Kaastostie

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

S5 6.0.1 - WiFi issues + herstarts + batterij loopt sneller leeg

Na de problemen van 6.0.0 (vodafone netwerk valt weg) nu weer issues met 6.0.1:

Issues zijn alsvolgt:
- WiFi werkt ineens niet meer (wel verbonden, maar geen internet): WiFi op mobiel uitzetten en vervolgens weer aan: Netwerk niet binnen bereik! ik sta naast de modem en mijn laptop, de s4 mini van mn vriendin en haar laptop en de sonosboxen hebben allemaal WiFi! Probleem met mijn toestel dus.
Na een herstart van mijn telefoon werkt WiFi weer. Maar op een later tijdstip valt de verbinding weer weg (WiFi wel verbonden, maar geen internet)
- Wanneer ik WiFi dan maar uitschakel om op mobiele Data verder te werken, gaat mijn batterij ineens ontzettend snel leeg. Na een herstart is de batterijduur weer normaal.
- Soms blijft mijn telefoon met WiFi verbinden, laat de verbinding weer los om vervolgens weer te connecten. Dit resulteert meestal in een automatische herstart. Dit kan meerdere malen per dag gebeuren.

Duidelijk een software issue. Mobiel in veilige modus starten: geen soelaas, wifi issues blijven.

Iemand met zelfde problemen? Ik zie op vele forums online dat deze problemen best vaak voorkomen (S7 6.0.1 bekend issue)

Is er bekend waarneer hier een fix voor komt?
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Ai, dat klinkt niet goed! Heb je al eens geprobeerd om een backup te maken en het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen?
Kaastostie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, dat is toch wel het laatste wat ik zou willen doen 😉
Hoop eigenlijk op een antwoord in de trant: Dit is een bekend issue, wordt opgelost in 6.0.2. welke toevallig morgen wordt uitgerold.
Ik geloof namelijk niet dat het aan mn toestel / apps e.d. ligt maar aan de 6.0.1 build.
Deze exact dezelfde issues zijn namelijk al bij eerdere releases gemeld, en tevens bij de 6.0.1 update op voornamelijk S7 Edge toestellen. Go figure 🙂

Anonymous
Niet van toepassing
Heb zelf een s7 edge....ik heb nergens last van om eerlijk te zijn Kaastostie
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic