Ik krijg vrij regelmatig het bericht van Vodafone: ‘Momenteel is het niet mogelijk om je toestelinstellingen op te vragen. Probeer het later nog eens.’
Dit terwijl ik niets op- of aanvraag. Is dat normaal of moet ik me zorgen maken?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat niet ingevuld hoeft te worden, hoeft er ook niet te staan. Dus ik zou het volledig overnemen.
Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Hoi @Bart 1999
Ben je een nieuwe klant of al langer abonnee bij Vodafone?
Misschien helpt het om maar je APN te kijken:
Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Dankje voor je antwoord!
Ik ben al jaren klant van Vodafone en kreeg deze berichtjes af en toe wel eens, maar soms krijg ik er opeens een aantal in een paar dagen.
De APN Vodafone Live staat ingesteld, er staan wat meer gegevens ingevuld, maar verder komt het overeen.
Wat niet ingevuld hoeft te worden, hoeft er ook niet te staan. Dus ik zou het volledig overnemen.
Het is mogelijk dat je de APN opnieuw moet toevoegen. De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: *
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Oke, ga ik dat aanpassen en hopen dat het dan over is.
Dankjewel!
Het kan zijn dat je toestel om een update vraagt. Het klopt inderdaad dat sommige toestellen nog meer gegevens daar ingesteld hebben staan. Deze mogen verwijderd worden. Dit is omdat MMS niet meer ondersteund wordt @Bart 1999.
Heb je nog last van de berichtjes @Bart 1999 ?
We horen graag van je @Bart 1999 ! Mocht er binnenkort geen reactie komen, dan zal het topic gesloten worden.
Tot nu toe heb ik geen berichten meer gehad, dus waarschijnlijk is het nu opgelost. Bedankt!
Bart 1999 wrote:
Tot nu toe heb ik geen berichten meer gehad, dus waarschijnlijk is het nu opgelost. Bedankt!
Bedankt voor je reactie.
Laten we hopen dat het nu goed blijft gaan. Succes en mocht het mis gaan, je weet de Community te vinden.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.