wilbertlosekoot

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

S4 met spaanse software gekocht in nederland


Ik heb mijn S4 gekocht in de Vodafone winkel in Nijmegen.
Als ik een factory reset doe komt hij terug in het (waarschijnlijk) Spaans.
Ik kan daarna ( na het indrukken van acceptar ? ) het toestel wel in het Nederlands omzetten
Ik wil de Rabobank wallet instaleren ........tijdens de installatie komt hij met de mededeling; toestel is rooted.
Toestel is door mij niet gerooted , ook dit word bevestigd door Samsung.
Samsung geeft aan dat het toestel waarschijnlijk aan een ander land gekoppeld is waardoor hij dus ook een aantal , buitenlandse certificaten , bevat.
Hierdoor werkt de rabo ab niet .

Het flashen naar Nederlandse software zou een eenmalige oplossing zijn omdat bij de eerste beste update de boel weer terug gezet gaat worden.

Iemand een oplossing

Alvast bedankt
15 Reacties 15
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Ben je al langs en winkel gegaan? Of heb je al eens en Samsung Service Center bezocht in de buurt van je? Samsung Service Centers hebben en mogelijkheid om software aan te passen en te veranderen.

Er is helaas geen mogelijkheid om in het instellingen menu wat te veranderen waardoor alles weer naar behoren werkt :(. Er moet nieuwe software worden geïnstalleerd op je toestel en de oude software moet worden verwijderd.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Gewoon de stock Nederlandse firmware flashen met odin, je kan die vinden op sammobile, daarna in recovery een factory reset doen, het toestel is dan gewoon Nederlands en blijft het ook.
Anonymous
Niet van toepassing
Let er op. Mocht je het toestel gaan flashen zoals dat kan. Alleen ondersteunen wij het niet. Het is natuurlijk wel prima dat het besproken wordt. Als het mis gaat is het op eigen risico.
wilbertlosekoot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Samsung winkel geeft aan dat de enige optie is dat Vodafone mij een nieuw / ander toestel geeft wat wel uit Nederland komt .
Vodafone winkel stuurde me door naar 1201.
Vorige wee maandag case aan laten maken
Vrijdag gebeld om te vragen naar de status.......uh we hebben er nog niets mee gedaan ,we bellen u vanmiddag terug .

Maandag dus nog niet gebeld .

Ik probeer er bij 1201 Door te komen maar hebben het druk .

Weet ook niet welke van de 621 opties ik moet kiezen .

Wil gewoon een medewerker aan de lijn
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Odin is officiele samsung software, de firmwares zijn digitaal ondertekend door samsung, flashen met Odin is snel en gemakkelijk en je garantie blijft behouden omdat officiele samsung firmware wordt geflasht
wilbertlosekoot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ArHu
Ik wacht even af wat Vodafone doet .
Vind dat zij met een oplossing moeten komen .
En anders ga ik een poging wagen om zelf te flashen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Top! We horen het graag nog van je terug of er al en oplossing is komende tijd .
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
wilbertlosekoot

Als je een toestel in de winkel koopt dan heb je 48 uur de tijd om het toestel te testen/te controleren op fouten. Als er iets niet klopt dien je binnen die 48 uur terug te gaan naar de winkel. Dan kunnen ze het toestel nog terugnemen. Als die 48 uur al voorbij zijn dan gaat het toestel het reguliere reparatietraject in.
wilbertlosekoot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag contact gehad met Vodafone.

De klacht had in de winkel opgepakt moeten worden .

Na intern overleg is besloten dat de winkel mijn toestel moet terug nemen en een nieuwe moet uitleveren .

Toestel is besteld en de winkel gaat mij bellen zodra het nieuwe toestel binnen is .

Als het ZO opgelost gaat worden verdiend Vodafone een dikke voldoende voor de service.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Goed om te horen dat je en nieuw toestel zult ontvangen via de winkel! Je nieuwe toestel zal vast gewoon Nederlandse software bevatten ;).

Hopelijk heb je het toestel zo snel mogelijk binnen!
Anonymous
Niet van toepassing
Super om te lezen dat het is opgepakt!
wilbertlosekoot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog even een kleine update....
Vandaag even in de betreffende Vodafone winkel geweest om te vragen of mijn s4 heeel toevallig al binnen was .

Is nog niet besteld. .....onderzoek loopt nog.......grrrrrr

Weten van geen telefoontje af..........

wilbertlosekoot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vandaag Vodafone wallet alvast opgezegd. ........
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Is het inmiddels al gelukt? Hopelijk van wel!
Laat je het ons nog even weten? Dankje.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic