Pol

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

S5 Neo Geen spraakverbinding als ik gebeld wordt

Ik heb iets vreemds.
Als ik gebeld wordt en het gesprek opneem, dan hoor ik de andere partij duidelijk, maar de andere partij kan mij niet of amper verstaan. Als ik dan direct na verbreken van de verbinding zelf die andere partij bel, dan is de spraakverbinding in beide richtingen uitstekend.
Dit komt bijna altijd voor. Onnodig te zeggen dat dit heel vervelend is.
Oplossing?
18 Reacties 18
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo Pol, lijkt me niet aan de instellingen van het toestel te liggen. Ik adviseer om hem ter reparatie aan te bieden :(. ^PH
Susan70

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
EINDELIJK iemand met hetzelfde probleem als ik heb!!!!
Tis niet te geloven.
Ik heb dit probleem al sinds aanschaf september 2015. En je gaat er niet vrolijk van worden. Ik reageer omdat ik heel benieuwd ben of dit probleem bij u opgelost is/wordt of niet.
#spannend

Anonymous
Niet van toepassing
Kan me voorstellen dat dit een vervelend issue is
Heb je het toestel al laten repareren of eens terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Ben benieuwd of het bij heeft geholpen en of het opgelost is.
Susan70

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Steven,
vervelend is een kleine understatement....
Ik heb deze problemen al sinds aanschaf toestel september 2015.
2x binnen 1 week nieuwe sim en terug naar fabrieksinstellingen. Dit alles had niet geholpen en toen waren de 14 dagen voorbij en mocht het toestel niet meer geruild worden voor een nieuw exemplaar.....#verdrietig
Ik ben zelf naar Samsung store in Haarlem geweest om de software er opnieuw op te laten zetten. Ik had geen andere mobiel en kon mijn mobiel echt niet missen (werkloos). En in Haarlem kan je er op wachten. Dit had geholpen. #blij
Maar toen kwam er in jan/feb een software/android update en had ik de problemen wederom weer. Ik ben zelf weer naar Samsung in Haarlem geweest om de software er opnieuw op te laten zetten en helaas had het deze keer niet geholpen. 19 maart 2016 heb ik, op advies van Samung medewerker, het toestel opgestuurd voor reparatie. Dit met bovenstaand verhaal. Helaas krijg ik vorige week vrijdag het toestel terug met nog steeds hetzelfde probleem. Vanmorgen heb ik met zowel Samsung (a € 0,10 per minuut + belkosten) als Vodafone aan de telefoon gezeten voor een oplossing. Samsung verwijst naar Vodafone voor eventuele omruiling of refurbished model. En Vodafone zegt dat dit niet gaat omdat ik de reparatie's niet via Vodafone heb laten lopen en ik heb mij niet extra verzekerd hebt. En omdat het binnen de 2 jaar fabrieksgarantie valt moet ik toch echt bij Samsung zijn volgens Vodafone. Ik heb vanmiddag een e-mail klacht/vraag bij Vodafone neer gelegd of ze voor dit zeldzame probleem een oplossing of uitzondering kunnen maken.
Anonymous
Niet van toepassing
Jammer om te lezen dat de tweede keer niet geholpen heeft. Dan is het op dit moment afwachten. Hoop voor je dat er een passende oplossing wordt gedaan

Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Hoi , heb je toevallig al een reactie gekregen naar aanleiding van het onderzoek?
Susan70

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Desiree,
Ja, ik ben inmiddels door de klantenservice van Vodafone gebeld. Ze heeft gelijk de klacht kunnen horen..of juist niet????
Het voorstel is dat Vodafone het toestel zelf nog een keer laat repareren door dr.Mobile. Ik kan mijn toestel inleveren in de winkel en krijg tijdelijk een leen mobiel. Dus wordt vervolgd!
Susan70

