mki

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SAMSUNG GALAXY ACE; toestel voor 2e x in korte tijd in opstart 'loop'

Heb op 24 augustus jl. een samsung galaxy ace geleverd gekregen bij een 2-jarig vodafone abonnement.
Heb het toestel een krappe 3 weken in gebruik en het toestel is al voor de tweede defect. Blijft hangen in een opstart 'loop' en komt niet verder dan het samsung logo.
 
Acties tot nu toe:
- Soft-reset uitgevoerd; werkt niet.
- Hard-reset uitgevoerd; werkt niet
- contact vodafone; advies langsgaan bij een vodafonewinkel met reparatiedienst.
- Vodafonewinkel; nieuwe software op het toestel. Probleem leek verholpen
- Een dag later; weer opstart 'loop'.
- Contact vodafone; wil graag een ander toestel, moet nog 2 jaar door met een telefoon met dit soort problemen.
  Krijg te horen dat dat niet mogelijk is, binnen 7 dagen omruilen. Toestel moet maar opgestuurd worden en dat moet je eerst een paar    keer doen voordat Vodafone wat kan betekenen.
- Samsung Nederland opgebeld; probleem uitgelegd; duidelijk verhaal dit is een hardware probleem!
 
Wie heeft hetzelfde probleem? En hoe kan mijn probleem opgelost worden?
Wil een ander toestel; deze telefoon is hagelnieuw, maar echt niet in orde!
 
 
1 Reactie 1
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste mki,
 
ik kan je frustratie goed indenken.
 
Ik ga proberen je toch nog iets meer uitleg te geven, want jouw zin "Toestel moet maar opgestuurd worden en dat moet je eerst een paar    keer doen voordat Vodafone wat kan betekenen.", doet mij vermoeden dat die uitleg niet helemaal goed is overgebracht naar jou toe.
 
Vodafone levert jou een abonnement en indien gewenst zit daar een toestel bij. Dit toestel is natuurlijk niet door Vodafone gemaakt, maar door een bepaalde fabrikant, zoals Samsung, HTC, Nokia, Apple, etc.
Die fabrikanten maken zelf afspraken met bepaalde service-centra omtrent de afhandeling van reparaties. Dit zijn dan de zogenaamde gecertificeerde reparateurs.
Leveranciers van telefoons, zoals Vodafone, KPN, maar ook Mediamarkt en dergelijke, moeten de reparaties dan door die gecertificeerde reparateurs uit laten voeren, daar zijn zij niet vrij in.
 
Wanneer jij nu een probleem hebt met jouw toestel, is het dus, ook al lever je hem bij 1 van mijn collega's in, feitelijk een zaak van de fabrikant en de reparateur dat jouw toestel correct hersteld wordt. En wanneer dat niet gebeurd, dan hebben zij daar ook afspraken over. Daar kan geen enkele telefoonprovider onder uit komen.
 
Nu hoor je inderdaad wel eens dat er een regel zou bestaan, en die klinkt dan ongeveer zo: "Wanneer je toestel 3 keer voor dezelfde klacht op reparatie is geweest mag je hem omruilen".
 
Tot mijn spijt voor jou en anderen die dit probleem hebben: Die regel bestaat echter niet! 
 
Op zo'n moment nemen wij echter wel vaak contact op met onze collega's op het hoofdkantoor en gaan we kijken of er iets te regelen valt voor je.
Wat men echter altijd vergeet in zo'n situatie: Eigelijk heeft de fabrikant jou op dat moment allang in de steek gelaten en is het Vodafone die uit eigen zak jou voorziet van een toestel waar je de rest van de contractsperiode je mee kunt redden. Iets dat dus eigenlijk de fabrikant had moeten doen, maar achterwege heeft gelaten.
 
Al het voorstaande neemt niet weg dat jouw situatie lastig is. Een omruil mogen we echter inderdaad alleen in die periode van 7 dagen doen, waarbij zowel het toestel als de verpakking werkelijk geheel onbeschadigd moeten zijn. Als dat niet zo is accepteert de fabrikant het toestel ook van ons niet retour.
 
Lang verhaal kort: Hoe lastig het ook is, je zult het toestel inderdaad opnieuw ter reparatie aan moeten bieden. Mijn collega's zullen dan ongetwijfeld de reparateur er op wijzen dat dit al eerder gebeurd is en dat er een goede oplossing moet komen.
Zoals de situatie nu is heb je tenslotte ook niets aan het toestel en komt er geen oplossing dichterbij, terwijl we natuurlijk stappen moeten zetten om die juist wel dichterbij te laten komen.
 
Dus biedt hem opnieuw ter reparatie aan, dan kunnen we aan de slag om ervoor te zorgen dat je in de toekomst wel een goed functionerend toestel hebt.
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic