clariana
Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMS berichten kunnen niet ontvangen worden vanaf buitenlandse nummer

Een buitenlandse zakenpartner stuurt sms'jes naar mijn mobiele nummer maar deze komen nooit aan. Het komt niet door een fout opgegeven nummer of verkeerd gekozen landencode. 

In het archief van forum berichten zie ik een dergelijk bericht van user LommIT (bericht van april 2020). Hij/Zij lijkt hetzelfde probleem te hebben gehad en daar is ook een oplossing voor gekomen echter wordt niet goed duidelijk gemaakt wat de oplossing is. Het lijkt te zijn gebeurd aan de kant van Vodafoon. Echter als ik met de klantenservice bel krijg ik geven ze aan dat ze niets voor ons kunnen doen. 

Wie kan mij verder helpen 

 

groeten

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 928Posts
  • 179Oplossingen
  • 285Likes

Hey @clariana . Welkom hier! 

Goed dat je even contact opneemt. Want dit moet natuurlijk wel gewoon kunnen. 

HEt andere topic waar je naar verwijst, is uiteindelijk opgelost door iets (?) met de oude provider van die klant. Ben jij toevallig ook kort geleden overgestapt? 

Ik ben benieuwd Of je dit echt alleen voorkomt bij SMS vanuit het buitenland, of dat je het ook met Nederlandse SMSjes ervaart. Is dit al getest? 

 

Is het alleen bij SMSjes uit het buitenland, dan moeten we een onderzoek instellen. Dat onderzoek moet dan overigens óók door de provider van de verzendende partij worden ingesteld. We hebben dan 5 voorbeelden nodig met datum, tijdstip en telefoonnummers (verzendende + ontvangende partij) om dit te kunnen doorzetten. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 928Posts
  • 179Oplossingen
  • 285Likes

Hey @clariana . Welkom hier! 

Goed dat je even contact opneemt. Want dit moet natuurlijk wel gewoon kunnen. 

HEt andere topic waar je naar verwijst, is uiteindelijk opgelost door iets (?) met de oude provider van die klant. Ben jij toevallig ook kort geleden overgestapt? 

Ik ben benieuwd Of je dit echt alleen voorkomt bij SMS vanuit het buitenland, of dat je het ook met Nederlandse SMSjes ervaart. Is dit al getest? 

 

Is het alleen bij SMSjes uit het buitenland, dan moeten we een onderzoek instellen. Dat onderzoek moet dan overigens óók door de provider van de verzendende partij worden ingesteld. We hebben dan 5 voorbeelden nodig met datum, tijdstip en telefoonnummers (verzendende + ontvangende partij) om dit te kunnen doorzetten. 

Bekijk in context

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11150Posts
  • 1683Oplossingen
  • 2080Likes

Is het issue inmiddels aangemeld bij ons en de provider van het nummer wat de sms’jes verstuurd @clariana?

Uitgelicht topic