Jan-Ernst

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

S3 reboot meerdere keren op een dag

Mijn S3 (nog geen jaar oud) is al een keer voor reparatie opgestuurd en kwam na ruim een maand weer terug. Een aantal maanden ging het goed en was ik erg tevreden over het apparaat, maar sinds enkele dagen begint het op willekeurige momenten te rebooten. Vandaag over een stukje rijden van 30 km tot 4 keer toe weer de navigatie (Google Maps) opnieuw moeten instellen hierdoor en tijdens een telefoongesprek ook weer een reboot. Al zeker 20 keer een reboot gehad vandaag. Woensdagochtend een melding gedaan via mail bij klantenservice maar nog geen antwoord gekregen. Op deze manier kan ik natuurlijk niet echt gebruik maken van het toestel omdat ik er niet op kan vertrouwen dat het werkt maar ik voel er ook weinig voor om het apparaat weer voor ruim een maand kwijt te zijn. Binnen een jaar zou dat dan al 2 maanden zijn dat ik het zonder toestel moet doen. Op internet kom ik in diverse forums vele berichten tegen over dit probleem maar een echte oplossing zit er niet tussen. Natuurlijk heb ik het al een aantal keer teruggezet naar fabrieksinstellingen maar ook dan wordt het steeds herstart. Een aanwijsbare reden is er niet echt, soms gebeurt het tijdens het gebruiken van een app, soms als ik het niet gebruik. Zijn er meer Vodafone klanten die dit probleem hebben met hun S3 en hoe kan dit worden opgelost?
 

Na alle berichten op dit item maar zonder een echte oplossing gevonden te hebben lijkt het er nu opeens op dat het rebooten niet meer gebeurt. Gisteren nog maar 1 keer gereboot tijdens navigeren (google maps) en vandaag nog geen enkele keer. De instelling van CB heeft geen verschil gemaakt en ik heb verder geen aanpassingen gedaan. De wondere wereld van smartphones zullen we maar zeggen. Hopelijk gaat het ook zo met de andere reageerders op dit item die er ook last van hadden. In ieder geval allemaal bedankt.
 
Laatste update: 30-5-2013
Mail ontvangen van Vodafone, het schijnt dat Vodafone zelf Cell Broadcast uitgezet heeft ivm de problemen met Samsung toestellen. Eerder gaf dit problemen met HTC toestellen. Een software update van Samsung schijnt nodig te zijn om dit echt te verhelpen. Tot dan CB uitzetten dus.
 
Vandaag geen enkele reboot gehad, ik ga er maar vanuit dat dit inderdaad het issue is geweest en wacht de update van Samsung af.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hallo Jan-Ernst, allereerst welkom op het Vodafone forum! Erg onhandig dat je toestel meerdere malen per dag opnieuw opstart. Dit kan te maken hebben met een instelling in je toestel. Wil je eens controleren of de optie 'Cell Broadcasting' is geactiveerd onder het kopje 'berichtinstellingen'? Dit menu zal uit het hoofd zoiets zijn als Berichten -> Menu -> Instellingen en je zou deze optie dan onderaan de pagina moeten terugvinden. Laat het me even weten of dit geholpen heeft!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hallo Jan-Ernst, allereerst welkom op het Vodafone forum! Erg onhandig dat je toestel meerdere malen per dag opnieuw opstart. Dit kan te maken hebben met een instelling in je toestel. Wil je eens controleren of de optie 'Cell Broadcasting' is geactiveerd onder het kopje 'berichtinstellingen'? Dit menu zal uit het hoofd zoiets zijn als Berichten -> Menu -> Instellingen en je zou deze optie dan onderaan de pagina moeten terugvinden. Laat het me even weten of dit geholpen heeft!
Jan-Ernst
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Jochen,
 
het leek er even op dat dit de oplossing zou zijn omdat het na aanpassen een tijdje goed ging, maar plots kwam toch weer de reboot. Nog wat extra info: vanmorgen met AnTuTu benchmark een stabiliteitstest gedaan en de score varieerde tussen de 40 en 70, terwijl de S3 van mijn vrouw (ook Vodafone, zelfde build, android, baseband) een vrijwel constante score van rond 50 aangaf. Na het aanpassen van de CB op mijn toestel bleef ook de score van AnTuTu stabiel. Daarna heb ik ongeveer een uur lang video afgespeeld zonder problemen terwijl dat hiervoor nog maximaal een kwartier duurde voordat de reboot kwam.
 
Wat me ook opvalt is dat de grafiek van de batterij een vreemde dip laat zien als er een reboot is geweest, het lijkt wel of een deel van de historie is verdwenen. Na de aanpassingen aan CB heb ik nu 2x een reboot gehad, de eerste om 15:23, de tweede om 15:44. Hoewel de 2e 21 minuten later was, geeft de grafiek van de batterij aan dat de S3 3 minuten korter met de batterij heeft gedaan (namelijk 2 uur 20 minuten 7 seconden, terwijl dat 21 minuten eerder na de dip 2 uur 23 minuten 4 seconden was). Ook het grafisch verloop van het verbruik laat een dip zien en de eerste dip is uit het plaatje verdwenen alsof de 2e dip er overheen is geplakt. De score van AnTuTu was na de 2e dip stabiel.
 
