Mijn S3 (nog geen jaar oud) is al een keer voor reparatie opgestuurd en kwam na ruim een maand weer terug. Een aantal maanden ging het goed en was ik erg tevreden over het apparaat, maar sinds enkele dagen begint het op willekeurige momenten te rebooten. Vandaag over een stukje rijden van 30 km tot 4 keer toe weer de navigatie (Google Maps) opnieuw moeten instellen hierdoor en tijdens een telefoongesprek ook weer een reboot. Al zeker 20 keer een reboot gehad vandaag. Woensdagochtend een melding gedaan via mail bij klantenservice maar nog geen antwoord gekregen. Op deze manier kan ik natuurlijk niet echt gebruik maken van het toestel omdat ik er niet op kan vertrouwen dat het werkt maar ik voel er ook weinig voor om het apparaat weer voor ruim een maand kwijt te zijn. Binnen een jaar zou dat dan al 2 maanden zijn dat ik het zonder toestel moet doen. Op internet kom ik in diverse forums vele berichten tegen over dit probleem maar een echte oplossing zit er niet tussen. Natuurlijk heb ik het al een aantal keer teruggezet naar fabrieksinstellingen maar ook dan wordt het steeds herstart. Een aanwijsbare reden is er niet echt, soms gebeurt het tijdens het gebruiken van een app, soms als ik het niet gebruik. Zijn er meer Vodafone klanten die dit probleem hebben met hun S3 en hoe kan dit worden opgelost?
Na alle berichten op dit item maar zonder een echte oplossing gevonden te hebben lijkt het er nu opeens op dat het rebooten niet meer gebeurt. Gisteren nog maar 1 keer gereboot tijdens navigeren (google maps) en vandaag nog geen enkele keer. De instelling van CB heeft geen verschil gemaakt en ik heb verder geen aanpassingen gedaan. De wondere wereld van smartphones zullen we maar zeggen. Hopelijk gaat het ook zo met de andere reageerders op dit item die er ook last van hadden. In ieder geval allemaal bedankt.
Laatste update: 30-5-2013
Mail ontvangen van Vodafone, het schijnt dat Vodafone zelf Cell Broadcast uitgezet heeft ivm de problemen met Samsung toestellen. Eerder gaf dit problemen met HTC toestellen. Een software update van Samsung schijnt nodig te zijn om dit echt te verhelpen. Tot dan CB uitzetten dus.
Vandaag geen enkele reboot gehad, ik ga er maar vanuit dat dit inderdaad het issue is geweest en wacht de update van Samsung af.