berichtje kan ontvangen dat de verzonden SMS ontvangen is. Dus de Phishing persoon weet dat het nummer bestaat en zal je een lange tijd lastig vallen en proberen om te hopen je toch over te kunnen halen. Als je een lange tijd hier niets mee doet dat zien ze vanzelf wel dat je toch niet gaat reageren.
Als je nu geen gebruik maakt van betalingen via Google via je telefoonrekening dan zou ik gelijk even je info controleren bij payinfo.nl en zorgen dat je niet ook nog betaal smsjes binnen krijgt op je nummer. Want dat zou nog erger zijn en daar zit je niet op te wachten. Het is maar een TIP, kijk maar wat je er mee doet
🙂Vertrouw je het nu niet en heb je toch een vervelend onderbuik gevoel, neem dan contact op met Holland Nieuwe en vraag aan hun of ze iets kunnen nazien of zo. Dat kan Vodafone dan weer niet omdat die je provider niet is. Hopende dat ik je hier iets mee heb kunnen helpen en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Fijne Feestdagen!