Als iemand nog een idee heeft dan zie ik dat graag.
 
hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hier het zelfde probleem. Sinds vandaag reboot de telefoon regelmatig.

Hopelijk heeft iemand de oplossing

Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers
pmvdvelden

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Note 2 die dat sinds 2 weken ook doet.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi All,

Dit is natuurlijk erg vreemd! Bij dit soort problemen kun je een aantal zaken zelf doen voordat je een toestel opstuurt ter reparatie. Het is belangrijk dat het toestel up-to-date is en dat de laatste updates worden geïnstalleerd. Is het toestel voorzien van de laatste updates, maar ondervind je nog steeds problemen? Dan raad ik aan om het toestel te resetten naar fabrieksinstellingen. Maak natuurlijk wel eerst een back-up! Als een update en reset beide niet helpen, dan zou je kunnen denken aan een reparatie. (http://voda.fo/ne/d40hv)

Hebben jullie de tip van mij collega Jochen ook geprobeerd? In het verleden hebben we gemerkt dat het uitschakelen van de optie 'cell broadcasting' of 'infoberichten' kan helpen om dit probleem te voorkomen.

Jan-Ernst
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Robbie,
 
bij mij stond CB juist uit en heb ik het aangezet. Nu een paar dagen met CB aan lijkt het er op dat het probleem deels is opgelost want het aantal keren reboot is wel verminderd. Helaas komt het nog wel voor zodat ik niet op het toestel kan vertrouwen. Verder heb ik al een aantal keren teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dan gebeurde het. Een tijdje alleen met deze basis gedraaid en na een aantal reboots binnen paar uur toch maar weer de belangrijkste apps (alleen vanuit Google Play Store) er op gezet. Ook ben ik handmatig langs alle instellingen gelopen en heb die gelijkgesteld aan de S3 van mijn vrouw die ook bij Vodafone zit. Ook dat heeft niet geholpen.
 
Voor mij geldt dat het toestel al een keer is gerepareerd en toen was ik het meer dan een maand kwijt. Er werd mij toen gezegd dat het moederbord vervangen was. Omdat ik het toestel pas sinds juli vorig jaar heb sta ik niet te springen om nog eens zo'n periode zonder toestel te moeten. Ik betaal een hoop geld voor toestel + abo dus mag dan toch ook verwachten dat dit totaalpakket te gebruiken is? Als ik het ieder half jaar voor een maand kwijt ben nadat ik er zelf eerst van alles aan heb gedaan om het op te lossen, dan daalt mijn tevredenheid als klant van Vodafone natuurlijk enorm en ga ik uitkijken naar een andere provider, ook voor de rest van mijn gezin.
 
Is het mogelijk om in plaats van een reset naar fabrieksinstellingen een compleet nieuwe installatie te doen? Ik kan me herinneren dat ik dat met mijn Sony Ericsson X10 ook wel eens heb gedaan toen ik een abo bij KPN had.
hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bij mij geeft het geen verschil of ik de CB aan of uit heb staan. Hij blijft regelmatig herstarten.
Het valt mij wel op dat hij altijd herstart op het moment dat ik de browser gebruik of op een link klik om de browser te openen. Dit kan ook toeval zijn, want hij doet het ook op andere moment. Maar altijd direct als ik de browser gebruik. Ik maak dan gebruik van verschillende browser.
 
Edit 25 - 05 - 2013:
Ook lukt het maken van een backup niet, halvewegen de backup herstart de telefoon en moet ik opnieuw een backup maken. Dit is dus een erg vervelend probleem. Ik wil graag alle gegevens die op mijn telefoon staan behouden.
Jan-Ernst
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Hobiiee,
 
als je de gegevens op je telefoon wil behouden kun je al een aantal dingen doen waar je geen backup voor nodig hebt. foto's en andere bestanden kun je op de (externe) SD card zetten en voor je accounts kun je synchronisatie aanzetten. Hopelijk scheelt dit al een hoop frustratie, maar neemt het probleem van reboot natuurlijk niet weg. Mijn toestel lijkt het nu opeens zonder verdere aanpassingen wel weer goed te doen maar ik juich nog niet te vroeg.
 
Groeten,
Jan-Ernst
hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste Allemaal,
 
Ik heb het probleem nogsteeds, hebben jullie het ook nog?
Zo nee, hoe hebben jullie dit opgelost?
 
Ik hoop snel van jullie te horen.
 
Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers.
goense

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad totdat hij alleen maar bleef opstarten, zelfs nadat ik de batterij, sim en sd-kaart eruit had gehaald.
Ben naar de vodafonewinkel met monteur gegaan, deze heeft er nieuwe software erop gezet en sindsdien geen problemen meer ondervonden.
 
Zorg er wel voor dat je eerst een backup maakt contacten en foto's, etc, je bent wel alles kwijt. Ook je apps.
 
Maar je hebt wel weer een toestel wat werkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic