Pol

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

S5 Neo slechte ontvangst

Heb sinds een week een S5Neo als vervanger voor de S3. Nog wat mee spelen om alles in de vingers te krijgen. Eerste indruk in ieder geval positief.
Echter 1 probleem viel direct op: Slechte ontvangst. Te zien aan ontvangstniveauindicator. Amper een streepje. Bij de Vodafonewinkel wisten ze het ook niet.
Na wat zoeken en uitproberen ontdekte ik dat als ik 4G uitschakel in “mobiele netwerken – netwerkmodus” (dus automatisch laat kiezen tussen 3G en GSM) dan is het ontvangstniveau zoals het moet zijn vergeleken met de S3. Is dit normaal? Zoja, dan moet ik altijd de netwerkmodus veranderen als ik 4G wil gebruiken. Lijkt me vreemd
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Pol wat gebeurt er als je jouw simkaart in een andere telefoon test?

Bekijk in context

16 Reacties 16
xevious

Stamgast
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Het is een indicatie. Kan dus goed zijn dat je er niets van merkt tijdens het datagebruik
Anonymous
Niet van toepassing


U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie tevens: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Eerste-hulp-bij-Netwerkproblemen/td-p/255897
Pol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De situatie is als volgt:
1 Afgelopen zaterdag is er tijdens mijn bezoek aan de Vodafonewinkel in Eindhoven al een nieuwe sinkaart ingezet. Met hetzelfde resultaat. een nieuwe sinkaart helpt dus niet
2 Later na thuiskomst ben ik gaan experimenteren met als resultaat zoals eerder beschreven.
3 Met de instelling op LTE/3G/Gsm automatisch heb ik dus een lage tot geen ontvangst volgens de indicator. Tijdens bellen merk ik dat er haperingen zijn.
4 Als ik met deze instelling "mobile communicatie" activeer heb ik een uitstekende 4G verbinding. Maar wel met als resultaat dat de normale telefoonverbinding twijfelachtig is. Dus kies ik voorlopig voor de instelling 3G/GSM (automatisch)
5 Opnieuw opstarten (dus simkaart wordt opnieuw aangemeld) geeft geen veranderingen.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Pol wat gebeurt er als je jouw simkaart in een andere telefoon test?
Pol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Per ongeluk op "opgelost" gedrukt. Probleem bestaat nog steeds. Ik heb nu de 2de simkaart in de S5 met hetzelfde resultaat. Als ik de kaart in een S3 steek dan gedraagt deze zich hetzelfde als de S5. In beide apparaten is de netwerkmodus ingesteld op WCDMA/GSM (automatisch). De S3 kan geen 4G aan. Bij beide apparaten is de ontvangst zeer goed.
Stel ik echter bij de S5 de netwerkmodus in op LTE/WCDMA/GSM (automatisch) dan vliegt de gevoeligheid hard omlaag. 1 streepje of soms helemaal niets..Als ik op de S5 "mobiele gegevens" activeer dan heb ik een uitstekende 4G verbinding. Maar omdat dat resulteert in een slechte ontvangst gebruik ik deze netwerkmodus maar niet. Volgens mij heeft het probleem niets te maken met de simkaart, maar is apparaat gerelateerd. Ik zou het wel eens willen vergelijken met een andere S5neo. Kan dat in een vodafonewinkel? Deze S5 is pas zo'n 3 weken in mijn bezit en nieuw door Vodafone geleverd bij abonnementverlenging.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes

Dit is waarschijnlijk geen hardware (toestel/sim) probleem. Op welke locatie ervaar je dit?
Pol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes


Dit verschijnsel doet zich overal voor.
Dit als volgt getest.
Test 1
1-telefoon via bluetooth met autosysteem gekoppeld. Dit is standaard in Insignia ingebouwd.
2-netwerkmodus WCDMA/GSM
3-Gereden in en rond Eersel en Eersel-Eindhoven vv
4-Resultaat: vrijwel overal goede tot zeer goede ontvangst, met enkele locaties matig.
Test 2
1-telefoon wederom gekoppeld aan autosysteem
2-netwerkmodus LTE/WCDMA/GSM
3-Zelfde routes als hierboven
4-Resultaat: slechte of geen ontvangst
Test 3
op locatie 5521KT16
1-netwerkmodus alleen 2G ------> zeer goede ontvangst
2- over naar netwerkmodus WCDMA/GSM(automatisch)-------->zelfde sterkte als hierboven
3-over naar netwerkmodus LTE/WCDMA/GSM(automatisch)----> slechte ontvangst---> 1 streepje
Bij deze netwerkmodus heb ik wel een uitstekende 4G verbinding. Getest met googlemaps
4-over naar netwerkmodus WCDMA/GSM(automatisch)----->aanvankelijk geen verbinding maar via netwerkmodus 2G goede verbinding gemaakt en vervolgens modus WCDMA/GSM met zelfde sterkte als bij 2

Diekes

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een S5 neo, mijn telefoon geeft bij de LTE/WCDMA/GSM(Automatisch) ook maar 1 streepje en bij WCDMA/GSM(Automatisch) direct 3 streepjes op dezelfde locatie. Echter ondervind ik zelf geen verdere problemen wat betreft bellen.
eric1989

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hallo pol,
ik ben smartphone monteur en wij krijgen bij ons op de zaak vaak toestellen binnen met dezelfde klacht als wat jij hebt. Echter is er in 99% niks met het toestel aan de hand (Dit word met speciale apperatuur gemeten). Veel mensen waaronder jij zijn gewend dat er meerdere streepjes netwerkdekking zijn bij 3g (dit is ook nodig om 3g goed te laten werken). Wat veel mensen niet weten is dat 4g niet zo'n sterke dekking nodig heeft om goed te werken ( 1 streepje bij 4g heeft vaak een snellere en betere verbinding dan 3g met vol bereik). Ook is het zo dat je via 4g nog niet kunt bellen in Nederland... hiervoor word de 2g en 3g verbinding gebruikt. Als je dus gebeld word en je bent via 4g verbonden dan zal je toestel automatisch overschakelen naar 2g of 3g (ligt er aan wat voor handen is op die locatie). Ik hoop dat je iets aan deze info hebt en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groeten
Eric
Cees2

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een zeer slechte ontvangst met mijn nieuwe S5Neo. zeker als ik de speker aanzet dan is het net of je heel diep in een kelder staat. wie herkent dit en heeft een oplossing?
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Cees2,

Dat is niet zo handig! Heb je je toestel al eens een reset gegeven naar de fabrieksinstellingen? Zo niet raad ik je aan dit als eerste te doen. Maak voordat je dit doet wel een backup van je gegevens, anders ben je alles kwijt. Ik hoor graag of het heeft geholpen!
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
, is het nog gelukt met de tips van ?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Er is niet meer gereageerd op dit topic. Hopelijk betekent dit dat het opgelost is 🙂 Tenzij er nog gereageerd wordt sluiten we dit over twee dagen.
Cees2

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas het is niet gelukt.
Er is een nieuwe simkaart in gezet. maar de ontvangst en de verstaanbaarheid met de luidspeker aan is super slecht en eigenlijk niet acceptabel.

Ik kijk dan ook graag uit naar nieuwe tips.

Bij voorbaar dank.

Groeten Cees2
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Cees2,

Jammer dat het niet heeft geholpen! Ik raad je dan toch aan je toestel eens op te sturen ter reparatie. Op onze website kun je lezen hoe je dit doet.
fmhulsbosch

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem maar ik heb het opgelost door een Microsft Lumia te nemen.

De S5neo is gewoon een slechte telefoon 3maanden mee gewerkt en toen was ik het zat
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic