Als ik een SMS verstuur naar een bestaand nummer in India (+91) wordt de SMS niet verzonden. Ik kan wel WhatsAppen met dat Indiaas nummer.
SMS verzenden en ontvangen naar en van Nederlandse nummers gaat wel.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Check @GemmaDenBoer. Dan lijkt het hier toch iets te zijn bij de ontvanger ben ik bang. De kortste klap is dat de ontvanger even contact opneemt met zijn/haar provider om de instellingen na te lopen.
Hoi @GemmaDenBoer
Is het nummer waar je naar toe stuurt een betaal SMS nummer? Als dat het geval is dan kan het zijn dat je betaal sms berichten hebt geblokkeerd. Controleer dit door naar www.payinfo.nl te gaan en daar je 06 nummer in te voeren en te zien of je betaal sms berichten hebt geblokkeerd. Als dit geblokkeerd is, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone en die kunnen deze dan weer deblokkeren.
Is het inmiddels gelukt met SMSen?
Dag Rikst, mijn mobile nummer is niet geblokkeerd voor betalingen. De website zegt voor mijn nummer:
De bovenstaande blokkades gelden voor nieuwe betaalde sms- en internetdiensten die via derden op de telefoonrekening afgerekend kunnen worden.
Dag Rikst, mijn mobile nummer is niet geblokkeerd voor betalingen volgens: www.payinfo.nl
Ik heb overigens nog een ander raar SMS probleem. Als ik mijn STATUS opvraag via SMS op servicenummer 4000 krijg ik geen status overzicht terug via SMS. Met Vodafone klantenservice hierover gechat en die kunnen het niet oplossen. .... Bij die chat probeerde de servcie man mij een OTP via SMS te zenden (tot 2x toe) en die kwamen niet aan. Ik kan echter wel SMSen verzenden naar en SMS ontvangen van andere nummers, dus SMS werkt wel (gedeeltelijk?) Enig idee wat ik hier aan kan doen?
Heeft de klantenservice je nummer een reset gegeven? Dat je opnieuw op het netwerk van Vodafone bent aangesloten. Misschien dat je nummer toch niet helemaal goed staat in het systeem.
⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen. |
Dag super expert, zover ik weet heeft Vodafone klantenservice geen reset gedaan op mijn nummer. Ik moest wel een ander (mij bekend nummer bellen) en kijken of mijn nummer op het display van die mobile verscheen. Dat werkte inderdaad goed; mijn nummer was zichtbaar. Zal ik alsnog om een reset vragen bij klantenservice?
Hi @GemmaDenBoer,
Ik heb de instellingen nog even gecontroleerd bij jouw prepaid abonnement, maar deze staan allemaal correct. Op basis daarvan zou je in theorie naar elk nummer (zowel binnenland als buitenland) een SMS moeten kunnen versturen. Heb je ook geprobeerd om te SMS'en naar een ander nummer in India ter controle? En weet je toevallig of bijvoorbeeld iemand anders in jouw huishouden wel naar dat nummer in India kan sms'en?
Het lukt niet om een SMS naar een ander Indiaas Vodafone nummuer (Vi - India) te sturen en dat lukt ook niet met het Vodafone abonnement van mijn man.
Wij verblijven op locatie postcode 2204AN
Hi @GemmaDenBoer
Check. Fijn dat jouw man dit ook kon controleren. We weten nu dus dat zowel jij als jouw man geen SMS-berichten kunnen versturen naar dit specifieke nummer.
Als ik naar het verbruik bij jou kijk, dan zie ik op 21 september wel een SMS naar India welke succesvol is verzonden. Dat nummer eindigt op 6633. Is dit ook het nummer waar het om gaat of gaat het om een ander mobiel nummer waar het SMS'en niet naar lukt? Als het om een ander nummer gaat, dan is de kans groot dat er bij de ontvanger wellicht een instelling is die het niet toelaat om deze SMS'jes te ontvangen.
Dag Cecilia, bedankt voor jouw vasthoudende service. Ik hen inderdaad vanaf mijn nummer één SMS verzonden naar het Indiase Vi nummer eindigend op 6633. In mijn SMS display staan inderdaad 2 vinkjes dat het bericht verzonden is. Het gericht is echter nooit aangekomen op 6633. Wat voor instellingen sluit SMS ontvangst uit?
Check @GemmaDenBoer. Dan lijkt het hier toch iets te zijn bij de ontvanger ben ik bang. De kortste klap is dat de ontvanger even contact opneemt met zijn/haar provider om de instellingen na te lopen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.