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is het probleem al opgelost of verholpen? #nieuwsgierig
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Susan70 , fijn om te lezen dat er contact met je is opgenomen! Ik hoop dat het na de reparatie volledig opgelostis. Als ik het goed begrijp ben je benieuwd of het probleem bij Pol uiteindelijk verholpen is? Nu zijn wij ook wel nieuwsgierig Pol, vertel! 🙂
Pol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, dit is geen nieuw probleem. Met verwijzing naar een eerdere post over hetzelfde onderwerp. Ik kan echter niet meer reageren op de laatste vraag. De antwoordknoppen zijn er niet meer. Zit een slotje op het onderwerp? Zo ja, dan niet terecht. Het probleem bestaat nog steeds, en door allerlei testen probeer ik er een vinger achter te krijgen, Maar niets helpt. Heb vandaag nog thuis getest. De S5 gebeld via een vaste telefoonlijn in huis. Iedere keer dat ik de S5 bel via de vaste lijn en ik de verbinding open op de S5, dan hoor je op de vaste lijn een fractie van een seconde een deel van wat ik inspreek bij het opnemen. Daarna niets meer, of slechts flarden van wat op de S5 gezegd wordt. Het lijkt erop dat na enige tijd (meer dan 20 seconden) een goede verbinding tot stand komt.
Als ik dezelfde test uitvoer tussen de vaste lijn en de S3 (mijn oude die ik aan mijn echtgenote gegeven heb) dan gaat alles goed.
Ik heb het vermoeden dat de S5 hiet toch wel een probleem heeft dat niet op zichzelf staat. Ik ben al vele jaren klant van Vodafone (met 2 toestellen) en verwacht dat ze nu eens met maatregelen komen om dit probleem op te lossen en niet de klanten tussen Samsung en Vodafone heen en weer te schuiven.
Anonymous
Niet van toepassing
Sinds wanneer heb je dit probleem en wat heb je allemaal al geprobeerd (kruistest etc).
Als je al een kruistest hebt gedaan, kun je een onderzoek laten plaatsen via de klantenservice.
Geef hier ook bij door wanneer je na de s5 hebt gebeld met je thuis nummer en eventuele andere nummers. (Datum, tijdstippen, postcode van de s5 op dat moment, welke nummers ervaren dit als ze de s5 bellen en waar waren deze nummers op dat moment).
Mijn collega's van de technische dienst gaan er dan mee aan de slag. Zij gaan controleren hoe het nummer op het netwerk staat etc.

Het kan ook tevens de telefoon zijn (hier kom je achter door de kruistest). Is het de telefoon dan raad ik je aan om het toestel eens terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Werkt het dan nog niet dan kun je een hard reset proberen. Vergeet hierbij niet om een back-up te maken van het toestel. Als dat ook niet werkt dan moet het toestel gerepareerd worden https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
Pol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Prima,

Ik zal zoveel mogelijk info verzamelen. Heb nog een vraag: wat bedoel je met een kruistest?

Groetjes,

Paul
Anonymous
Niet van toepassing
Een kruistest is een test waarbij jouw simkaart in een ander toestel gaat en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee kan worden uitgesloten of het aan de simkaart/netwerk ligt of aan het toestel
Is het de simkaart/netwerk dan doe je als eerste een simwissel. en zo ga je stap voor stap verder
Pol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steven,

Ok, begrepen. Ik was zo wie zo van plan om een dual simkaart aan te schaffen. Ik heb namelijk een Nokia 6300 welke perfect past in de ingebouwde houder in de auto. In combinatie met de S3 welke ik voor de S5 in gebruik had heeft dit altijd uitstekend gewerkt. En ja, ik weet hoe ik met dit dual simkaart systeem moet omgaan.
Intussen zal ik andere voorvallen registreren.
Groetjes, Paul
Anonymous
Niet van toepassing
Top
Ik hoor graag hoe het afloopt!
Pol
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga morgen een duo-simkaart kopen in de Vodafonewinkel. Laat ze daar installeren.

Inmiddels een resultaat:
19/4 - 18:00
Vanuit Venray (5803 DN) met mobiel op Youfone naar mij (5521KT) Geen spraakontvangst door beller. Wel door mij.

20/4 - 15:00
Vanuit Venray (5803 DN) met mobiel op Youfone naar mij (5521KT) Spraakontvangst - 2 richtingen

Zal blijven volgen.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic