Adriaan Horsten

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SIM kaart is niet geregistreerd Hongkong

Op dit moment ben ik voor mijn werk in Hongkong.

In verband met data limiet opgesteld door mijn werkgever heb ik een data SIM kaart lokaal gekocht. Na het plaatsen van deze SIM kaart in mijn Samsung S7 Edge duel SIM, kan mijn vodafone SIM kaart niet meer geregistreerd worden is de melding. Telefoon geeft ook aan dat SIM kaart niet aanwezig is. Heb het ook al in een andere telefoon geprobeerd maar ook hier geeft hij aan geen SIM kaart aanwezig.

Hoe kan ik dit probleem oplossen. Ik ben over 6 weken pas terug in Nederland.... Heb nog wel internet toegang via Wifi, maar kan uiteraard niet meer bellen.

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Adriaan Horsten
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Hé, wat gek dat dit probleem is opgetreden nadat je een lokale simkaart in het toestel hebt gedaan! Wanneer je jouw Vodafone simkaart dan vervolgens weer in het toestel stopt krijg je de melding dat er geen aanmelding mogelijk is op het netwerk. Als ik het goed begrijp heeft de Vodafone simkaart eerder dus wel in Hongkong gewerkt? 

Graag wil ik een aantal zaken met je controleren. Wil je voor de zekerheid controleren of je de juiste APN instellingen gebruikt? Dit kun je controleren met behulp van deze stappen. 

Heb je toevallig ook in My Vodafone gekeken of de simkaart mogelijk geblokkeerd is? Wil je na het plaatsen van een reactie ook jouw Community profiel aanvullen met je gegevens? Dan kan ik altijd nog even een kijkje achter de schermen nemen of ik iets kan ontdekken.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic