Mitchje

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SD-kaart

Hallo,
 
Mijn telefoon ziet mijn SD-kaart niet meer.
Als ik hem in mijn telefoon doe zegt hij: SD kaart voorbereiden, maar er gelijk na: SD kaart kan veilig worden verwijderd.
Kan hem ook niet meer bereiken als ik mijn telefoon aansluit op mijn laptop.
 
Nu heb ik gehoord dat ik hem moet formatteren maar hoe doe ik dat?
Ik heb een HTC Desire HD
 
Groeten Michelle
2 Reacties 2
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Hallo Michelle
 
Heb je eventueel een adapter om de Micro-SD kaart direct in de computer te kunnen uitlezen? 
 
 
Indien de computer het kaartje wel herkend, kopieer dan alle gegevens van het kaartje naar de computer en ga dan naar Deze Computer - rechtermuisknop op het kaartje - formatteren. Stop daarna het kaartje weer zonder de adapter in de HTC. Mocht het kaartje dan nog niet herkend worden is er een goede kans dat de sd kaart lezer van het toestel niet meer (goed) werkt.
 
Indien de computer het kaartje niet herkend, zal het kaartje gewoonweg kapot zijn. Micro-sd kaartjes zijn erg gevoelig, en kunnen zelfs tot in het toestel kapot gaan. In dat geval zal een vervangend micro-sd kaartje uitkomst bieden
 
groet
Wouter
pietervink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi Mitchel,

ik had het zelfde probleem met het formateren van mijn sd kaart en het lukte maar niet, ik heb een 8 gb sd kaart gekocht op www.sdkaartenshop.nl dit was de goedkoopste in Nederland en nu doet hij het perfect.


m.v.g. Pieter
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic