ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes

S6: Multi-CSC vodafone roms kiezen altijd sloveense vodafone (SIM)

Ik heb een vodafone branded s6, standaard kwam deze met de VDF CSC. In de tussentijd heb ik enkele andere stock samsung firmware geprobeerd (XEF (frans), PHN (nederlands) en BTU (UK). Elke keer als ik weer probeer terug te keren naar VDF wordt de CSC echter SIM (sloveense vodafone partner, SIM heeft niets te maken met simkaart maar is de naam voor een provider aanpassing). Ik heb van alles geprobeerd, resets, flashen met andere simkaarten, flashen zonder simkaart, resets etc etc etc (normaal werkt: flashen firmware met sim uit land x, volledig booten, terug naar recovery, factory reset, opnieuw flashen om de juiste csc van land x te krijgen)

Om verschillende redenen heb ik mijn toestel ook 2 maal ter reparatie moeten aanbieden, ook toen kwam mijn toestel terug met de SIM CSC, ook de recovery optiies in Samsung Switch geven de SIM CSC. Een beetje googlen leert mij dat toestellen uit alle andere europese landen hier last van hebben (flashen multi-csc vodafone rom na flashen niet vodafone rom-> altijd sloveense vodafone)


6 Reacties 6
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Hoi @ArHu, hierop bieden we eigenlijk geen ondersteuning. Het kan wel zo zijn dat je door het flashen, niet meer terug kunt naar de originele ROM. Dit kan ik echter niet met zekerheid zeggen. Misschien hebben andere users nog tips voor je. Groetjes, Désirée
bazs2000

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kijk anders op de S6-pagina op XDA omdat naast de customroms ook de stock-rom worden opgesomd. Op zich maakt het niet veel uit wat je beschrijft want er is altijd wel een stock-rom te vinden.

Persoonlijk waag ik mij niet aan branded toestellen. Niet alleen is het lastiger zoeken naar de juiste rom, het gebeurt nog weleens dat na een paar jaar de orginele rom niet meer te vinden is.

Ik heb een unbranded Note3 en moet de Hongaarse stock-rom installeren als ik weer terug wil. 😄
ArHu
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Het is duidelijk gewoon een bug op een of andere manier verloopt de detectie van de simkaart of selectie van de csc niet goed waardoor altijd voor Slovenes wordt gekozen. Ik wil een Nederlandse csc, die heb ik nodig voor de rabo wallet, die controleert de csc
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Helaas geen reacties meer. Het topic zal binnenkort worden gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic