Hoi @Laury
Even een uitleg over het opnieuw invoeren van je pincode
als je toestel weer een iOS update heeft gehad. Dit is heel normaal en dat heeft iedereen, bij elke provider. Dus dat is geen probleem en heel normaal.
Update sms krijgen veel mensen, wat natuurlijk heel vervelend is. Maar dat sms berichtje kan je gewoon vergeten en verwijderen. Vodafone heeft dan op dat moment nog helemaal niets gedaan met je toestel, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Daarnaast, ik ga er even vanuit dat je een iPhone hebt, doet Apple ook niets met je instellingen, het is dan erg vreemd dat je geen verbinding meer hebt. Het duurt altijd even voor je weer normaal gebruik kan maken van Vodafone omdat je simkaart elke keer, na elke update, weer contact moet maken net het netwerk.
Daarnaast gebruik ik zelf CarPlay en heb geen last van het probleem dat mijn verbinding wegvalt met Vodafone. Staat je toestel niet toevallig zo ingesteld wanneer je auto gaat rijden, en je telefoon contact maakt, dat je internet uit moet gaan, of bellen. Ik heb namelijk deze zo ingesteld wanneer ik ga rijden, mensen een sms bericht ontvangen dat ik aan het rijden ben en dus niet bereikbaar. Wie weet is dat bij jou ingesteld in iets anders.
Bij twijfel, ga even langs een Vodafone winkel en laat er naar kijken. Mijn gevoel is dat het een instelling is, maar kan het ook fout hebben. Succes in ieder geval.