xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

SMS-melding blijft op 1

Aloha,


Mijn telefoon heeft een GoogleVerificatie via de SMS gekregen, maar die SMS zelf is niet terug te vinden. Alleen in de preview bovenin is het te lezen. Maar de melding dat er een nieuw bericht is blijft wel staan. ( Dat envelopje met dat irritante 1-tje erbij ) Als je erop tikt dan opent een "nieuw bericht" om te verzenden.
Vooralsnog is het enige wat ik kan doen het RAM-geheugen leeggooien, maar in de loop van de dag komt dat 1-tje gewoon terug.
Heeft iemand een idee?
Op het TMob forum is er een soortgelijk geval verholpen met het versturen van een instellings-bericht van de provider, maar goed..is dat het probleem wel?
5 Reacties 5
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi xevious, ik zou niet direct aan een instellingsbericht denken als het echt een sms is die verzonden is. Een instellingsbericht en een sms zijn strikt genomen niet hetzelfde (al zien ze er soms hetzelfde uit).

Wat voor toestel gebruik je precies? Ik heb zelf bv een samsung met daarin een app die kan dienen als algemene inbox voor elk willekeurig type bericht (die ik niet gebruik). Als dat ding aan staat blij je met een beetje pech notificatie-envelopjes zien.
Kan die het misschien zijn?
xevious
topicstarter
Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Nee BasT, maar jij hebt blijkbaar niet helemaal gelezen waar het over gaat. Het heeft geen ruk te maken met de telefoon ( GalaxyGio ) maar met Androïd. Iets gaat er niet goed. Door het RAM geheugen te dumpen en de BadgeProvider (tijdelijk) te wissen kom ik van de melding af. Maar na een startup komt dat 1 tje weer gezellig terug in het envelopje op het startscherm ( dus NIET die algemene inbox ) en kan het GoogleVerificatie bericht weer teruglezen in de preview. Maar het is dus niet als bericht te lezen en derhalve niet te wissen. Maar de telefoon ziet em wel als binnengekomen en ongelezen bericht.
Probleem bij Google aanmelden heeft totaal geen zin: het is daar pas 5000 keer gemeld ( wereldwijd dan ) en nog steeds geen oplossing/antwoord. Ik ben zelf niet helemaal achterlijk als het gaat om Android, maar deze puzzel gaat me te ver...
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Xevious,

Mocht je hier nu nog steeds problemen mee hebben dan mag je even mijn collega moderator Marc- een privéberichtje sturen. Hij weet hoe we dit waarschijnlijk kunnen oplossen zoals de paarse collega's gedaan hebben zoals je in je eerste berichtje vertelde. Stuur meteen je 06 nummer, klantnummer, adresgegevens, geboorte datum en laatste 4 cijfers rekeningnummer mee. Dat heeft hij nodig ter controle.
http://forum.vodafone.nl/t5/user/viewprofilepage/user-id/9 dit is zijn profiel 🙂
Feico

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste moderators, bij mij geeft het smspictogram ook aan dat er nog een nieuw bericht staat. Dit is ontstaan op het moment dat ik het geheugen wiste en er precies op dat moment een bericht binnenkwam. What to do? Gr. Feico
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Feico, welke van de bovenstaande opties heb je al geprobeerd? Dus apps nakijken, chache vd sms-app legen, etc? Gaat het om een normale sms?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic