Koborover

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

S5 Mini: Mobiel internet valt om de paar minuten weg

Sinds een paar weken heb ik een nieuwe Galaxy S5 Mini met dualsim. Deze bevat mijn privésim met 3G+ mobiel internet en een werksim die ik alleen voor bellen gebruik, beide sims zijn van Vodafone.

Mijn probleem is dat het mobiel internet van mijn privésim om de paar minuten wegvalt. De melding die ik dan krijg in bijv. de Chrome app is DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET. De verbinding herstelt zich na een paar minuten vanzelf weer, of als ik zelf via de vliegtuigmodus de verbinding handmatig reset. Na een paar minuten 3G activiteit valt de verbinding vervolgens weer weg. WiFi geeft dit probleem niet, deze verbinding blijft wel constant actief.

Met mijn oude Huawei telefoon met dualsim blijft mijn 3G+ verbinding wel constant actief. Ik heb inmiddels al aardig wat in de netwerkinstellingen van de S5 Mini zitten tweaken en bijv. de 2 simkaarten van slot gewisseld, maar het probleem blijft. Het lijkt een issue te zijn ergens tussen de S5 Mini en het Vodafone netwerk waar ik zelf weinig aan kan doen. Als iemand me hierbij zou kunnen helpen, dan hoor ik het graag.
2 Reacties 2
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wat raar Koborover
Je hebt dus alleen problemen met de privésim en niet met je zakelijke sim? En verwisselen maakt dus geen verschil?
Werkt je privésim wel goed in een ander toestel?
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is vreemd inderdaad.wat je kunt proberen is betreft de software checken of er een nieuwe update is.
Eventueel zou je ook kunnen proberen om handmatig een netwerkreset uit te voeren.Hiervoor selecteert je handmatig een ander netwerk bijvoorbeeld KPN. Vervolgens zet je het netwerk weer terug op Vodafone. Hier door meldt de simkaart zich weer opnieuw op het netwerk van Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic